اینکه شما نمی‌‌توانید آلاینده‌ها را در خانه ببینید، دلیل بر این نیست که آنها وجود ندارند. در تحقیقات جدید، دانشمندان 8 ترکیب آلی فرار موجود در رنگ دیوار، مواد شوینده و دیگر وسایل خانه، و گیاهانی که در جذب این ترکیبات بهتر عمل می‌کنند، را مورد بررسی قرار داده‌اند. در این مطلب با 5 گیاه که این مواد را جذب و باعث تصفیه هوای خانه می‌شوند، آشنا شوید.

گیاه کراسولا یا گیاه یشم (Jade Plant)

این گیاه شاداب و پرطراوت، علاوه بر زیبایی ظاهری، فواید دیگری هم برای شما خواهد داشت. محققان به این نتیجه رسیده‌اند که این گیاه در از بین بردن تولوئن (ماده‌ای که در تینر، لاک‌الکل و چسب‌ها وجود دارد)، از بقیه گیاهان عملکرد بهتری دارد. این گیاه در 12 ساعت، 91 درصد آلاینده‌های محیط را از بین می‌برد.

گیاه کراسولا

گیاه عنکبوتی یا گندمی (Spider Plant)

مواد شیمیایی که در جوهر و پلاستیک پیدا می‌شوند، با وجود این گیاه دیگر مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کنند. این گیاه که نام خود را به خاطر ظاهرش گرفته است، در طی 12 ساعت موادی مانند اتیل بنزن، P-Xylene  و O-Xylene را از بین می‌برد.

گیاه عنکبوتی

گیاه گازمانیا (Bromeliad)

این گیاه به طور کلی مؤثرترین گیاه در جذب آلاینده‌ها است. گازمانیای زیبا بیش از 80 درصد 6  نوع از ترکیبات آلاینده را جذب کرده و در از بین بردن دود ناشی از سیگار هم مؤثر است.

گیاه گازمانیا

دراسنا (Dracaena)

تمام گیاهان در جذب استون (ماده‌ای که در پاک کننده‌های لاک ناخن وجود دارد) مفید خواهند بود، اما دراسنا بهترین عملکرد را دارد و طی 12 ساعت 94 درصد از این ماده شیمیایی را از بین می‌برد.

گیاه دراسنا

کاکتوس درختی کارائیب

و باز هم کاکتوس به کمک ما می‌آید. این نوع کاکتوس مقدار زیادی از این ترکیبات مخرب را از بین می‌برد: 80 درصد از P-Xylene، اتیل بنزن و استون و 60 درصد از تولوئن، O-Xylene و بنزن.

کاکتوس درختی کارائیب