بعضی از ما آن‌قدر سرمان شلوغ است که حتی فراموش می‌کنیم غذا بخوریم. اما این به این معنی نیست که نمی‌توانیم یک گیاه زنده کوچک را در محل زندگی خودمان داشته باشیم. در این مطلب گیاهانی را به شما معرفی می‌کنیم که در شرایط سخت هم زنده می‌مانند. این گیاهان برای نگه‌داری در محل کار هم بسیار مناسب هستند.

  1. کاکتوس (Cacti)

اگر هیچ چیز راجع به گیاهان نمی‌دانید، کاکتوس را انتخاب کنید. این گیاه در نور طبیعی زنده می‌ماند و در فصول بهار و تابستان فقط یک بار در هفته و در پاییز و زمستان هر سه هفته یک بار به آب نیاز دارد.

کاکتوس

  1. گیاه هوا (Air plants)

این گیاه در گروه گیاهان هوازی و از خانواده آناناسیان است، و برای زنده ماندن حتی نیاز به خاک هم ندارد. تنها کاری که باید بکنید این است که هر 10 روز یک بار آن را دو تا سه ساعت داخل آب غوطه‌ور کنید.

گیاه هوا

  1. گیاه کراسولا (Jade plants)

این گیاهان روزانه فقط به چند ساعت نور متوسط نیاز دارند، بنابراین می‌توانید آن را در هرجایی از خانه قرار دهید. خاک گیاه باید قبل از آبیاری مجدد کاملاً خشک شود. بنابراین پیشنهاد می‌شود که هرروز صبح قبل از شروع کارتان، رطوبت خاک را چک کنید.

کراسولا

  1. گیاه عنکبوتی (Spider plants)

از آنجایی که خاک این گیاهان باید قبل از آبیاری مجدد کاملاً خشک شود، شما می‌توانید چند روز یک بار این کار را انجام دهید. همچنین این گیاه به نور غیرمستقیم علاقه دارد، بنابراین حتی در بدترین موقعیت یعنی اتاقی بدون پنجره و تاریک هم رشد می‌کنند.

گیاه عنکبوتی

  1. آلوئه‌ورا (Aloevera)

حتی اگر فراموش کنید به این گیاه آب بدهید هم اشکالی ندارد. آب دادن بیش از حد برای این گیاه بدتر از کم آب دادن به آن است. فقط کافیست 1 یا 2 هفته یک بار به آن آب بدهید.

آلوئه ورا

  1. گیاه سانسوریا (Snake plants)

از آنجایی که این گیاهان عمودی با آب و نور کم هم می‌توانند زندگی کنند، مناسب نگه‌داری در شرایط سخت هستند.

سانسوریا

  1. گیاه اشوریا (Succulents)

این گیاه مومی شکل آب را در داخل برگ‌های قطور خود نگه می‌دارد. بنابراین آبیاری هفتگی برای آنها کافی است. این گیاهان به نور طبیعی و هوای خشک علاقه دارند.

اشوریا

  1. گیاه بامبو (Bamboo)

این گیاه خوش‌شانسی به نور کمی نیاز دارد، بنابراین برای اتاق‎های بدون نور هم مناسب است. علاوه بر این از نظر فنگ‌شویی هم پیشنهاد می‌شود.

بامبو

  1. گیاه فیکوس (Ficus)

این گیاه هم در نور زیاد و هم نور فیلتر شده می‌تواند زنده بماند. در فاصله بین دو آبیاری خاک گیاه باید کاملاً خشک شود، پس اگر آن را چند روز هم فراموش کنید، زنده می‌ماند.

فیکوس

  1. گیاه عشقه (English Ivy)

در ابتدا چندین بار به این گیاه آب دهید. اما وقتی به اندازه کافی رشد کردند، دیگر می‌توانند در خشکی هم زندگی کنند. اگر دمای محل کارتان کم است، این گیاهان گزینه مناسبی هستند. 

عشقه