پیشرفت‌های حاصل شده در حوزه‌ زیبایی، داشتن لب‌های برجسته را آسان و آسان‌تر کرده است. پزشکان معمولا از حجم‌دهنده‌های قابل تزریق، برای برجسته و جذاب کردن لب استفاده می‌کنند. برای تزریق لب، مواد متنوع و تکنیک‌های متفاوتی وجود دارد که بسته به شرایط و نیاز شما، استفاده می‌شود.

تزریق، راه‌کاری مناسب برای زیبایی لب‌ها

معمولا به افرادی که قصد استفاده از پروتز دائمی برای بزرگ کردن لب خود دارند توصیه می‌شود ابتدا از روش تزریق که موقتی است استفاده کنند و در صورت رضایت، از روش‌های دائمی برای برجسته‌کردن یا پروتز لب استفاده کنند. گاهی عده‌ای تصور می‌کنند عمل بزرگ کردن لب، همیشه باعث ایجاد ظاهر غیر‌ طبیعی و زننده می‌شود. در صورتی که با مراجعه به پزشکان متخصص و با تجربه، چنین مشکلاتی را مشاهده نخواهید کرد.

تزریق ژل به لب

بزرگ کردن لب با استفاده از تزریق

بزرگ کردن لب با تزریق، می‌تواند نتیجه‌ی مطلوب برای فرد در زمان کوتاه (حدود 30 دقیقه) به همراه داشته‌باشد. در این روش نیازی به استفاده از داروی بی‌حسی نیست، زیرا ماده تزریقی، حاوی لیدوکائین یا مواد بی‌حسی دیگری است.

میزان ماندگاری تزریق لب چقدر است؟

نتایج استفاده از تزریق لب موقت است، زیرا بدن انسان با گذشت زمان، این مواد را تجزیه و جذب می‌کند. میزان ماندگاری تزریق این مواد در افراد مختلف متفاوت است، اما این مواد معمولا پس از چهار تا شش ماه تاثیر خود را از دست می‌دهند.

تزریق ژل به لب

مواد تزریق شونده انواع مختلفی دارند:

1-بزرگ کردن لب با تزریق چربی

چربی مورد نیاز برای بزرگ کردن لب با تزریق چربی از بافت بدن خود شما است و به این ترتیب نتیجه‌ی عادی و طبیعی برای لب شما به همراه دارد.

بزرگ کردن لب با تزریق چربی به این صورت است که در ابتدا مقداری چربی از یک ناحیه بدن شما برمی‌دارند و سپس به لب تزریق می‌کنند. برای تزریق چربی، فقط از بافت طبیعی بدن استفاده می‌شود و به همین دلیل امکان پس زدن یا واکنش آلرژیک به آن وجود ندارد. نتیجه ایجاد شده پس از تزریق چربی، برای شش ماه تا یک سال و گاهی بیش‌تر ماندگار است.

2- بزرگ کردن لب با تزریق کلاژن

کلاژن پر کاربرد‌ترین ماده برای افزایش حجم لب در سراسر جهان است و به دو شکل کلاژن گرفته شده از گاو و کلاژن گرفته شده از انسان وجود دارد.

کلاژن گاوی: کلاژن گاوی از بافت بدن گاو گرفته می‌شود و برای این کار از گاوهای یک محیط تحت کنترل و عاری از بیماری استفاده می‌شود. به دلیل احتمال واکنش آلرژیک 3 درصدی به کلاژن گاو، تست آلرژی روی بیمار قبل از تزریق باید انجام شود. محصولات Zyderm و Zyplast از کلاژن گاوی هستند که توسط بیش از یک ونیم میلیون نفر در سراسر جهان استفاده شده‌است. محصول Artecoll کلاژن گاوی است که حاوی "پُلی ‌متیل‌ متا کریلات" است. استفاده از این ماده دوام طولانی مدت دارد، حتی گاهی نتیجه حاصل از تزریق آن دائمی است.

کلاژن انسانی: کلاژن انسانی از بدن انسان یا پوست اضافی برداشته شده در عمل جراحی گرفته می‌شود. محصولات تزریقی گرفته شده از کلاژن انسانی شامل Dermalogen، Cymetra، Autologen، Fascian، Cosmoderm، و Cosmoplast است. به دلیل قابلیت تطبیق شدن کلاژن انسانی با بدن انسان، به انجام تست آلرژی روی بیمار قبل از تزریق نیازی نیست و استفاده از این محصولات مناسب کسانی است که شرایط استفاده از کلاژن گاوی ندارند.

تزریق ژل به لب

3- بزرگ کردن لب با تزریق هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید یک ماده طبیعی و تخریب‌پذیر است که در مفاصل و پوست بدن انسان وجود دارد. هیالورونیک اسید در مولکول‌های آب در زمان ترزیق در لب‌ها قرار دارند، این پرکننده‌ها لب‌ها را برجسته می‌کند و نتایج طولانی‌تری در مقایسه با بزرگ کردن لب با کلاژن دارند. محصولات Restylane، Perlane، و RADIESSE با استفاده از هیالورونیک اسید برای بزرگ کردن لب استفاده می‌شوند.
هنگام استفاده از این محصولات نیازی به انجام تست آلرژی قبل از تزریق وجود ندارد.

بهتر است بدانید که

زمانی که از تزریق ژل به لب، تزریق چربی به لب و… برای بزرگ کردن لب استفاده می‌شود، در حالت عادی، مدت زمان ماندگاری این محصولات به سرعت بدن شما برای تجزیه مواد تزریقی استفاده شده در لب بستگی دارد. پزشک معالج می‌تواند در این رابطه توضیحاتی از مدت زمان دوام هر محصول ارائه کند و به شما کمک کند تا درباره روش مناسب و مطلوب خود تصمیم بگیرید.