ماهان شبکه ایرانیان

طرز تهیه کیک شکلاتی با شکلات سوربن کاله

این کیک یک کیک کوچک و شکلاتی مرطوب و پر از عطر و طعم خوب است با این حال با استفاده از مواد کمی می‌توان آن را آماده کرد. با سه ماده‌ی تشکیل دهنده این کیک حاضر می‌شود و جز کیک‌های آسان است.

طرز تهیه کیک شکلاتی با شکلات سوربن کاله

این کیک یک کیک کوچک و شکلاتی مرطوب و پر از عطر و طعم خوب است با این حال با استفاده از مواد کمی می‌توان آن را آماده کرد. با سه ماده‌ی تشکیل دهنده این کیک حاضر می‌شود و جز کیک‌های آسان است.

زمان پخت: 40 دقیقه 
مواد لازم برای 6 تا 8  نفر

2 شیشه شکلات صبحانه سوربن
4 عدد تخم مرغ بزرگ
یک دوم فنجان آرد 

این یک رسپی راحت است. شکلات سوربن، تخم مرغ و آرد. سعی کنید از تخم مرغ محلی و یک آرد با کیفیت بالا استفاده کنید. 

در مرحله اول برای شروع آماده‌سازی مایع کیک شکلاتی، تخم مرغ و شکلات سوربن را مخلوط کنید

مرحله یک تهیه کیک شکلاتی با شکلات سوربن

وقتی شکلات سوربن و تخم مرغ‌ها را با هم مخلوط می‌کنید مطمئن باشید که بعد از گذشت زمان حجم آن دو برابر خواهد شد. توجه داشته باشید تخم‌مرغ‌ها به پف کردن کیک کمک می‌کنند، ولی برای اینکار نیاز است که خیلی خوب آنها را هم بزنید.

در این مرحله آرد را اضافه کنید.

 

مرحله دوم تهیه کیک شکلاتی با شکلات سوربن

اضافه کردن یکدفعه‌ی آرد باعث سفت شدن کیک می‌شود پس آنرا کم‌کم اضافه کنید و هم بزنید و این کار را ادامه دهید تا جایی که مخلوط همچنان تر بودن خود را حفظ کند.

مایع کیک را آماده کنید تا پخته شود

مرحله سوم تهیه کیک شکلاتی با شکلات سوربن

خمیر آماده شده است حالا لازم است ظرف کیکتان را چزب کنید و خمیر را درون آن بریزید. همه طرف ظرف را خوب چرب کنید سپس یک قطعه کاغذ روغنی درون ظرفتان بذارید و آن را نیز کمی چرب کنید این کار کمک می‌کند که کیک به ظرف شما نچسبد و هنگام درآوردن آن به مشکل بر نخورید.
 

مرحله سوم تهیه کیک شکلاتی با شکلات سوربن

40 دقیقه آن را در فر قرار دهید. بعد از 20 دقیقه ظرف را در فر بچرخانید تا همه‌جای کیک خوب پخته شود. از بویی که در آشپزخانه پخش شده لذت ببرید. کیک باید از همه‌ی جهات پف کرده باشد. ظرف را خارج کنید و اجازه دهید کیک خنک شود.
کیک را با شکلات سوربن بپوشانید و سرو کنید.

مرحله آخر تهیه کیک شکلاتی با شکلات سوربن

بعد از اینکه کیک خنک شد روی آن را با شکلات سوربن بپوشانید.کیک را درون ظرف سرو قرار دهید و همراه قهوه و چایی از دوستانتان پذیرایی کنید و لذت ببرید.

طرز تهیه و پخت

فر را روی درجه‌ی 350 درجه فارنهایت قرار دهید تا تمام نقاط آن هم دما شود. 1 شیشه و نیم از شکلات سوربن و 4 عدد تخم مرغ را درون یک کاسه‌ی بزرگ بریزید و با همزن برقی حدود 2-3 دقیقه خوب هم بزنید تا حجم آن تقریبا دو برابر شود.
آرد را به آرامی با استفاده از لیسک به مخلوط سوربن و تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.
خمیر را درون ظرف کیک 8 نفره که از قبل چرب کرده‌اید منتقل کنید.
ظرف را درون طبقه‌ی وسط فر بگذارید و 40 دقیقه باید به آن فرصت دهید تا بپزد. بعد از گذشت 20 دقیقه ظرف را بچرخانید تا همه‌ی قسمت ها خوب پخته شوند و یکدست پف کند.
کیک را از فر خارج کنید حدود 15 دقیقه به آن زمان دهید تا خنک شود بعد از اینکه خوب خنک شد روی آن را با سوربن بپوشانید و سرو کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان