لاک‌پشت‌ها بیش از 200 میلیون سال است که روی این کره خاکی زندگی می‌کنند، یعنی آنها همراه با دایناسورها به وجود آمده‌اند. آنها حیوانات خانگی بسیار جذابی هستند و نگه‌داری و مراقبت از آنها بسیار جالب خواهد بود. بعد از انتخاب لاک‌پشت مورد نظرتان، باید بدانید که چه چیزهایی را باید برای آن فراهم کنید. پس ادامه مطلب را بخوانید.

  1. غذا

مواد غذایی که باید به آن بدهید، بستگی زیادی به نوع لاک‌پشتی دارد که انتخاب کرده‌اید. باید از فروشگاهی که لاک‌پشت را خریداری کرده‌اید، درباره غذای اصلی این نوع نیز سوال کنید. اما به طور کلی، معمولاً همه لاک‌پشت‌ها سبزی‌های برگ‌داری که در همه سبزی‌فروشی‌ها پیدا می‌شوند را می‌خورند. همچنین لاک‌پشت‌ها می‌توانند بیشتر سبزیجات مانند کلم بروکلی، کلم پیچ و لوبیا سبز را هم بخورند. بعضی از لاک‌پشت‌ها کرفس، کاهو و گاهی اوقات میوه را ترجیح می‌دهند. لاک‌پشت‌های کوچک و تازه متولد شده باید غذاهای نرم‌تر و تردتر بخورند.

لاک‌پشت

ممکن است لاک‌پشت شما به مواد غذایی مکمل احتیاج داشته باشد تا بتواند خوب رشد کند و سالم بماند. مواد مکمل باید شامل کلسیم باشد و اگر حیوان‎تان در معرض نور خورشید قرار نمی‌گیرد، ویتامین A و ویتامین D نیز نیاز است.

  1. آب

برای لاک‌پشت‌تان آب کافی فراهم کنید تا رطوبت آن حفظ شود و سالم بماند. می‌توانید مقداری آب را داخل یک سینی یا بشقاب بریزید و آن را داخل خاک محل زندگی آن قرار داهید به صورتی که لاک‌پشت نتواند آن را تکان دهد. عمق آب باید به قدری باشد که حیوان بتواند به سادگی داخل آن بایستد و سرش را داخل آب ببرد اما در آن غوطه‌ور نشود. آب آن را هر روز عوض کنید.

لاک‌پشت

علاوه براین چند وقت یک بار حیوان‌تان را داخل آب بخیسانید. مخصوصاً لاک‌پشت‌های کوچک تازه متولد شده، آنها را حداقل هفته‌ای 2 تا 3 بار در آب قرار دهید تا رطوبت کافی را جذب کنند. توجه کنید که سر آنها بیرون از آب بماند.

لاک‌پشت

  1. مراقبت

از لاک‌پشت‌تان به خوبی مراقبت کنید تا هیچ‌وقت زمین نیفتد، چون اگر لاک آن بشکند، ممکن است از عفونت بمیرد. همچنین بلند کردن و بقل کردن بیش از حد این حیوان برایش استرس‌زا است، بنابراین سعی کنید کمتر این کار را انجام دهید و دیگران را هم از آن منع کنید.

لاک‌پشت

  1. محل زندگی

باید برای لاک‌پشت‌تان یک فضای زندگی در بیرون از محیط خانه هم در نظر بگیرید. البته انواعی از آنها وجود دارند که مخصوص نگه‌داری در داخل خانه هستند. پس قبل از خرید به این موضوع توجه کنید. اما اگر نوعی از لاک‌پشت را انتخاب کردید که به زندگی در بیرون از خانه هم نیاز دارد، باید در فصول سرد آن را داخل خانه نگه داشته و در فصول گرم به آن اجازه دهید تا در هوای آزاد گردش کند تا سالم و شاد بماند.

لاک‌پشت

اگر می‌خواهید که درباره نگه‌داری از این حیوان در داخل و بیرون از خانه و حفظ سلامتی لاک‌پشت بیشتر بدانید، مطالب آینده را دنبال کنید.