راز مثلث برمودا؛ کشف شدنی یا نشدنی؟

مثلث برمودا یا مثلث شیطانی منطقه‌ای است که گفته می‌شود در بخش غربی اقیانوس اطلس شمالی واقع شده است؛ درست همان جایی که شمار زیادی از کشتی‌ها، هلی‌کوپترها و هواپیماها به دلایل نامعلوم و در شرایط مرموزی ناپدید شده‌اند. بنا به عقیده مشهورترین منابع خبری دنیا، علت این رخدادها هنوز کشف نشده و مثل یک راز سربه‌مهر باقی مانده است.

راز مثلث برمودا؛ کشف شدنی یا نشدنی؟

مثلث برمودا یا مثلث شیطانی منطقه‌ای است که گفته می‌شود در بخش غربی اقیانوس اطلس شمالی واقع شده است؛ درست همان جایی که شمار زیادی از کشتی‌ها، هلی‌کوپترها و هواپیماها به دلایل نامعلوم و در شرایط مرموزی ناپدید شده‌اند. بنا به عقیده مشهورترین منابع خبری دنیا، علت این رخدادها هنوز کشف نشده و مثل یک راز سربه‌مهر باقی مانده است.

 

مناطق اطراف مثلث برمودا یکی از سنگین‌ترین و سخت‌ترین مسیرهای دنیا برای کشتیرانی است؛ مخصوصاً کشتی‌هایی که به دفعات زیاد از این منطقه عبور می‌کنند تا به بنادر امریکا، اروپا و جزایر کاراییب برسند.

کشتی‌های کروز و تفریحی نیز به طور مرتب در این ناحیه مشغول دریانوردی هستند و هوانوردهایی مانند هواپیماهای باربری و خصوصی بر فراز آن سفر می‌کنند. سال‌هاست مردم بر این باور هستند که غرق شدن کشتی‌ها و سقوط هواپیماها یا هلی‌کوپترها در این ناحیه در نتیجه رخدادهای ماوراءالطبیعه است.

تحقیقاتی که در این منطقه از خدمه کشتی‌ها و دانشمندان انجام شده است نشان می‌دهد که ادعای بروز رخدادهای مافوق طبیعی هنوز تأیید نشده و وقایعی که حادث شده کاملاً به دلایل طبیعی و معمولی بوده است.

برخی جزییات در مورد تصادفات و سوانح در منطقه مثلث برمودا بعداً توسط نویسندگان آب و تاب داده شده‌اند و درباره علل وقایع کمی اغراق شده است.

پس راز ناپدید شدن کشتی‌ها، هواپیماها و چیزهای نظیر اینها چیست؟

گزارشات اولیه از چنین رخدادهایی در این ناحیه از دریا در سال‌های 1800 میلادی بود که کشتی امریکایی USS Pickering به طور کل در دریا غرق شد.

وجه تسمه نام‌گذاری این کشتی به توماس پیکرینگ، وزیر امور خارجه امریکا، باز می‌گردد که در دهم ژوئن سال 1800 بوستون را ترک کرد تا به بقیه اعضای نیروی دریایی ایستگاه گوآدالوپ در هند غربی بپیوندد. او از نیوکسل، دلاویر، در دریا سفر کرد و دیگر هرگز نه صدایی از او شنیده نشد و نه اثری از او یافت شد. برخی معتقدند کشتی او در طوفان دریا و گرداب فرو رفته و گم شده است.

جدیدترین رخداد نیز به 15 ماه مه (اردیبهشت) امسال باز می‌گردد که هواپیمای MU-2B-40 در 59 کیلومتری الوترا، جزیره‌ای در باهاماس، از رادار خارج شد. مدتی بعد لاشه‌های هواپیما توسط گارد ساحلی ایالات متحده امریکا پیدا شد.

7 نفری که سوار بر این هواپیما بودند همه در اثر این سانحه هوایی کشته شدند. در مجموع، 26 سانحه هوایی و غرق شدن کشتی در این منطقه رخ داده است.

بالاخره مثلث برمودا حقیقت دارد یا خرافه‌ و توهمی بیش نیست؟

منابع زیادی وجود دارد که طی سال‌ها به دلایل گوناگونی مانند خطای انسانی و شرایط جوی وقوع این حوادث را امری طبیعی می‌دانند.

اما از طرف دیگر اسنادی وجود دارد که توضیح می‌دهد علم برای آنها هیچ توجیهی ندارند و رخدادهای ماوراءالطبیعه زیادی در این ناحیه رخ می‌دهد. مشکل دیگر تعریفی است که از این ناحیه به عنوان مثلث یاد شده است.

سوانحی که گزارش شده‌اند به خود نویسنده بستگی دارند و چیزی که آنها از این مثلث می‌دانند منجر به نتایج متفاوتی از مکان دقیق سر و ته این مثلث می‌شود و هنوز به راحتی نمی‌توان گفت که این مثلث از کجا شروع شده و به کجا ختم می‌گردد.

هیئت نام‌گذاری اسامی جغرافیایی ایالات متحده امریکا نیز هیچ منطقه‌ای را روی نقشه با عنوان مثلث برمودا نام‌گذاری نکرده است.

برخی از دلایلی که باعث ناپدید شدن در برمودا می‌شود را می‌توان موارد غیرمعقول زیر دانست:

  • بقایای فناوری بر جای مانده از قاره گم‌شده‌ و افسانه‌ای به نام آتلانتیس
  • بشقاب پرنده و موجودات فضایی

البته، بیشتر باورها بر این نظریه استوار است که هیچ رخداد ماوراءالطبیعه‌ای وجود ندارد بلکه ترکیبی از عوامل مختلف منجر به بروز این رخدادها می‌شود و به همین علت از واژه ماورالطبیعه برای توجیه مفقودشدگی‌ها و ناپدید شدن‌های مکرر در این ناحیه استفاده می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر