ایده‌هایی برای افزایش حریم خصوصی در روف گاردن‌ها

روف گاردن‌ها، این باغ‌های خصوصی در دل شهر، گاهی از ساختمان‌های اطراف دید دارند و این مسئله مخل آسایش‌مان می‌شود . برای حفظ حریم خصوصی و دیزاین روف گاردن‌مان چه کنیم؟

ایده‌هایی برای افزایش حریم خصوصی در روف گاردن‌ها

روف گاردن‌ها، این باغ‌های خصوصی در دل شهر، گاهی از ساختمان‌های اطراف دید دارند و این مسئله مخل آسایش‌مان می‌شود . برای حفظ حریم خصوصی و دیزاین روف گاردن‌مان چه کنیم؟

یکی از خوبی‌های داشتن روف گاردن یا تراس ویو بازی است که به شما هدیه می‌دهند. اما این نکته مثبت گاهی بدی‌هایی هم دارد مثل زمانی که تراس یا روف گاردن شما از خانه همسایه‌ها دید داشته باشد.

چند ایده‌ برای ایجاد حریم خصوصی در روف گاردن!

1- حصیر بامبو

از حصیرهای بامبو برای ایجاد فضایی خصوصی در بالکن یا روف گاردن‌تان استفاده کنید. مزیت این روش سریع بودن و زیبا بودن آن است.  ترکیب رنگ قهوه‌ای بامبو با گیاهان سبز محیط را چشم نوازتر می‌کند و همچنین استفاده از عناصر طبیعی حس بهتری به فضا می‌بخشد.

2- دیوارهای پیش ساخته

این دیوارها هم ایده خوبی برای حفظ شما از نگاه‌های فضول هستند! می‌توانید روی دیوارها پیچک پرورش دهی تا هم از فضا استفاده بیشتری کنید و هم دیوارتان خالی نباشد و نمای بدی نداشته باشد.

3- پرورش درختان کوچک یا بوته‌های بلند

درختان کوچک یا بوته‌های شما را از دید همسایگان پنهان نگه می‌دارند. می‌توانید از درختان میوه هم استفاده کنید آنها را در گلدان‌های بزرگ بکارید و علاوه بر استفاده به عنوان پوششی برای روف گاردن، از میوه‌های خوش طعم و رنگارنگ آنها هم استفاده کنید!

4- پرورش بامبو

بامبوها راهی عالی برای محصور کردن بالکن یا روف گاردن هستند . آنها سریع رشد می‌کنند و پوشانندگی دلخواهی به وجود میاورند.

5- تخته‌های چوب

بالکن خود را با تخته های چوبی محصور کنید و از نمای مدرنی که به محیط بخشیده‌اید لذت ببرید! برای خالی نبودن تخته چوب‌ها می‌توانید رویشان پیچک هم پرورش دهید. می‌توانید چوب ها را رنگ آمیزی کنید یا به سلیقه خودتان رویشان طرح بکشید.

6- پرچین گیاهی پرورش دهید

می‌توانید بوته‌هایی که سریع رشد می‌کنند را در اطراف فضایتان پرورش دهید و با هرس منظم، آنها را تبدیل به یک پرچین کنید که هم چشم اندازی عالی به فضا میدهد و هم شما را از نگاه‌های همسایه ها حفظ  می‌کند.

7- گیاهان مصنوعی

وقت پرورش گیاهان را ندارید؟ می‌خواهید سریعا فضایی خصوصی ایجاد کنید؟ گیاهان مصنوعی چاره شما هستند! از مغازه‌ها تهیه شان کنید و دور تا دور فضا بکشید شان . نکته مثبت استفاده از گیاهان مصنوعی سریع بودن این روش و حفظ حس سبزی محیط است.

8- پارچه

راه حلی سریع آسان و خلاقانه! هم می‌توانید از پارچه های طرحدار موجود در بازار استفاده کنید و هم میتوانید از پارچه های ساده موجود در خانه را با اندکی سلیقه تزیین کنید و برای پوشاندن روف گاردن‌تان استفاده کنید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر