یک مجله آمریکایی، موارد زیر را "گناهان زیبایی‌" نامیده است. هدف همه زنان از آرایش کردن، زیباتر به نظر رسیدن است. اما با انجام چه کارهایی نتیجه را کاملا برعکس می‌کنیم؟!

کرم پودر تیره‌‌تر از رنگ طبیعی پوست 

تفاوت تناژ بین دو قسمت مختلف بدن، به خصوص وقتی‌ صورت و گردن باشد، تنها منظره‌ای ناشیانه از آرایش را به همراه خواهد داشت.

خط چشم نامراتب

البته که کشیدن یک خطّ صاف و منظم بر روی چشم کار ساده‌ای نیست، ولی‌ توصیه می‌کنیم حداقل از ویدئو‌های آموزشی کمک بگیرید. کج و کولگی خط چشم منظره ای بسیار مبتدی دارد.

نحوهٔ سایه زدن

حتما سعی‌ کنید سایه زدن را به شکل حرفه‌ای آن یاد بگیرید. پخش کردن، ترکیب رنگ و سایه روشن بودن آن‌ از عوامل بسیار مهم است.

برق پوست صورت

هرچه مدت زمان بیشتر مواد آرایشی روی پوست ما بمانند، چربی‌ و به تبع آن برق بیشتری روی پیشانی و بینی‌ ایجاد می‌کنند. حتما گه گداری این چربی‌‌ها را با یک دستمال پاک کنید.

رنگ مو

اگر رنگ مو به درستی‌ و به شکل حرفه‌ای انتخاب نشود، سبب قرمزی یا نارنجی شدن تار‌های موی می‌شود، که بسیار تاثیر بعدی در زیبایی‌ موها دارد.

جوش و لک‌های صورت

تنها پوشاندن جوش‌ها و یا لک‌های صورت با کرم پودر، سبب ضخیم شدن پوست و منظره ای بسیار غیر طبیعی خواهد بود. سعی‌ کنید از کرم‌های مخصوص جوش و لک استفاده کنید.

کشیدن خط لب

از بین بردن مرز‌های طبیعی لب و کشیدن بیش از حد مداد دور آنها، یکی‌ از بزرگترین اشتباهات رایج در آرایش است و بسیار غیر طبیعی جلوه خواهد کرد.

پر کردن ابرو‌ها با مداد

کشیدن داخلابروها با مداد یا سایه دقت بسیاری به همراه آموزش‌های حرفه‌ای می‌خواهد. هیچگاه رنگی‌ تیره‌‌تر از موهای ابروی خود انتخاب نکنید و فرم طبیعی آنها را حفظ کنید.

ضد آفتاب

هرگز به دلیل استفاده از کرم پودر و یا پودر‌های فشرده، ضدّ آفتاب را حذف نکنید. این مواد هیچ محافظتی از پوست شما در مقابل نور خورشید ندارند.