داشتن پوستی جوان و شاداب، و چهره‌ای زیبا و درخشان آرزوی هر خانمی است و همه دوست دارند به آن دست یابند. شما می‌توانید با رعایت نکات ساده و البته مهم، جوانی خود را تضمین، و چهره خود را شاداب و باطراوت سازید. در این مطلب 10 ترفند مهم و اصولی برای پیشگیری از چین و چروک و پیر شدن چهره ظاهری به شما معرفی می‌کنیم.

1- از مواد آرایشی کم‌تر استفاده کنید و سعی داشته باشید از پودرها و کرم‌های سبک و بدون چربی برای پوشاندن جوش و لک‌های خود استفاده کنید. استفاده از کرم‌پودرهای طبیعی همچنین کمک می‌کنند پوست شما شاداب‌تر باشد.

محصولات مراقبت از پوست

2- پوست خود را به طور منظم و حداقل روزی دوبار مرطوب کنید. مرطوب کننده‌ها کمک می‌کنند خون در پوست شما جریان بهتری داشته باشد و لک‌ها و خطوط رنگی پوستتان، محو شود.

3- استفاده از کرم دور چشم تاثیر مهمی در رفع چین و چروک، و کاهش سیاهی زیر چشم دارد.

4-از پوست خود در برابر تابش نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش محافظت کنید و سعی کنید از کرم ضد آفتاب و عینک مناسب استفاده کنید.

کرم ضد آفتاب

5- شب‌ها قبل از خواب پوست صورت خود را با کرم‌های گیاهی غنی شده با ویتامین ماساژ دهید.

6- یک برنامه منظم برای ورزش داشته باشید تا بدن و عضلات خود را تقویت کنید.

7- روزانه مقدار زیادی آب و آبمیوه بنوشید.

شاداب‌سازی پوست

8- از مصرف مشروبات الکلی و استعمال دخانیات خودداری کنید.

9- یکی از عناصر مهم که در زیبایی و جوان‌تر دیده شدن شما نقش مهمی دارند، دندان‌های شما هستند پس با مراقبت از دندان‌ها، از جوانی خود مراقبت کنید.

10- از مصرف تنقلات شیرین خودداری کنید. با مصرف میوه و سبزیجات تازه نه تنها کالری کمتری مصرف می‌کنید، بلکه ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم بدن را تامین می‌کنید.