مرغ عشق پرنده‌ای جذاب و دوست‌داشتنی است. با وجود صدای این پرنده در خانه، به هیچ‌وجه افسرده نخواهید شد. این پرندگان به خاطر اینکه جثه کوچکی دارند و نگه‌داری از آنها آسان است، حیوانات خانگی بسیار محبوبی هستند.

  1. آیا این پرنده مناسب شما است؟

قبل از اینکه این پرنده را خریداری کنید، از خودتان این سوال‎ها را بپرسید:

  • آیا من فضای کافی و امن برای نگه‌داری از این پرنده را دارم؟
  • آیا من می‌توانم در تمام مدت زندگی آن آشیانه‌ای مناسب برای او فراهم کنم؟ (مرغ عشق‌ها 10 تا 20 سال عمر می‌کنند)
  • آیا من می‌توانم از نظر مالی این پرنده را تأمین کنم؟ خوشبختانه، نگه‌داری از مرغ عشق هزینه زیادی ندارد، اما بالاخره هزینه قفس و تغذیه وجود دارد.
  • آیا من وقت کافی برای بازی کردن، آواز خواندن و حرف زدن با این پرنده را دارم؟
  • آیا سر و صدای این پرنده برای بقیه اعضای خانواده و همسایه‌ها آزاردهنده نیست؟ البته زندگی با این پرنده خیلی سخت نیست.
  • چه کسی از آن نگه‌داری می‌کند؟

مرغ عشق

اگر با سوال‌های بالا مشکلی نداشتید و همه چیز را پیش‌بینی کرده‌اید، آماده‌اید که یک مرغ عشق را انتخاب کنید. یک فروشگاه حیوانات خانگی معتبر پیدا کنید و آن را خریداری کنید.

  1. آماده کردن آشیانه پرنده

ابتدا یک قفس تهیه کنید. این قفس باید حداقل 60 تا 75 سانتی‌متر عرض و حداقل دو یا چند میله برای نشستن پرنده داشته باشد. میله‌های نشیمن باید قطر کمی داشته باشند تا برای قرار گرفتن پاهای پرنده مناسب باشند.

مرغ عشق

چند وسیله بازی برای سرگرمی آن تهیه کنید. یکی از آنها را داخل قفس قرار دهید و هر چند روز یک بار آن را عوض کنید. نردبان، تاب و ... می‌توانند مناسب باشند. از آنجایی که مرغ عشق علاقه زیادی به جویدن دارد، مطمئن شوید که وسیله‌هایی که خریداری می‌کنید، مخصوص پرندگان باشند.

مرغ عشق

قفس را حداقل هفته‌ای یک بار تمیز کنید و ظرف آب پرنده را هرروز پر کنید.

مرغ عشق

  1. غذا دادن به مرغ عشق

حتماً غذای مخصوص مرغ عشق را خریداری کنید.

مرغ عشق

از برندی استفاده کنید که مواد غذایی لازم را داشته باشد. برای اینکه پرنده سالم بماند باید در هر وعده مواد مغذی کافی را دریافت کند. از مواد غذایی تازه هم 3 تا 4 بار در هفته به آن بدهید. مرغ عشق‌ها علاقه زیادی به میوه‌ها و سبزیجاتی مثل سیب، هویج، کلم بروکلی، کلم‌پیچ، اسفناج، موز و خربزه دارند. حتماً غذاهایی که تا 12 ساعت خورده نشده‌اند را از قفس بیرون بیاورید.

مرغ عشق

  1. حفظ سلامت مرغ عشق

حتماً سالانه پرنده‌تان را نزد دامپزشک ببرید و به توصیه‌های او عمل کنید.

مرغ عشق