کفش نقش مهمی در ظاهر هر خانمی دارد و علاوه بر کاربرد و راحتی، زیبایی آن هم مد نظر است. نکته مهم در انتخاب و استفاده از کفش این است که ما باید بدانیم هر کفش مناسب چه زمان و چه مکانی است؛ تا ظاهری زیبا و متناسب داشته باشیم. با خواندن این مطلب  با پیشنهاد طراحان برای کفش‌های مناسب پاییز زمستان امسال، آشنا شوید.

1- کفش بندی

کفش بندی یا مدل عروسکی که در خارج از ایران به آن "مری جین" می‌گویند، کفشی است که روی آن یک بند بزرگ وجود دارد و با سگک بسته می‌شود. پیشنهاد طراحان برای پاییز امسال پوشیدن یک کفش عروسکی پاشنه بلند است تا زیبایی ظاهر شما دو چندان شود. مدل پاشنه و تعداد بندهای این کفش می‌تواند بسته به سلیقه شما و کاربرد کفش انتخاب شود.

کفش زنانه

2- کفش پاشنه سیلوئت

این مدل کفش مدت‌هاست که محبوب و مورد پسند است و پاییز و زمستان امسال نیز در فهرست پیشنهادی طراحان دیده می‌شود. نکته‌ای که باعث تمایز این مدل کفش می‌شود با سایر مدل‌های آن، توجه طراحان به استفاده از المان‌های فانتزی در تزیین آن است.

کفش پاشنه بلند

کفش پاشنه بلند

3- کفش ترکیبی

گاهی در طراحی کفش از دو پارچه متفاوت استفاده می‌کنند یا جنس کفش با پاشنه و کفی کفش تفاوت دارد. در مجموعه پاییز زمستان به این مدل کفش، خصوصا ترکیب خز با جیر یا دیگر پارچه‌ها مثل چرم، توجه شده‌است.

کفش جدید

4- کفش لژ و پاشنه پهن

کفش لژ و پاشنه پهن یکی از مدل‌های محبوب پاییز- زمستان امسال است که  هم برای مهمانی و قرار رسمی  و هم برای استفاده روزمره پیشنهاد می‌شود. ویژگی خوب کفش لژدار، راحتی آن است. البته باید به خاطر داشتن فرم فانتزی در بعضی از مدل‌ها روحیه جسورانه و اعتماد به نفس بالا می‌طلبد!

کفش زنانه

کفش پاشنه بلند

5- کفش فانتزی

یکی از مدل‌های پیشنهادی طراحان برای پاییز-زمستان امسال، کفش فانتزی است. با استفاده از المان‌های فانتزی در تمام قسمت‌های کفش، روی پاشنه یا قسمت‌هایی از کفش می‌توان مدل منحصر به فرد و خاص طراحی کرد. طراحان در مجموعه زمستانی خود به آن توجه نشان داده‌اند.

کفش فانتزی

6- کفش تخت

کفش بدون پاشنه و همراه با لژ متوسط یا بدون لژ مناسب خانم‌های قد بلند یا خانم‌هایی است که به هر دلیل نمی‌توانند کفش پاشنه بلند بپوشند و خوشبختانه در مجموعه پاییز زمستان امسال هم دیده می‌شود. این کفش‌ها در مدل‌های مختلف مانند نوک تیز، بندی، عروسکی، ساده و... توسط برندهای مطرح دنیای مد ارائه شده‌اند.

کفش اسپرت

7- کفش نوک تیز

 کفش نوک تیز، یکی از مدل‌های محبوب و پرطرفدار کفش است که در نیمه دوم امسال هم توسط برندهای مختلف به دنیای کفش ارائه شده‌اند. 

کفش نوک تیز

8- کفش طرح‌دار

کفش پارچه‌ای با نقوش حیوانات مانند پلنگی، یکی از مدل‌هایی است که معمولا در نیمه دوم سال پرطرفدار است. در مجموعه پاییز- زمستانی امسال کفش با پارچه‌های طرح‌دار، خال‌دار، گلدار و... دیده می‌شود. این کفش‌ها معمولا چرمی یا پارچه‌ای هستند و برای مهمانی مناسبند.  

کفش زنانه شیک

کفش زنانه شیک