از دیدگاه روانشناسی‌، 4 تیپ شخصیتی تعریف شده است که نه تنها انرژی جسمانی‌ اطرافیان را تحلیل می‌برند، بلکه تاثیر بسیار منفی در روحیه آنها دارند. در این مطلب با معرفی‌ این تیپ ها، راه نجاتی معرفی‌ می‌کنیم تا با شناخت آنها به سرعت از این افراد فاصله بگیرید.

خودشیفته ها

شعار این افراد: "اول من، فقط من!"

این افراد به نوعی‌ خودپرستی‌ دچارند که فکر می‌کنند تمام دنیا به دور آنها می‌چرخد و آنها عالم دهر هستند! سر و کله زدن با آنها سخت و انرژی بر است. توصیه می‌شود از این گروه منفعت طلب فرار کنید، به خصوص اگر قرار است درگیر رابطه‌ای عاطفی شوید.

منفی‌ باف ها

شعار این افراد: "دنیا بر علیه منِ!"

این تیپ از شخصیت ها، افرادی بسیار بدبین و تا حدود زیادی نا امید هستند، که تمام عالم و آدم را مقصر برای تمام مشکلات خودشان می‌دانند. کوچکترین مسائل را به قدری بزرگ می‌کنند و شاخ و برگ می‌دهند که شما هم شک می‌کنید مشکل واقعا حاد است یا نه! به همه انرژی منفی‌ وارد می‌کنند و سعی‌ می‌کنند این منفی بافی را سرایت دهند. همیشه سناریوی بدترین اتفاقات را می‌نویسند و مثل یک خون آشام انرژی‌های مثبت را می‌مکند.

سلطه جو ها

شعار این گروه: "حرف، حرف منه!"

ادعا می‌کنند که درست همه چیز را می‌دانند. فکر می‌کنند بهترین راهکارها و افکار مال آنهاست. دوست دارند همه کس و همه چیز را کنترل کنند. تمام احساسات و افکار شما را تنها برای به کرسی نشاندن حرف خودشان سرکوب می‌کنند. 

وراج ها 

شعار این افراد: "به نظر من..."

ولی‌ متاسفانه آنها در مورد همه چیز نظری دارند! کافیست شما یک الف بگید! آنها تا آن‌ سر دنیا می‌روند و برمی‌گردند، باز هم نوبت به شما نمی‌رسد! بدترین قسمت پر حرفی آنها، مکس نداشتن و ریتم یکنواخت صحبت‌هایشان است. همین سبب می‌شود، نه تنها حرف مفیدی برای گفتن نداشته باشند بلکه تمام انرژی شما را تحلیل ببرند.