۷ ماده طبیعی برای سم زدایی بدن

آیا می‌دانستید که به راحتی می‌توانید بسیاری از بیماری‌ها، درد‌ها، مشکلات پوستی و مشکلات گوارشی را درمان کنید

7 ماده طبیعی برای سم زدایی بدن

آیا می‌دانستید که به راحتی می‌توانید بسیاری از بیماری‌ها، درد‌ها، مشکلات پوستی و مشکلات گوارشی را درمان کنید. کبد، معده، پوست و ریه شما همه با هم به طور منظم کار می کنند تا سم‌های مضر را از بدن شما خارج سازند. محل زندگی، محیط اطراف و دور و بر ما مخصوصا مناطق آلوده و حتی غذایی که می‌خوریم می‌توانند سموم زیادی را واردن بدن ما کنند و بدن نیاز به خارج کردن این سموم‌ دارد. شما می‌توانید با یک رژیم سم زدایی عالی بسیاری از مشکلات جسمانی خود را رفع کنید. این رژیم می‌تواند شما را سالم، سرحال، پر انرژی، شاداب و قوی کند. همچنین می‌توان از آن به عنوان یک رژیم لاغری نیز استفاده کرد.

این مواد سم زدا، طبیعی و موثر هستند که به راحتی نیز در هر خانه‌ای یافت می‌شود.

1- آب

بله، آب بسیاری از مشکلات را به راحتی حل می‌کند. آب اولین سم زدای فوق‌العاده برای بدن است. آب به کلیه‌ها کمک می‌کند تا به صورت موثر‌تر کار کند و تمام سموم را ازطریق عرق یا ادرار بیرون آورد. پیشنهاد ما این است که روزانه مخصوصا در هوای گرم و آلوده مقدار زیادی آب مصرف کنید تا سیستم‌ بدن شما پاک باشد و بتواند به خوبی کار کند. بهترین زمان برای نوشیدن آب اول صبح است. صبح زود قبل از خوردن صبحانه یک لیوان کامل آب بنوشید. برخی نیز ترجیح می‌دهند که هنگام صبح آب گرم همراه با مقداری آب لیمو بنوشند.

2- میوه‌ها

بیشتر میوه‌ها حاوی مقدار زیادی آب هستند، بنابراین می‌توانند به عنوان یک سم زدای قوی محسوب ‌شوند. میوه‌ها همچنین حاوی مواد مغذی و منبع عالی از فیبر هستند که می‌توانند سلامت شما را تضمین کنند. میوه‌های زیادی مانند آلبالو، گیلاس، انگور، هندوانه، انواع توت ها و … می‌توانند بدن را غنی از آنتی اکسیدان‌ها کنند و باعث تصفیه خون و سم زدایی شوند.

3- سیر

سیز نیز یکی دیگر از سم زداهای قوی است. سیر کبد شما را تحریک می‌کند تا نوعی از آنزیم‌های کراتین سم زدا تولید کند. این آنزیم‌ها بیشتر سم‌ها را از بدن شما خارج می‌کنند.

4- چای سبز

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است که همین امر باعث شده است تا به عنوان یکی از سم زداهای موثر محسوب شود. چای سبز حاوی آنتی اکسیدان‌های کراتین به نام “کاتچین” است که به عملکرد بهتر و روان‌تر کبد کمک می‌کند. اگر دوست داشتید می‌توانید مقداری شیر به آن اضافه کنید زیرا ششیر نیز به شستشوی کبد کمک می‌کند.

5- سبزی‌ها

بسیارب از سبزیجات مانند پیاز، زردچوبه، هویج، کلم بروکلی جوانه‌ها و …یک سم زدای عالی محسوب می‌شوند. حتی می‌توانید بسیاری از سبیزیجات را با هم میکس کنید و بنوشید. سبزیجات همچنین حاوی فیبر فراوان هستند که یک مزیت مهم برای سیستم بدن به شمار می‌آیند. یک سبزی موثر برای کبد، جغندر است. چغندر‌ها حاوی بتاین، ماده‌ای برای کار کردن درست کبد است. روزی حداقل یک استکان آب چغندر (سفید یا قرمز) بخورید. همچنین سبزی‌های سبز رنگ حاوی ماده‌ای به نام “کلوروفیل” هستند که به حذف مواد مضر بدن کمک می‌کنند. پس تا می‌توانید سعی کنید انواع سبزی‌ها، اسفناج، کاهو، فلفل دلمه‌ای و هر سبزی سبز رنگی را بخورید.

6- آجیل

مغز‌ها همچنین سم زداهای عالی هستند. مصرف  روزانه مقداری گردو، بادام یا مغز تخمه آفتابگردان می‌تواند در سم زدایی بدن بسیار موثر باشد.

7- مرکبات

همه مرکبات به خارج کردن سموم و تمیز کردن کبد کمک می‌کنند. ویتامین c یکی از ویتامین‌های موثر است که در انواع مرکبات مانند پرتقال، لیمو، نارنگی، گریپ فروت، کیوی و … وجود دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان