به تعویق انداختن دائمی کارها، می‌تواند تبدیل به عادتی نامناسب در زندگی ما شود. عادتی که رشد و ترقی ما در زندگی را زیر سوال می‌برد و مانع بزرگی برای رسیدن به اهدافمان است اما عادت به تعویق انداختن کارها را مانند هر عادت دیگری می‌توان اصلاح کرد و از سر راه برداشت. با به کار گیری این 7 راهکار یاد می‌گیرید که چگونه تنبلی را دور کنید و تبدیل به آدمی موفق شوید. 

1. کار‌های بزرگ را قسمت‌بندی کنید، اگر اولین گام از هر کار ساده و کاملا مشخص باشد، شروع آن آسانتر خواهد بود.

2. باید تصمیم بگیرید که کار را شروع کنید؛ اگر تا زمانی‌ که تمام مراحل کار مورد نظر را با جزئیات بدانیم شروع آن‌ را عقب بیندازیم حتما تاخیر زیادی در انجام کار خواهیم داشت.

3. فضای مناسب برای کارتان مهیا کنید، علاوه بر تامین محیطی‌ مناسب برای کار از مواردی که باعث حواس پرتی در طول کار می‌شوند دوری کنید.

4. حتما برای کار مورد نظر وقت تعیین و با استفاده از هشدار آن را به خود یادآوری کنید؛ به این ترتیب عقب انداختن آن کار برایتان سخت‌تر خواهد شد.

5. راجع به برنامه زمانی‌ خود برای انجام دادن کارها با دیگران صحبت کنید، یآ این برنامه را جایی نوشته و بد از انجام دادن هر مرحله آن را خط بزنید.

6. برای اتمام هر مرحله از کار در مدت معین، مشوقی برای خود در نظر بگیرید ولی‌ مراقب باشید مشوق حواس شما را بیش از حد پرت نکند.

7. قبول کنید کاری که قرار است انجام دهید، سخت و وقت گیر است ولی‌ به خود یادآوری کنید در بلند مدت از زودتر انجام دادن آن کار احساس رضایت بیشتری خواهید کرد.