وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارش وضعیت رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری در بازه زمانی تابستان امسال را منتشر کرد.
براساس این گزارش در میان شرکتهای خودروساز و واردکننده خودرو با سهم بازار بیش از یک درصد، شرکت جهان نوین آریا با کسب 718 امتیاز از 1000 امتیاز بیشترین رضایتمندی مشتریان از فرآیند فروش خودروهای سواری در تایستان امسال را کسب کرده است. پس از آن آرین موتور پویا با 716 امتیاز در رتبه دوم و خودروسازی مدیران با 707 امتیاز در رتبه سوم رضایتمندی مشتریان قرار گرفته است.
شرکتهای خودروسازی کارمانیا نیز با 703 امتیاز در رتبه چهارم، ایرتویا با 694 امتیاز در رتبه پنجم، پرشیا خودرو با 686 امتیاز در رده ششم، ایران خودرو با 675 امتیاز در رتبه هفتم، بهمن موتور با 670 امتیاز در رتبه هشتم، سایپا با 659 امتیاز در رتبه نهم، کرمان موتور با 644 امتیاز در رتبه دهم، پارس خودرو با 641 امتیاز در رتبه یازدهم و نگین خودرو با 590 امتیاز در رتبه دوازدهم و آخر رضایتمندی مشتریان از فرآیند فروش خودروهای سواری در تابستان امسال قرار گرفتاند.
اما در میان شرکتهای عرضهکننده خودرو با سهم بازار کمتر از یک درصد، آرین موتور تابان با 736 امتیاز از 1000 امتیاز در رتبه نخست قرار گرفته است. اطلس خودرو با 688 امتیاز در رتبه دوم، گلرنگ موتور فامیلی با 686 امتیاز در رتبه سوم و مدیا موتورز با 656 امتیاز در رتبه چهارم و آخر ردهبندی قرار گرفتهاند.
طبق اعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در این تحقیق از 88 هزار و 262 نفر از خریداران خودروهای داخلی و وارداتی صفرکیلومتر در تابستان امسال مصاحبه و نظرسنجی شده است که حاصل آن گزارش مذکور است. در نظرسنجی میزان رضایتمندی مشتریان از فرایند فروش خودروهای سواری شاخصهایی همچون "اطلاعرسانی و پاسخگویی"، "توجه به خواست مشتری"، "هزینه و زمان صرف شده" و "شرایط تحویل خودرو" مورد بررسی قرار گرفته است.