گلدان‌های قدیمی‌تان را زیبا کنید!

لازم نیست پول زیادی خرج کنید تا گلدان‌های دلخواه‌تان را داشته باشید با چند روش ساده می‌توانید از گلدان‌های قدیمی‌ تان گلدان‌هایی شیک و خوش آب و رنگ بسازید! علاوه بر آن این کار سرگرمی عالی هم هست! با ما همراه باشید!

گلدان‌های قدیمی‌تان را زیبا کنید!

لازم نیست پول زیادی خرج کنید تا گلدان‌های دلخواه‌تان را داشته باشید با چند روش ساده می‌توانید از گلدان‌های قدیمی‌ تان گلدان‌هایی شیک و خوش آب و رنگ بسازید! علاوه بر آن این کار سرگرمی عالی هم هست! با ما همراه باشید!

1- چلچراغ گلدانی!

بله اینها واقعا گلدان هستند! و البته که با یک بشقاب یا زیر گلدانی در تهشان نگهداری شده اند! برای ساخت این چلچراغ بی همتا به یک چلچراغ قدیمی، چند گلدان، مقداری اسپری رنگ و انکی ذوق و سلیقه نیاز دارید!

ابتدا سیم کشی‌های داخل چلچراغ را خارج کنید و پایه لامپ‌ها را در بیاورید و با مقداری چسب ضد آب گلدان‌ها را به چلچراغ بچسبانید و سپس آن را با اسپری رنگ کنید.

2- رنگرزی!

با استفاده از آب و کمی رنگ گلدان‌هایتان را خیره کننده کنید! ابتدا گلدان‌ها را با رنگ سفید رنگ کنید و اجازه دهید خشک شوند. سپس لیوان یا کاسه‌ای را تا نیمه آب کنید و مقداری رنگ ( از هر رنگی که دوست دارید می‌توانید استفاده کنید اما سعی کنید رنگ‌های شادتر را انتخاب کنید) در آن بریزید. ابتدا تا نیمه گلدان را در آب رنگ فرو ببرید سپس اجازه دهید گلدان خشک شود. بار دوم نصفی از نیمه گلدان را در آب رنگ فرو ببرید و بار سوم یک چهارم از گلدان را در آب رنگ فرو ببرید. به این ترتیب طیف رنگی زیبایی روی گلدان ایجاد می‌شود.

3- نوشته‌های طلایی!

با تزئین گلدان‌هاتان به وسیله حروف طلایی حال و هوایی کلاسیک به آنها ببخشید! برای این کار از ورقه‌های طلایی موجود در بازار استفاده کنید. انواعی از آنها هستند که به راحتی به سطوح می‌چسبند اما اگر این نوع ا پیدا نکردید می‌توانید از هر نوع ورقه طلایی دیگری هم استفاده کنید. هر طرح یا نوشته ای که می‌خواهید را روی آنها بنویسید. سپس آن را جدا کنید و به وسیله چسب روی گلدان بچسبانید.

4- گلدان‌های آویز رنگی

با این روش از گلدان‌های خسته کننده موجود در خانه دکوری عالی می‌سازید! تمام چیزی که نیاز دارید چند گلدان، رنگ سفید یا هر رنگ دیگری و رنگ اکریلیک است به اضافه مقداری طناب و یک حلقه برای آویزان کردن گلدان‌ها. ابتدا گلدان‌ها را با رنگ سفید رنگ کنید و سپس با استفاده از رنگ‌های اکریلیک روی آنها طرح بکشید. حالا می‌توانید آنها را به ردیف از سقف آویزان کنید!

5- گلدان‌های مرمرین!

طرح‌های مرمرین تا مدتی قبل از مد افتاده محسوب میشد اما به نظر می‌رسد که آنها دوباره روی بورس آمده‌اند! بشقاب‌ها، لیوان‌ها و حالا گلدانی با طرح مرمرین!

وسایلی که نیاز دارید رنگ‌های اکریلیک (سفید و حداقل دو رنگ پررنگ دیگر)، ظرف یکبار مصرف، آب، رقیق کننده رنگ و روغن جلا هستند.

رنگ‌هایتان را به آرامی طوری که زیاد با هم مخلوط نشوند در ظرف یکبار مصرف بریزید و به کمک یک قلمو کمی با هم مخلوط ‌‌‌شان کنید. سپس گلدان‌هایتان را در ظرف رنگ فرو ببرید و تمام دیواره‌شان را رنگ کنید. اجازه دهید گلدان‌ها خشک شوند سپس روغن جلا را به تمام سطح‌شان بمالید. گلدان‌های مرمرین شما آماده اند!

6- اسپری طلایی

رنگ کردن گلدان ها با اسپری، بخصوص اسپری طلایی نمایی خیره کننده و دراماتیک به خانه‌تان می‌بخشد! گلدان‌ها را روی سطحی بچینید و به وسیله اسپری طلایی رنگ‌شان کنید. اگر گلدان‌هایتان سفالی باشند نتیجه کار بهتر هم خواهد شد. چرا که رنگ روی بافت گلدان می‌نشیند و آن را نمایان تر و زیباتر می‌کند.

7- استفاده از پارچه!

از هر نوع و طرح پارچه‌ای که دوست داشته باشید می‌توانید استفاده کنید. وسایلی که نیاز دارید عبارت است از مقداری پارچه، چسب و قیچی.

چند قطعه مستطیل شکل از پارچه ببرید و به وسیله چسب به گلدان بچسبانیدشان. می‌توانید از چند پارچه با طرح‌های مختلف برای این کار استفاده کنید.

8- دکوپاژ گلدان‌ها

دکوپاژ روشی بسیار محبوب است چرا که می‌توانید هر طرحی را که بخواهید روی گلدان‌هایتان پیاده کنید و احتیاج به مهارت خاصی هم ندارید!

موادی که نیاز دارید چسب، قیچی، قلم مو، رنگ اکریلیک و طرحتان است. طرح انتخابی‌تان را از روی کاغذ ( یا حتی دستمال کاغذی! ) قیچی کنید. ابتدا گلدان‌ها را رنگ کنید و اجازه دهید خشک شوند. سپس پشت طرحتان را چسب بزنید و به آرامی روی گلدان بچسبانید. و در آخر کل گلدان را به وسیله چسب مخصوص مهر و موم کنید!

حالا گلدان های زیبای شما حاضر و منتظرند تا به خانه‌تان شادابی و انرژی ببخشند!

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان