علل عدم موفقیت در راه کاهش وزن (۱)

به تمامی عزیزانی که دیگر روش‌های بکار گرفته‌شان اثر ملموسی در تحقق آرزوهای آنها برای دستیابی به تناسب اندام و ماندگاری آن به مدت طولانی اثری مشاهده نمی‌کنند توصیه می‌کنیم که با ما همراه گردند و به کار ببندند آنچه را که توصیه خواهد شد.

علل عدم موفقیت در راه کاهش وزن (1)

تحریریه زندگی آنلاین- گروه تغذیه

 

در این سلسله نوشتارهایی که تقدیم حضورتان خواهد شد شما در خواهید یافت چرا بدن شما به رژیم‌های لاغری جوراجور و فعالیت‌های بدنی وقت‌گیر و خسته کننده گوناگون ‌تان دیگر جواب نمی‌دهد، حتی بکارگیری رژیم‌های کم‌چربی و کم یا فاقد مواد قندی و یا رژیم‌های پر پروتئین و یا تک‌خوری‌های رنگارنگ و جوراجورگرهی از مشکل اضافه وزن و چاقی‌‌های شما نمی‌گشاید.

به قول حافظ شیراز - می‌باید فلک را سقف بشکافید و طرحی نو دراندازید – از این رو به تمامی عزیزانی که دیگر روش‌های بکار گرفته‌شان اثر ملموسی در تحقق آرزوهای آنها برای دستیابی به تناسب اندام و ماندگاری آن به مدت طولانی اثری مشاهده نمی‌کنند توصیه می‌کنیم که با ما همراه گردند و به کار ببندند آنچه را که توصیه خواهد شد.

چرا که به علت بکار بستن‌ روش‌های گوناگون لاغری به طور مداوم و افزایش و کاهش وزن متناوب و یا یویومانند در هر فراز و فرودتان تغییراتی در سوخت‌وساز بدن شما فرا خوانده شده و شعله حیات شما را تقلیل داده و پایین آورده که نیازی به برداشتن و سوزانیدن چربی‌های انباشته شده‌تان جهت تولید انرژی موردنیاز روزمره برای فعالیت‌های ارادی و غیر ارادی‌تان وجود ندارد.

لذا برای رمزگشایی از خیره‌سری بدن مقاوم شده‌تان باید قدری صبوری پیشه کرده و مطالب ارایه شده را به منظور دست‌یابی به خواسته‌هایتان با دقت بیشتری مطالعه و در مواردی عملا تجربه فرمایید تا دریابید که سوخت و ساز کشور وجودتان با میلیاردها میلیارد واحد صنفی تحریک پذیر چگونه عمل می‌کند.

چرا در هزاره سوم اکثریت افراد جامعه، خسته و افسرده شده‌اند؟

ناگفته پیداست که در حال حاضر همه ما از بدنمان بیشتر از گذشته انتظار داریم در حالی‌که نسبت به تامین نیازهای تولید و توزیع انرژی، ترمیم و جایگزینی سلول‌ها و بافت‌های فرسوده، دفاع جانانه در قبال میلیاردها عوامل بیماری‌زای عفونی و غیر عفونی جسمی و ذهنی استرس‌ها و اضطراب‌های محیطی و خانوادگی آنطوری که باید و شاید نیازش را برآورده نمی‌سازیم مثلا انواع مواد مغذی لازم و سالم را در اختیار بدنمان قرار نمی‌دهیم.

چراکه در طول تمامی هفته گذشته آنچه که تناول فرموده‌اید همگی با مواد افزودنی‌های گوناگون شیمیایی و مواد نگهدارنده، طعم دهنده و فرآوری‌های پی در پی نه تنها ارزش طبیعی آنها کاهش یافته بلکه با افزودن قندهای تصفیه شده یا جایگزین قندها و بکار‌گیری هورمون‌ها و تغییرچیدمان ژنتیکی مواد اولیه شرایط اکولوژیکی را کاملا در هم ریخته‌ایم.

به طور مثال غلاتی را که پرورش و فرآورده‌های مختلفی از آنها تدارک دیده می‌شود و یا حبوبات و مخصوصا لوبیای سویا با روش‌های ژنتیکی تغییرات گوناگونی را بوجود آورده‌اندکه این سوال مطرح می‌گردد آیا دستگاه گوارش ما توان لازم جهت هضم و جذب و دفع مواد زاید آنها را دارد؟

محیط زندگی ما چنان آلوده گردیده دیگر هر نفسی که فرو می‌رود ممد حیات و چون برمی‌آید مفرخ ذات تلقی نمی‌شود.

تولیدات کشاورزی و باغی و سیفی‌کاری‌ها در زمین‌های تغییر یافته از حالت طبیعی و انباشته از کود و سموم شیمیایی غیر متقارن کاشت و برداشت می‌شود که محصولات به دست آمده در تمام مدت کشت با آب فاضلاب‌ها سرشار از سموم آلی و کانی مراحل رشد و رسیدن به حد قابل برداشت شدن را طی می‌نمایند.

نوشیدنی‌ و خوردنی‌های روزمره‌مان را در ظروف پلاستیکی غیر استاندارد نگهداری و صرف می‌کنیم که مونومرهای خود را در طول مدت نگهداری به داخل مواد خوراکی رها می‌سازند.

بدین جهت شگفت‌آور نباید باشد که چرا اکثریت قریب به اتفاق ما در شرق و غرب و مشرق و مغرب همواره احساس خستگی و خمودگی و افسردگی و اضطراب و استرس داریم و همواره خیلی بیشتر از گذشته دچار بیماری می‌گردیم و مرتبا کم تحرک‌تر و سنگین‌تر می‌گردیم.

نه تنها من و شما بلکه اطرافیان دور و نزدیک می‌آیند در حال حاضر از بیماری‌های مزمن و حاد مختلف در رنج و عذابند شاید هستند کسانی که در حال حاضر بیماری مشهودی ندارند ولی در مسیر بیماری گام برمی‌دارند با یک سرشماری سرانگشتی می‌توانیم تشخیص دهیم که چند درصد عزیزان دور و نزدیک‌مان دچار افزایش وزن و چاقی‌هایی بدرجات مختلفی شده‌اند و گروهی از آنها به طور مستمر و ادواری در حال اجرای رژیم‌های غذایی مختلف می‌باشند ولی گمگشته خود را نمی‌یایند از آن همه رنج و عذاب گرسنگی‌های مداوم.

چرا که به دور باطل دچار گردیده‌اند و همه آنها بجای آب حیات به سراب رهنمون شده‌اند و همگی آنها با فرصت‌سوزی‌های پی در پی و رژیم‌های بازاری غیر استاندارد و غیر علمی سوخت پایه خود را کند نموده و سطح شعله حیات را پایین کشیده‌اند...

برای خواندن بخش دوم -علل عدم موفقیت در راه کاهش وزن- اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر