لاک‌پشت‌ها بیش از 200 میلیون سال است که روی این کره خاکی زندگی می‌کنند، یعنی آنها همراه با دایناسورها به وجود آمده‌اند. آنها حیوانات خانگی بسیار جذابی هستند و نگه‌داری و مراقبت از آنها بسیار جالب خواهد بود. اولین مرحله برای شما انتخاب لاک‌پشت‌تان است. این مطلب را بخوانید تا به شما برای انتخاب‌تان کمک کنیم.

لاک‌پشت‌ها انواع مختلفی دارند، و انتخاب یکی از آنها به سلیقه و شرایط شما بستگی دارد. قیافه لاک‌پشت، محیط زندگی و قیمت آن می‌تواند در انتخاب شما تأثیرگذار باشد. البته هرکدام از گونه‌های مختلف لاک‌پشت را که انتخاب کنید، می‌تواند حیوان خانگی فوق‌العاده‌ای برای شما و خانواده‌تان باشد. انواع آنها شامل لاک‌پشت پا قرمز، لاک‌پشت پاطلایی، لاک‎‌پشت گوش قرمز، لاک‌پشت برکه ای اروپایی، لاک‌پشت برکه ای خزری، لاک پشت نرم کاسه چینی و ... است.

لاک‌پشت

برای انتخاب لاک‌پشت خود به این نکات توجه کنید:

ممکن است لاک‌پشت را وقتی می‌خرید، خیلی کوچک باشد اما توجه کنید که بعضی از گونه‌ها به مرور بزرگ شده و بعد از 5 تا 10 سال به طولی حدود 60 سانتی‌متر می‌رسند. روش‌های خاص مراقبتی هر گونه را قبل از خرید بپرسید و خام ظاهر آنها نشوید. شما باید بتوانید محیط زندگی مناسب آن را فراهم کنید، هزینه‌های آن را بپردازید و زمان لازم را برای مراقبت از آن صرف کنید.

لاک‌پشت‌تان را از فروشگاه‌های معتبر بخرید تا از سلامت آن مطمئن باشید و بتوانید هر سوالی دارید از فروشنده بپرسید. علاوه براین بعدها هم به فروشگاه دسترسی دارید تا اگر مشکلی پیش آمد، بتوانید به آن مراجعه کنید.

لاک‌پشت

به این نکته توجه کنید که باید مسؤولیت این حیوان را برای مدتی طولانی به عهده بگیرید. اگر بعد از یک یا دو سال قصد سفر یا تغییر شرایط زندگی خود را دارید، این حیوان خانگی برای شما مناسب نیست. لاک‌پشت‌ها می‌توانند بین 30 تا 100 سال عمر کنند، یعنی ممکن است حیوان خانگی شما حتی از خودتان بیشتر عمر کند. البته نگذارید این موضوع شما را بترساند، فقط اگر شرایط زندگی ثابتی دارید و می‌توانید کسی را پیدا کنید که در صورت رفتن شما از آن مراقبت کند، این حیوان را بخرید.

لاک‌پشت

در مطالب بعدی می‌توانید نحوه مراقبت از این حیوان خانگی را بخوانید.