این گیاه با شکوه و گران قیمت! – قسمت اول

یک گل ارکیده زیبا و خوش آب و رنگ را از پشت ویترین گلفروشی می‌بینید و برای خرید آن مشتاقانه داخل می‌روید، اما بعد از شنیدن قیمت سریعا از مغازه خارج می‌شوید! اما اگر خونسردی‌ تان را حفظ کردید و آن را خریدید نگهداری از آن را بلدید؟

این گیاه با شکوه و گران قیمت! – قسمت اول

یک گل ارکیده زیبا و خوش آب و رنگ را از پشت ویترین گلفروشی می‌بینید و برای خرید آن مشتاقانه داخل می‌روید، اما بعد از شنیدن قیمت سریعا از مغازه خارج می‌شوید! اما اگر خونسردی‌ تان را حفظ کردید و آن را خریدید نگهداری از آن را بلدید؟

1- انتخاب ارکیده مناسب

برای انتخاب ارکیده مناسب، ابتدا شرایط اقلیمی محل زندگی و خانه‌تان را مشخص کنید و بر اساس آن ارکیده ای که با شرایط شما سازگار است را انتخاب کنید. نور، درجه حرارات، رطوبت، آبیاری و کود دهی همه برای داشتن ارکیده‌ای سرحال مهم هستند. پس در انتخاب ارکیده مناسب فقط بر اساس زیبایی گیاه انتخاب نکنید.

2- نیاز نوری ارکیده‌ها

فاکتور بسیار مهمی که در نگهداری ارکیده‌های مختلف متفاوت است، نور می‌باشد.

ارکیده‌هایی که نور زیاد دوست دارند، مثل وندا و انگری اکم، را در جلوی پنجره جنوبی یا در درون گلخانه با 6 تا 8 ساعت آفتاب مستقیم قرار دهید.

ارکیده‌هایی که نور تقریبا زیاد را می‌پسندند، مثل فراگما پیدیوم، آنسیدیوم و دندروبیوم، را در محلی قرار دهید که نور داشته باشد اما اشعه آفتاب مستقیم به گیاه نخورد. پنجره شرقی یا غربی معمولا مکان مناسبی برای این گروه از ارکیده‌ها است. البته دما در جلوی پنجره غربی بیشتر از پنجره شرقی است، اما همانطور که گفته شد میزان نور خورشید در هر دو یکی است.

ارکیده‌هایی که نور تقریبا کم می‌خواهند (اکثر ارکیده‌ها جز این دسته هستند)، مثل فل ناپسیس و پفیو پیدایلوم، را در جلوی پنجره شرقی یا غربی و بدون هیچ گونه نور مستقیم قرار دهید. هم چنین پنجره شمالی که جلوی آن با چیزی مسدود نشده باشد و نور غیر مستقیم متوسطی هم داشته باشد، برای این گروه از ارکیده‌ها مناسب است.

ارکیده‌هایی که نور کم می‌طلبند را، در جلوی پنجره شمالی یا هر پنجره دیگری که به وسیله درخت ها، ساختمان‌های اطراف و یا هر چیز دیگری مسدود شده باشد، قرار دهید.

3- دما

به طور کلی ارکیده‌ها در سه نوع مختلف دما زندگی می‌کنند: سرد، گرم و معتدل. با یک دما سنج دمای محلی که می‌خواهید گیاه ارکیده‌تان را در آنجا قرار دهید را اندازه گیری کنید. بعد از این کار انتخاب ارکیده‌ مناسب راحت تر می‌ شود. مانند نور، بعضی ارکیده‌ها می‌توانند خودشان را با چند دمای مختلف سازگار کنند.

4- رطوبت

اکثر ارکیده‌هایی که ما در درون خانه پرورش می‌دهیم بومی مناطق استوایی و گرمسیری هستند و مناطق استوایی رطوبت بیشتری در مقایسه با فضای خانه دارند. اگر رطوبت هوای اطراف ارکیده‌ها را به وسیله قرار دادن گیاهان کنار هم و یا استفاده از زیر گلدانی حاوی سنگریزه و آب بالا ببرید، گیاهان شما رشد بسیار بهتری خواهند داشت. برای درست کردن این زیر گلدانی مقداری سنگریزه تهیه کنید، آنها را در یک زیر گلدانی بریزی به طوری که ارتفاع سنگریزه‌ها از زیر گلدانی بیشتر شود. سپس تا نصف ارتفاع سنگریزه‌ها درون زیر گلدانی آب بریزید و سپس گلدان‌های ارکیده‌تان را روی سنگریزه‌ها قرار دهید به طوری که آب موجود در زیر گلدانی با کف گلدان در تماس نباشد و گیاه تنها از رطوبت آب تبخیر شده استفاده کند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر