برگ‌هایی شیک!

شاید نامش به گوش‌تان آشنا نباشد اما حتما آن را در گوشه و کنار شهر دیده‌اید که با برگ‌های قلب شکل خود به شما لبخند می‌زند! پاپیتال! این گیاه آشنا را می‌توانید درون خانه هم پرورش دهید. تصور کنید که چه دکور فوق العاده‌ای به وجود می‌آورد!

برگ‌هایی شیک!

شاید نامش به گوش‌تان آشنا نباشد اما حتما آن را در گوشه و کنار شهر دیده‌اید که با برگ‌های قلب شکل خود به شما لبخند می‌زند! پاپیتال! این گیاه آشنا را می‌توانید درون خانه هم پرورش دهید. تصور کنید که چه دکور فوق العاده‌ای به وجود می‌آورد!

 

نام دیگر گیاه پاپیتال عشقه است. شاید تعجب کنید وقتی بشنوید پرورش این گیاه زیبا در خانه هم، به آسانی بیرون از خانه، مقدور است!

 

پاپیتال گرمای مصنوعی هوا که به وسیله بخاری، هیتر و … تولید می‌شود را دوست ندارد. اما با این حال گیاهی عالی برای استفاده در دکوراسیون داخلی است چرا که رونده است و از هر سطحی بالا می‌رود.

 

شرایط رشد

– نور

در تابستان مکانی با نور زیاد اما غیر مستقیم را می‌پسندد. در زمستان هم نور زیادی می‌خواهد. هر چند این گیاه به نور متوسط هم تا حدودی مقاوم است، اما توصیه می‌شود اگر خانه‌تان تاریک است از نگهداری آن صرف نظر کنید.

– آبیاری

پاپیتال خاک و هوای مرطوب را می‌پسندد. اما از خیس ماندن خاک خوشش نمی‌آید. اجازه ندهید خاک گلدانش کاملا خشک شود و قبل از آن به گیاه آب بدهید.

– دما

حداقل دمایی که می‌تواند تحمل کند 7 درجه سانتی‌ گراد و حداکثر آن 18 درجه سانتی گراد است. اگر دما از این مقدار بالاتر رفت لازم است که گیاه را غبار پاشی کنید.

– خاک

به خاک گلدانی سبک با زهکشی خوب نیاز دارد. می‌توانید از خاک برگ پیت ماس و شن برای ساخت خاک مناسب پاپیتال استفاده کنید.

– کود دهی

در طول فصول رشد (بهار و تابستان) گیاه را با محلول های کودی ضعیف و یا کودهایی که مواد مغذی را به تدریج آزاد می‌کنند و در دسترس گیاه قرار می‌دهند استفاده کنید.

 

تکثیر

تکثیر عشقه به وسیله قلمه ساقه انجام می‌شود. پاپیتال را می توانید به آسانی از اواسط بهار تا اواخر تابستان تکثیر کنید. البته گیاهانی که در بهار تکثیر می شوند مقاوم تر هستند. قلمه هایی به طول 10 تا 12 سانتی متر تهیه کنید آنها را در گلدانی بکارید و خاک‌شان را همواره مرطوب نگهدارید. قلمه ها را با کیسه پلاستیکی شفاف بپوشانید تا رطوبت و گرمای مورد نیاز برای ریشه دهی را دریافت کنند. بعد از یک ماه ریشه دهی انجام می شود.

 

تعویض گلدان

گلدان پاپیتال را هر سال عوض کنید و خاک گلدان را هم تازه کنید. در هنگام تعویض گلدان مراقب ریشه‌های ظریف گیاه باشید. سایز گلدان جدید باید تنها یک سایز از گلدان قبلی بزرگ تر باشد.

 

بیماری‌ها

اگر برگ‌های گیاه خشک و قهوه‌ای شدند نشانه گرم بودن هوا است. گیاه را به مکان خنک تری منتقل کنید

اگر روی برگ‌ها لکه‌های قهوه‌ای یا نقره‌ای مشاهده کردید نشانه وجود آفت بر روی گیاه است. آن را با سموم سیستمیک، و یا با استفاده از سموم ارگانیکی که طریقه ساخت آنها در پست‌های قبلی آمده، سم پاشی کنید.

 

در آخر …

فوت و فن شاداب نگه داشتن پاپیتال فراهم کردن شب‌های سرد و خاک و هوای مرطوب برای گیاه است.

گیاه پاپیتال دارای ریشه‌های هوایی است که به گیاه امکان بالا رفتن از سطوح و دیوار را می‌دهد. از این ویژگی پاپیتال برای تزئین دکور درون و بیرون خانه استفاده کنید و با تربیت به موقع گیاه آن را به هر حالتی که می‌خواهید در آورید.

 

از گیاه پاپیتال می‌توان به عنوان یک گیاه پوششی استفاده کرد. گیاهان پوششی این حسن را دارند که با پوشش زمین و اشغال فضاهای خالی از رویش علفهای هرز جدید جلوگیری می‌کنند. البته باید توجه نمود که گیاهان پوششی نمی توانند از رشد گیاهان هرز استقرار یافته جلوگیری نمایند.

 

به یاد داشته باشید که گیاه‌تان را همواره مرطوب نگه دارید به خصوص در زمستان‌های خشک.

 

برای اینکه پاپیتال‌تان پر پشت و متراکم بماند، همواره گیاه را هرس کنید.

به امید داشتن پاپیتالی شاداب و سرحال!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان