ماهان شبکه ایرانیان

رئیس محیط زیست شهر تهران خبر داد؛

استقرار۳۰درصد صنایع آلاینده در تهران/کم کاری شهرداری درخروج صنایع

رئیس محیط زیست شهر تهران با اشاره به تأخیر در ساماندهی مشاغل مزاحم و آلاینده شهر تهران گفت: شهرداری تهران باید برای انتقال مشاغل مزاحم و آلاینده به خارج از شهر تهران اقدام می کرد که این موضوع به طور کامل انجام نشده است

استقرار30درصد صنایع آلاینده در تهران/کم کاری شهرداری درخروج صنایع

رئیس محیط زیست شهر تهران با اشاره به تأخیر در ساماندهی مشاغل مزاحم و آلاینده شهر تهران گفت: شهرداری تهران باید برای انتقال مشاغل مزاحم و آلاینده به خارج از شهر تهران اقدام می کرد که این موضوع به طور کامل انجام نشده است.

به گزارش به نقل از پانا،محمدحسین بازگیر با بیان اینکه روند ساماندهی مشاغل مزاحم اظهارداشت: بر اساس ماده 55 قانون شهرداری ها باید صنایعی که آلاینده و مضر هستند برای محیط زیست از محدوده شهر خارج شوند و برای آن باید راهکارهایی اتخاذ شود.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران افزود: بر اساس ماده 55 قانون شهرداری ها، رفع آلایندگی صنایع و مشاغل مزاحم راهکارهایی دارد که با بکارگیری این راهکارها صنایع به عنوان صنایع سبز یا پاک معرفی می شوند.

وی اضافه کرد: یکسری مشاغل داریم که مشکل آلایندگی دارند و نمی توانند در سطح شهر فعالیت کنند و که با اخذ مهلت به صاحبان این مشاغل باید رفع آلایندگی صورت بگیرد تا بتوانند در سطح شهر فعالیت داشته باشند.

بازگیر در ادامه درخصوص ممنوعیت فعالیت مشاغل مزاحم و آلاینده در تهران نیز گفت: صنایعی که عمده آن ها کارخانه های بزرگ هستند و در حاشیه شهر تهران قرار دارند که شاخص های محیط زیست را رعایت نمی کنند و متاسفانه هر چه به آن ها اخطار داده می شود جدی گرفته نمی شود و این کارخانه ها باید از محدوده شهر خارج شوند.

وی با بیان اینکه صنایع آلاینده در 30 کیلومتری شهر تهران مستقر هستند، خاطرنشان کرد: در حالی که طبق قانون صنایع باید در شعاع 120 کیلومتری مستقر شوند ولی متأسفانه به این قانون توجه نشده و بی توجهی به این موضوع موجب شده تا اطراف تهران پر از صنایع مزاحم و آلاینده محیط زیست باشد.

رئیس محیط زیست شهر تهران با تأکید بر اینکه محیط زیست به طور جدی موضوع خروج صنایع آلاینده از تهران را پیگیری می کند، گفت: و در جلسات با مسئولان شهرداری این موضوع را مطرح کرده ایم و قرار شد تا شهرداری موضوع انتقال صنایع آلاینده را جدی تر پیگیری کند.

بازگیر در ادامه با اشاره به فهرست صنایع مزاحم در شهر تهران توضیح داد: مشاغلی همچون جوشکاری، سنگ تراشی، فلزتراشی، آهن فروشی را به عنوان مشاغل مزاحم می شناسیم که باید از شهر خارج شوند. در واقع می توان گفت یک سوم صنایع در استان تهران مستقر است که از نظر آلودگی حجم زیادی از آلایندگی را برای تهران در بر دارد.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت شهری باید در ساماندهی مشاغل مزاحم موفق تر عمل کند، تصریح کرد: فقدان مدیریت یکپارچه شهری باعث شده تا خروج صنایع آلاینده به کندی صورت بگیرد.

رئیس محیط زیست شهر تهران خاطرنشان کرد: در تهران برای هیچ صنعت آلاینده ای مجوز صادر نمی شود و تمام صنایع جدیدی که ایجاد می شود نیز باید در درون شهرک های صنعتی فعالیت کنند. همچنین طرح جامع ساماندهی صنایع توسط سازمان محیط ‌زیست و شهرداری تهران در حال اجراست که بر اساس آن صنایعی که اقدام به رفع آلایندگی نمی کنند باید به شهرک های صنعتی منتقل شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان