برترین اپلیکیشن‌های ios که از ۳D Touch پشتیبانی می‌کنند

قابلیت ۳D Touch از آیفون ۶s تاکنون به سری تلفن‌های هوشمند کمپانی اپل اضافه شد و به سرعت تبدیل به یکی از محبوب‌ترین خصوصیت‌های این تلفن‌های هوشمند تبدیل شد. ۳D Touch امکانات و قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بجای لمس صفحه، با فشردن و نگه داشتن انگشت برروی صفحه دسترسی جدیدی به برخی فعالیت‌های متنوع فراهم شود.

برترین اپلیکیشن‌های ios که از 3D Touch پشتیبانی می‌کنند

قابلیت 3D Touch از آیفون 6s تاکنون به سری تلفن‌های هوشمند کمپانی اپل اضافه شد و به سرعت تبدیل به یکی از محبوب‌ترین خصوصیت‌های این تلفن‌های هوشمند تبدیل شد. 3D Touch امکانات و قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بجای لمس صفحه، با فشردن و نگه داشتن انگشت برروی صفحه دسترسی جدیدی به برخی فعالیت‌های متنوع فراهم شود.

این فعالیت‌های مختلف شامل باز شدن منوهای دسترسی سریع برای اپلیکیشن‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند یا انجام برخی فعالیت‌های مرتبط با صفحه اصلی تلفن می‌باشد که بصورت کلی می‌توان از آن به عنوان قابلیتی برای دسترسی ساده و سریع‌تر به این امکانات یاد کرد.

کمپانی اپل پشتیبانی از 3D Touch را برای بسیاری از اپلیکیشن‌های رسمی ios اضافه کرده است و این اجازه را به اپلیکیشن‌های مستقل داده است تا به راحتی و با انتشار یک بروز رسانی ساده پشتیبانی از 3D Touch را به خود اضافه کنند.

در این مقاله به معرفی و بررسی برترین اپلیکیشن‌های مستقل ios که از قابلیت 3D Touch پشتیبانی می‌کنند می‌پردازیم، پس تا پایان همراه ما باشید.

Instagram

اینستاگرام، شبکه اجتماعی به اشتراک گذاری تصاویر که توسط فیسبوک خریداری شد به زودی 5 ساله می‌شود. همچنین این اپلیکیشن محبوب به سرعت پشتیبانی از 3D Touch را برای کاربران ios در بروز رسانی خود اضافه کرد که به شما اجازه می‌دهد از صفحه نمایش و با کلیک و فشار برروی آیکون اپلیکیشن دسترسی سریعی به قابلیت‌هایی نظیر پست جدید، سرچ یا دایرکت داشته باشید. در اپلیکیشن نیز با نگه داشتن انگشت خود برروی اسم یک کاربر می‌توانید خلاصه‌ای از Bio او را مشاهده کنید و در صورت علاقه با بالا کشیدن انگشتتان او را آنفالو کنید، نوتیفیکیشن‌های مربوط به این کاربر را فعال کنید یا به او پیام بفرستید. همچنین در قسمت Grid View اکانت یک شخص می‌توانید از 3D Touch استفاده کنید و علاوه بر دیدن تصویر در پنجره‌ای کوچک‌تر، آن را لایک کنید، کامنت دهید یا به کاربر مربوطه پیام ارسال کنید. شما می‌توانید اینستاگرام را بصورت رایگان از فروشگاه آیتونز دریافت کنید.


Pinterest

محبوب‌ترین شبکه اجتماعی کالکشن‌ها در جهان Pinterest نام دارد که پشتیبانی از 3D Touch را به خود اضافه کرده است. حال با استفاده از این قابلیت می‌توانید مستقیما به سراغ صفحه Trending یا موضوعات داغ، جستجو در برنامه و ساخت یک بورد جدید بروید. در فضای ساخت بورد جدید نیز می‌توانید با استفاده از 3D Touch نیم نگاهی به آیتم‌ها انداخته و آنان را پین، لینک یا برای شخصی دیگر بفرستید. این ویژگی‌ها در منویی خاص و از طریق 3D Touch در دسترس شما قرار خواهند گرفت. شما می‌توانید Pinterest را بصورت رایگان از فروشگاه آیتونز دریافت کنید.


Dropbox

بسیاری از کاربران با Dropbox آشنایی دارند، یکی از بزرگ‌ترین سرویس‌های اینترنتی جهان برای ذخیره و نگه داشتن انواع و اقسام اطلاعات و فایل‌ها برروی فضای اینترنتی. این سرویس با وجود اینکه تنها مختص ios نیست قابلیت پشتیبانی از 3D Touch را به خود و مخصوص کاربران ios خود اضافه کرده است. شما می‌توانید از این قابلیت برروی صفحه اصلی تلفن و از طریق آیکون اپلیکیشن استفاده کنید و دسترسی کوتاهی به بخش‌هایی مانند آخرین فایل‌های بروز رسانی شده، فایل‌های قابل دسترسی بصورت آفلاین، آپلود کردن تصاویر و جستجو ایجاد کنید. در خود اپلیکیشن می‌توانید با استفاده از 3D Touch و بدون باز کردن هر فایل نیم نگاهی به محتویات و اطلاعات آن داشته باشید و کشیدن انگشت خود به سمت بالا به منویی مخصوص انجام فعالیت‌هایی نظیر فرستادن لینک فایل انتخاب شده برای کاربران دیگر، ایجاد نسخه‌ای جهت استفاده آفلاین، تغییر نام، حرکت دادن و جابجا کردن و درنهایت پاک کردن فایل را انجام دهید. 3D Touch استفاده از Dropbox را بسیار ساده و سریع‌تر کرده است. شما می‌توانید این اپلیکیشن را بصورت رایگان از فروشگاه آیتونز دریافت کنید.


iMovie

iMovie اپلیکیشن رسمی اپل است که بصورت پیش فرض برروی تلفن‌های اپل با ظرفیت‌های بالا نصب شده و در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. iMovie از قابلیت 3D Touch نیز پشتیبانی می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا از صفحه اصلی تلفن و با فشردن آیکون اپلیکیشن منوی دسترسی کوتاه به فعالیت‌هایی نظیر فیلم‌های جدید یا سه فیلم آخری که مشاهده کرده‌اید دسترسی داشته باشید. در داخل اپلیکیشن نیز می‌توانید از 3D Touch استفاده کنید و نیم نگاهی به فیلم مورد نظرتان داشته باشید پیش از آنکه آن را بصورت کامل پخش کنید، این قابلیت در این زمینه بسیار کاربردی است و به شما این اطمینان خاطر را می‌دهد که فیلم مورد نظرتان را به درستی انتخاب کرده‌اید. استفاده‌های زیادی برای 3D Touch در فضای داخلی برنامه در نظر گرفته نشده است و از این نظر احساس می‌شود تا اپل نیاز به انتشار یک بروز رسانی جامع‌تر در این خصوص داشته باشد. شما می‌توانید iMovie را بصورت رایگان از فروشگاه آیتونز دریافت کنید.


Voice Dream Writer

هنگامی که اپل برای اولین قابلیت 3D Touch را معرفی کرد از آن در اپلیکیشن VoiceOver استفاده کرد که اپلیکیشنی مخصوص افراد نابینا یا کم‌بینا جهت اعلام اتفاقات و فعالیت‌های تلفن هوشمند محسوب می‌شد. Voice Dream Writer اپلیکیشنی است که تمام متون را برای کاربران می‌خواند تا به آن‌ها در این زمینه کمک کند و اخیرا نیز شاهد اضافه شدن قابلیت 3D Touch به آن بوده‌ایم. با استفاده از این قابلیت برروی صفحه اصلی تلفن می‌توانید دسترسی سریع جهت انجام فعالیت‌هایی نظیر ایجاد فایل جدید ایجاد کنید. در فضای برنامه نیز می‌توانید نیم نگاهی به فایل‌های خود بیندازید تا بدون نیاز به باز کردن هر یک از آنان و با سرعت عمل بسیار بالاتر بتوانید آنان را بررسی کنید. همچنین می‌توانید سرعت خواندن متون را در برنامه با استفاده از 3D Touch تنظیم کنید. Voice Dream Reader بصورت رایگان از فروشگاه آیتونز قابل دریافت است.


PCalc

در فروشگاه آیتونز PCalc را با تگ برترین ماشین حساب موجود مشاهده می‌کنید که اگر آن را استفاده کرده باشید متوجه می‌شوید بی‌راه نیز نیست. PCalc یکی از کامل‌ترین اپلیکیشن‌های ماشین حساب ios است که تمام ویژگی‌های مورد نیاز کاربران را در خود جای داده است. شما می‌توانید از این اپلیکیشن برروی بیشتر محصولات اپل مانند آیفون، آیپد، اپل واچ و مک بوک استفاده کنید. خصوصیات متعدد PCalc موجب می‌شود تا آن را یک ماشین حساب همه فن حریف برای دانشمندان و مهندسان درنظر بگیریم. در PCalc برای هر نوع محاسبه یک دکمه مختلف در نظر گرفته شده که شما می‌توانید بر اساس نیاز خود ترتیب و ترکیب آنان را تغییر دهید. همچنین می‌توانید با استفاده از قسمت تاریخچه تمام محاسبات خود را تحت نظر داشته باشید. با استفاده از 3D Touch از طریق آیکون برنامه در صفحه اصلی تلفن می‌توانید دسترسی کوتاهی برای یک محاسبه جدید، پیست کردن از متون ذخیره شده، آخرین محاسبه انجام شده و ماشین حساب ساده برای انجام محاسبات ساده ایجاد کنید. استفاده‌های متنوعی نیز در فضای برنامه با پشتیبانی از 3D Touch درنظر گرفته شده است که در صورت علاقه می‌توانید از آنان استفاده کنید. اگر برای انجام محاسبات ریاضی سخت و بسیار پیچیده به دنبال پیدا کردن یک اپلیکیشن مناسب هستید، PCalc می‌تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد.

 


Workflow

همچون Automator برروی سیستم عامل مک، Workflow برروی آیفون به شما اجازه می‌دهد تا برنامه مشخصی برای روتین خاص خود در استفاده از تلفن هوشمندتان داشته باشید. بوسیله قابلیت 3D Touch شما می‌توانید از روی صفحه اصلی و با فشردن آیکون اپلیکیشن مستقیما به سراغ مهم‌ترین Workflowهایتان بروید. در محیط برنامه نیز می‌توانید قسمت‌ها و دسته‌های مختلف را پیش از باز کردن بررسی کنید تا از انتخاب صحیح آن‌ها مطمئن شوید. همچنین با کشیدن انگشتتان به سمت بالا برخی قابلیت‌های دیگر مانند تغییر نام، کپی کردن، پاک کردن و به اشتراک گذاشتن را از طریق دسترسی سریع ایجاد کنید. شما می‌توانید Workflow را با قیمت 2٫99 دلار از فروشگاه پلی استور دریافت کنید.


OpenTable

OpenTable نه تنها از قابلیت‌های Siri و Maps برای ارائه خدمات بهتر به کاربران استفاده می‌کند، بلکه با اضافه کردن پشتیبانی از قابلیت 3D Touch نیز درتلاش است تا سرعت عمل کاربران را حین استفاده از اپلیکیشن افزایش دهد. با استفاده از 3D Touch و از طریق آیکون برنامه می‌توانید به سراغ فایل‌های مورد علاقه‌تان بروید و رزروهای پیش رویتان را بررسی کنید. با استفاده از 3D Touch و پیش از رزرو کردن رستوران‌ها می‌توانید با دقت اطلاعات مربوط به آنان را بررسی کنید تا اشتباها رستوران دیگری را رزرو نکنید یا با اطمینان خاطر این کار را انجام دهید. استفاده‌های دیگری نیز از 3D Touch در فضای برنامه درنظر گرفته شده است که سرعت عمل شما را در استفاده از آن بسیار افزایش می‌دهد. شما می‌توانید OpenTable را بصورت رایگان از فروشگاه آیتونز دریافت کنید.


Hipstamatic

بسیاری از کاربران از Hipstamatic برای ویرایش تصاویر خود به فرم مربعی شکل استفاده می‌کنند تا درنهایت آنان را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. با استفاده از قابلیت 3D Touch و از طریق آیکون برنامه برروی صفحه اصلی تلفن می‌توانید از دسترسی‌های کوتاه مربوط به تصویر برداری از غذا، تصویر برداری از غروب خورشید، تصویر برداری از افراد یا پورتریت و ویرایش آخرین تصویر ثبت شده استفاده کنید. در فضای برنامه نیز می‌توانید نیم نگاهی به تصاویر پیش از انتخاب یا باز کردن آنان داشته باشید تا از انتخاب درست فایل مورد نظرتان اطمینان حاصل کنید. Hipstamatic بصورت رایگان از فروشگاه آیتونز قابل دریافت است.


Scanner Pro

با تکنولوژی جدید استفاده شده در لنزهای دوربین آیفون‌های جدید و رزولوشن تصویر بسیار بالای آن‌ها شما می‌توانید اسناد و مدارک یا حتی تصاویر مختلف را اسکن کنید، با کیفیتی بسیار بالا! اپلیکیشن Scanner Pro یکی از برنامه‌هایی است که به شما در این مسیر کمک می‌کند. با استفاده از 3D Touch و صفحه اصلی تلفن می‌توانید از طریق آیکون اپلیکیشن دسترسی کوتاهی به اسکن کردن یک فایل جدید یا اسکن کردن از روی تصویری که از قبل وجود دارد ایجاد کنید. در خود اپلیکیشن نیز با استفاده از 3D Touch می‌توانید نیم نگاهی به فایل‌های اسکن شده بیاندازید و پیش از انتخاب و انجام کاری با آن‌ها از انتخاب فایل صحیح مطمئن شوید. همچنین با کشیدن انگشت به سمت بالا تنظیمات دیگری نیز در دسترس شما قرار میگیرد که از میان آن‌ها می‌توان به ویرایش فایل، اسکن کردن دوباره، اشتراک گذاری و حذف آن اشاره کرد. Scanner Pro با قیمت 3٫99 دلار از فروشگاه آیتونز قابل دریافت است.


Evernote

اپلیکیشن کراس-پلتفورم یا قابل استفاده برروی چند سیستم عامل بصورت همزمان محبوب کاربران یعنی Evernote نیز پشتیبانی از 3D Touch را برای کاربران ios خود اضافه کرده است تا نوت برداری در فضای ios را حتی بیش از پیش آسان و سریع کند. از طریق صفحه اصلی تلفن و با استفاده از 3D Touch برروی آیکون برنامه می‌توانید دسترسی‌های سریع به شروع یک نوت جدید، ثبت تصویر یا ایجاد یک یادآوری کننده ایجاد کنید. در محیط برنامه نیز می‌توانید نیم نگاهی به نوت‌ها و فایل‌هایتان بیاندازید و با کشیدن انگشت به سمت بالا به تنظیماتی مانند ایجاد دسترسی سریع، ایجاد یک یادآوری کننده و اشتراک گذاری دسترسی داشته باشید. شما می‌توانید Evernote را بصورت رایگان از فروشگاه آیتونز دریافت کنید.


دیگر اپلیکیشن‌های برتر که از 3D Touch استفاده می‌کنند

اپلیکیشن‌های زیادی هستند که هم‌اکنون پشتیبانی از قابلیت 3D Touch را به خود اضافه کرده‌اند. در قسمت بالا به معرفی 11 اپلیکیشن برتر پشتیبانی کننده از 3D Touch پرداختیم و حال تنها به نام بردن از دیگر اپلیکیشن‌های موجودی که به خوبی از این قابلیت استفاده می‌کنند کفایت می‌کنیم. از این اپلیکیشن‌ها می‌توان به Launch Center Pro، Camera+، Twitter، Endless Alphabet، Magic Piano، Omni apps، Things، Apple Store و درنهایت Shazam اشاره کرد که با استفاده از 3D Touch دسترسی‌های سریع کاربردی و تنظیمات مهم و اساسی را به سادگی در اختیار کاربران قرار می‌دهند تا سرعت عمل آنان در انجام فعالیت مورد نظرشان افزایش پیدا کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر