ماهان شبکه ایرانیان

اگر دچار ورم مفاصل هستید، این ۹ خوراکی را بخورید!

ورم مفاصل یکی از بیماری‌های شایع این روزها است و اگر به آن مبتلا شده‌اید می‌دانید تا چه اندازه می‌تواند آزاد دهنده باشد.

اگر دچار ورم مفاصل هستید، این 9 خوراکی را بخورید!

ورم مفاصل یکی از بیماری‌های شایع این روزها است و اگر به آن مبتلا شده‌اید می‌دانید تا چه اندازه می‌تواند آزاد دهنده باشد.

 

 

با مصرف این 9 خوراکی ورم مفاصل‌تان را بهبود بخشید:

1- ماهی‌های چرب

ماهی‌های چرب مانند ساردین و سالمون امگا 3 فراوانی دارند و تحقیقات نشان داده که این ماده خواص ضد التهابی دارد. آزمایشی متشکل از 3 گروه شرکت کننده انجام شد. به گروه اول ماهی‌های چرب به گروه دوم ماهی‌هی کم چرب و به گروه سوم گوشت کم چرب داده شد. بعد از هشت هفته گروهی که با ماهی‌های چرب تغذیه شده بودند، التهابات کمتری را نسبت به دو گروه دیگر نشان می‌دادند.

ماهی همچنین منبع خوبی از ویتامین دی است که کمبود این ویتامین منجر به ابتلا به رماتیسم می‌شود.

2- سیر

سیر یک پک کامل سلامتی است!

تحقیقات نشان داده که سیر خاصیت ضد سرطانی دارد و ریسک حمله‌های قلبی را کاهش می‌دهد. این ماده خوراکی شگفت انگیز خاصیت ضد التهابی هم دارد که برای مبارزه با ورم مفاصل بسیار مفید است.

آزمایشات نشان داده سیر باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می‌شود.

3- زنجبیل

به غیر از اضافه کردن طعمی دلپذیر به چای، سوپ و شیرینی، زنجبیل، با ورم مفاصل هم مبارزه می‌کند.

در سال 2001 آزمایشی تاثیر عصاره زنجبیل بر ورم زانوها را مورد بررسی قرار داد. بعد از 6 هفته 63 در صد از شرکت کنندگان درد کمتری در ناحیه زانوشان احساس می‌کردند.

همچنین مشاهدات نشان داده زنجبیل از ساخته شدن مواد دخیل در ایجاد التهاب در بدن جلوگیری می‌کند.

پس استفاده از زنجبیل به صورت تازه، خشک شده یا پودر باعث کاهش علائم التهاب مفاصل می‌شود.

4- کلم بروکلی

این روزها بر هیچ کس پوشیده نیست که کلم بروکلی یکی از سالم ترین مواد غذایی شناخته شده است. این ماده مقوی می‌تواند با التهاب بدن مبارزه کند.

استفاده از سبزیجات به خصوص کلم برکلی باعث کاهش التهابات بدن می‌شود. بروکلی، همچنین، محتوی ترکیباتی است که باعث کاهش علائم ورم مفاصل هم می‌شوند. برای مثال ترکیبی به نام سولفورفان که در کلم بروکلی کشف شده، از تشکیل و توسعه سلول‌هایی که در ورم مفاصل دخیل هستند جلوگیری می‌کند.

5- گردو

این مغز مقوی حاوی موادی است که از بیماری‌های التهابی جلوگیری می‌کنند. مغز گردو حاوی امگا 3 فراوانی است که علائم دردناک ورم مفاصل را کاهش می‌دهد.

6- توت‌ها

مقدار زیادی آنتی اکسیدان، ویتامین و مواد معدنی در این خوردنی‌های خوشمزه نهفته است، که همین مواد دلیل خاصیت ضد التهابی توت‌ها است.

توت‌ها همچنین منابع خوبی از کورستین و روتین هستند، دو ترکیب گیاهی که تاثیرات بی‌شماری بر سلامتی شما دارند.

مطالعات نشان داده اند که کورستین‌ها در جلوگیری از فرایندهای مربوط به التهاب در بدن، موثر هستند.

خوشبختانه اگر بخواهید از این میوه‌های خوش طعم استفاده کنید، انواع و اقسام آنها موجود است. توت سیاه و سفید، توت فرنگی و انواع دیگری که می‌توانید از میان‌شان طعم دلخواه‌تان را انتخاب کنید .

7- اسفناج

سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج سرشار از مواد مغذی هستند و برای مبارزه با التهابات ناشی از ورم مفاصل بسیار مفیدند. در کل استفاده زیاد از میوه‌ها و سبزیجات باعث کاهش التهابات بدن می‌شود.

اسفناج سرشار از آنتی اکسیدانی به نام “کمپفرول” است که در کاهش علائم مربوط به ورم مفاصل نقش زیادی بازی می‌کند.

8- انگور

انگور سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان است. تحقیقات نشان داده انگور حاوی ترکیباتی است که در سرکوب بیماری ورم مفاصل نقش دارند. برای مثال آنتی اکسیدانی به نام “رزوراترول” که در پوست انگور موجود است، یکی از این ترکیبات می‌باشد.

9- روغن زیتون

این روغن به خاطر خواص ضد التهابی خود بسیار شناخته شده است. آزمایشات نشان داده استفاده از روغن زیتون به مدت 6 هفته علائم ناشی از ورم مفاصل را سرکوب می‌کند و همچنین باعث کاهش التهابات بدن می‌شود. پس برای کاهش درد و التهاب‌ مفاصل‌تان از این خوراکی مفید استفاده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان