ماهان شبکه ایرانیان

برگ رنگی‌ها برای خانه! قسمت دوم

پرورش گیاهان گلدار در خانه مراقبت و توجه زیادی را می‌طلبد. اگر وقت کافی برای این کار ندارید با برگ رنگی‌ها خانه‌تان را رنگارنگ کنید!

برگ رنگی‌ها برای خانه! قسمت دوم

پرورش گیاهان گلدار در خانه مراقبت و توجه زیادی را می‌طلبد. اگر وقت کافی برای این کار ندارید با برگ رنگی‌ها خانه‌تان را رنگارنگ کنید!

6- کالادیوم

کالادیوم‌ها در شکل‌ها و رنگ‌های مختلفی یافت می‌شوند و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مکان‌های کم نور هستند. ظاهر ترسناک و معرکه آنها در تمام فصول خانه‌تان را جلوه می‌بخشد. گونه‌‌های معمول این گیاه حدود 45 تا 60 سانت ارتفاع دارند اما انواع کوتوله آن 20 تا 30 سانت رشد می‌کنند. برای نتیجه و ظاهری بهتر همواره این گیاه را به صورت دسته‌ای بکارید. این گیاه به نور متوسط تا زیاد احتیاج دارد و رطوبت دوست است پس اگر در مناطقی با هوای خشک زندگی می‌کنید اسپری آب روی برگ‌ها را فراموش نکنید. برای آبیاری مجدد کالادیوم بلافاصله بعد از خشک شدن خاک دست به کار شوید چرا که این گیاه زیبا اصلا خشکی خاک را نمی‌پسندد.

7- اختر

اگر باغچه دارید اختر یکی از بهترین انتخاب‌ها برای رنگ و جلا بخشیدن به باغچه‌تان است! تصور کنید هر صبح روز خود را با دیدن گل‌ها و برگ‌های درخشان این گیاه آغاز کنید! چه روز شگفت انگیزی! گل اختر هم گونه‌های مختلفی دارد و رنگ گل و برگ در هر گونه متفاوت است. برگ‌های این گیاه به رنگ‌های سبز سیاه برونز و همچنین به صورت راه راه‌های رنگی در زمینه های سبز تیره یا ارغوانی قابل یافت است. رنگ گل‌ها نیز از قرمز و صورتی و نارنجی و زرد تا دو رنگه متفاوت است. برای کاشت اختر ریزوم این گیاه را تهیه کنید و بعد از زمستان در پر نور ترین قسمت باغچه بکارید. این گیاه به آب فراوان و خاک حاصلخیز نیاز دارد.

8- حسن یوسف

نگهداری واریته‌های مختلف حسن یوسف نمایشی از رنگ‌ها را به چشمان شما هدیه می‌دهد! گونه‌های اولیه حسن یوسف فقط در سایه قابل پرورش بودند اما گونه‌های جدید توانایی رشد در آفتاب را نیز پیدا کرده اند. این گیاه نگهداری بسیار آسانی دارد و به صورت درون خانه و بیرون خانه قابل پرورش است. در تابستان  به محض خشک شدن خاک گلدان گیاه را آبیاری کنید و در زمستان اجازه دهید اندکی سطح خاک خشک بماند سپس اقدام به آبیاری مجدد کنید. بهترین نور برای حسن یوسف نور غیر مستقیم است. حسن یوسف دارای گل‌های کوچکی نیز می‌باشد که بهتر است به محض پدیدار شدن، برای تقویت گیاه، قطع شوند.

9- هوستا

هوستا با شاخ و برگ‌های درخشان خود حتی دلگیر ترین محیط‌ها را هم روح می‌بخشد! ارتفاع این گیاه مدرن از 120 سانتی متر تا نمونه‌های مینیاتوری 10 سانتی متری متفاوت است و برگ در واریته‌های مختلف به رنگ‌های آبی، سبز مایل به زرد، سبز زمردی و ترکیب چند رنگ دیده می شود. از هوستا برای شکل سازی در باغچه هم استفاده می‌شود. این گیاه به خاک خوب و رطوبت فراوان نیاز دارد و نور زیاد تا متوسط  را می‌پسندد.

10- گل سنگ

گل سنگ به خاطر برگ‌های رنگارنگ و خالدار خود طرفداران زیادی پیدا کرده و به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای آپارتمان تبدیل شده. اگر گل سنگ‌تان رنگ و جلای سابق خود را از دست داده احتمالا به خاطر کم نور بودن مکان است. گلدان را به مکان پر نور تری انتقال دهید و از رنگ‌های زنده این گیاه لذت ببرید. گل سنگ از خنکی هوا لذت می برد گیاه را در محیطی خنک و با تهویه خوب قرار دهید. در تابستان اجازه ندهید خاک گیاه خشک شود و بلافاصله آبیاری کنید اما در زمستان آبیاری را کاهش دهید. در فصل‌های خشک اسپری کردن آب به برگ‌ها را به صورت یک روز در میان فراموش نکنید. در صورت گلدهی، گل‌ها را حذف کنید تا گیاه را تضعیف نکنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان