بعضی از افراد علاقه زیادی به طبیعت و فضای سبز دارند و به صورت غریزی استعداد پرورش گل و گیاه دارند. آنها خانه‌شان پر است از گیاهان خانگی، باغچه‌های سبزیجات و ... . اما اگر شما این استعداد را ندارید، نگران نباشید، چون گیاهانی وجود دارند که حتی شما هم می‌توانید آنها را زنده نگه دارید! سرخس بوستون یکی از آن گیاهان است. این نوع از محبوب‌ترین انواع سرخس است و ساقه‌های بلند و پربرگش به هر فضایی طراوت می‌بخشد. شما می‌توانید این گیاه را به سادگی داخل یا بیرون از خانه پرورش دهید، زیرا آنها فقط به کمی مراقبت و محبت نیاز دارند.

 شرایط سالم نگه داشتن سرخس بوستون

  1. خاک را مرطوب نگه دارید.

 خاک باید رطوبت کافی داشته باشد اما نباید هم غرقاب شود. با آب ولرم آن را آبیاری کنید. در روزهای گرم سال باید تعداد دفعات آبیاری بیشتر باشد. اطمینان حاصل کنید که خاک هیچ‌وقت کاملاً خشک نشود. زمستان فصل رشد سرخس بوستون نیست و آبیاری آن زیاد حساس نیست و می‌توانید بگذارید خاک قبل از آبیاری مجدد کمی خشک شود. وقتی رشد شاخ و برگ جدید را مشاهده کردید، بیشتر به آن آب بدهید تا خاک همیشه مرطوب باشد.

سرخس بوستون

  1. مواد مغذی را ماهانه به گیاه برسانید.

در طول ماه‌های گرم سال بهتر است هرماه مقداری مواد غذایی مناسب برای گیاهان خانگی را خریداری کرده و داخل گلدان بریزید. حتماً بر اساس روش مصرف آن که روی بسته نوشته شده است، عمل کنید و آن را رقیق نمایید. در فصل زمستان غذا دادن به گیاه لازم نیست.

سرخس بوستون

  1. ساقه‌هایی که رنگ‌شان تغییر کرده و یا بی‌برگ هستند را ببرید.

 از یک قیچی تیز و تمیز استفاده کنید و ساقه را از ابتدا ببرید. به این ترتیب ساقه‌های جدید و سالم فرصت رشد پیدا می‌کنند. بهترین زمان برای هرس کردن گیاه سرخس بوستون در فصل بهار یا تابستان، در زمان رشدش است.

سرخس بوستون

  1. گیاه‌تان را از حمله حشرات محافظت کنید.

خوشبختانه، سرخس بوستون زیاد مورد علاقه حشرات نیست، اما هر از چندگاهی آنها را به خود جذب می‌کند. با اسپری کردن حشره‌کش‌های ملایم و طبیعی آنها را از بین ببرید. حشره‌کش‌های قوی خود گیاه را هم از بین می‌برند. 

سرخس بوستون

 می‌توانید روش کاشت این گیاه را در اینجا بخوانید.