اگر یک گربه، سگ و یا هر حیوان خانگی دیگری در خانه دارید، باید این مطلب را بخوانید. در خانه‌ی هرکدام از شما چیزهایی مثل غذاها، داروها و مواد شوینده‌ وجود دارند که برای حیوانات مانند سم می‌مانند. این مواد را دور بریزید و یا از دسترس آنها دور کنید.

خمیر نان

اگرچه می‌توانید کمی از باقی‌مانده غذای خودتان را به عنوان پیش‌غذا برای سگ یا گربه خانگی‌تان بیاندازید، اما خمیر نان نباید بین آنها باشد. این ماده می‌تواند داخل معده آنها باد کرده و جلوی خون‌رسانی به آن را بگیرد. این مشکل تنها با عمل جراحی قابل درمان است.

نبایدهای حیوانات خانگی

گل لیلیوم

اگر به این گل علاقه دارید، باید از داشتن سگ یا گربه در خانه صرف نظر کنید. این گیاه می‌تواند باعث نارسایی کلیه در گربه‌ها و مشکلات تپش قلب در سگ‌ها و گربه‌ها شود. دیگر گیاهان سمی برای حیوانات خانگی شامل: گل آزالیا، گیاه دارواش و گل شیپوری هستند.

نبایدهای حیوانات خانگی

داروها

مسکن‌ها، داروهای سرما خوردگی، ویتامین‌ها و حتی پمادها و کرم‌ها (اگر سگ شما عادت به جویدن همه چیز دارد)، باید دور از دسترس این حیوانات قرار بگیرند. این مواد شاید برای شما درمانگر باشند، اما برای حیوانات کشنده هستند.

نبایدهای حیوانات خانگی

 استخوان‌های پس‌مانده غذا

اگرچه پرتاب کردن یک استخوان بال مرغ برای سگ‌تان آن را خوشحال می‎کند، اما تکه‌های کوچک استخوان جویده شده، ممکن است باعث خفگی حیوان‌تان شود.

نبایدهای حیوانات خانگی

شکلات

هرچه‌قدر هم که شما به شکلات علاقه دارید، نباید آن را در کنار حیوان خانگی‌تان بخورید. این ماده برای سگ و گربه خطرناک و کشنده است.

نبایدهای حیوانات خانگی

نخ دندان

این وسیله به سادگی قابل قورت دادن است و وقتی این اتفاق بیفتد، بسیار خطرناک خواهد بود. زیرا می‌تواند باعث خفگی  یا انسداد روده شود. هر چیز مشابه دیگری مثل نخ و ریسمان را هم باید از دسترس حیوانات دور نگه دارید.

نبایدهای حیوانات خانگی

باتری

اگر حیوان خانگی شما یک باتری را گاز بزند، می‌تواند باعث ایجاد زخم در دهان، مری و یا شکم او شود.

نبایدهای حیوانات خانگی

نمک برف‌روبی جاده

پیاده‌روی در روز برفی همراه با سگ‌تان می‌تواند لذت‌بخش باشد. اما توجه کنید که اگر سگ بر روی نمک برف‌روبی خیابان راه برود، پنجه‌هایش اذیت می‌شود. علاوه بر این حیوان می‌خواهد که برای رفع این مشکل آن را لیس بزند، اینجاست که سمی بودن این ماده مشکل‌ساز می‌شود. برای حل این مساله بلافاصله بعد از ورود به خانه پاهایش را بشویید و یا برای آن کفش مخصوص تهیه کنید.

نبایدهای حیوانات خانگی

دخانیات

اگر در خانه دخانیات مصرف می‌کنید، بسته آن و پس‌مانده‌ها را از دسترس حیوان خانگی‌تان دور نگه دارید. مصرف نیکوتین می‌تواند باعث استفراغ، رعشه، غش کردن و حتی مرگ در حیوانات شود.

نبایدهای حیوانات خانگی