جای مجله بسازید

در همه خانه‌ها نگهداری مرتب مجله‌ها مسئله ساز است و در آخر هم همه آنها پخش و پلا روی زمین هستند! امروز به شما یاد می‌دهیم چه طور جا مجله‌ای درست کنید!

جای مجله بسازید

در همه خانه‌ها نگهداری مرتب مجله‌ها مسئله ساز است و در آخر هم همه آنها پخش و پلا روی زمین هستند! امروز به شما یاد می‌دهیم چه طور جا مجله‌ای درست کنید!

 

با درست کردن این قفسه مجله‌ها دیگر نگرانی از بابت آشفتگی و نامنظمی آنها ندارید. این قفسه زیبا تنها از چوب لباسی درست می‌شود! این وسیله کاربردی همچنین ظاهری مدرن به خانه‌تان می‌دهد و چون پارچه وسط آن قابل تعویض است، با خرید مبلمان و وسایل مختلف و حتی با تغییر فصل، می‌تواند عوض شود!

چه چیزهایی نیاز داریم؟

– 4 عدد چوب لباسی (اگر چوبی باشند بهتر است)

– اره آهن بر

– مداد

– متر

– چسب چوب

– 4 عدد گیره

– میخ یا سیخ چوبی 35 سانتی متری

– سیخ چوبی مسطح 38 سانتی متری

– مقداری پارچه

– چند عدد میخ

– قیچی تیز

– نوار چسبی قلاب دار لباس

– دریل

مرحله اول – قلاب را ببرید

 

با استفاده از اره آهن بر، قلاب آهنی سر چوب لباسی‌ها را ببرید.

مرحله دوم – چوب پایین را بردارید

 

با استفاده از دست یا اره، چوب قسمت پایین چوب لباسی‌ها را جدا کنید

مرحله سوم – اندازه بگیرید و علامت بزنید

 

با استفاده از متر 2٫5 سانتی متر از انتهای چوب لباسی‌ها را مشخص کنید و با یک مداد در وسط این مکان یک علامت بزنید. این کار را با 3 چوب لباسی دیگر هم انجام بدهید و این کار را فقط با یکی از بازوهای چوب لباسی انجام دهید. حالا آنها را به طور متناوب مانند شکل پشت سر هم بچینید.

مرحله چهارم – دریل!

 

با استفاده از دریل جایی را که روی چوب لباسی‌ها علامت زده اید، تا نصفه سوراخ کنید (در اینجا نباید چوب لباسی را کاملا سوراخ کرده باشید).

مرحله پنجم – محل چسب را مشخص کنید

 

بازوهای بدون سوراخ 2 عدد از چوب لباسی‌ها را روی هم بگذارید. این در واقع پایه جا مجله‌ای شماست! حالا به وسیله مداد دور بازوها را علامت گذاری کنید تا بدانید دقیقا کدام قسمت‌ها از چوب لباسی را به چسب آغشته کنید.

مرحله ششم – دو بازو را به هم بچسبانید

 

لایه نازکی از چسب را در محلی که روی دو چوب لباسی علامت زده اید بریزید. مواظب باشید که چسب از این محل بیرون نزند تا نتیجه کار تمیز در بیاید. حالا دو بازو را روی هم محکم فشار دهید تا خوب بچسبند. همانطور که گفتیم این قسمت قرار است پایه قفسه شما باشد پس آن را خوب محکم کنید.

برای دو چوب لباسی دیگر هم همین کار را تکرار کنید. اگر چسب از بین چوب‌ها بیرون زد نگران نباشید و سریع با یک تکه پارچه نم دار آن را پاک کنید.

مرحله هفتم – گیره‌ها را آماده کنید!

 

مانند شکل گیره‌ها را به دو قسمت از بازو‌ها متصل کنید و بگذارید یک شبانه روز به همان حالت بمانند. برای دو چوب لباسی دیگر هم همین کار را تکرار کنید.

مرحله هشتم – سیخ‌های چوبی را اضافه کنید

 

یکی از پایه‌ها را در حالی که قسمت سوراخ آن به سمت بالا است، روی زمین بخوابانید. درون هر کدام از سوراخ‌ها چسب چوب بریزید. 2 سیخ چوبی را درون سوراخ‌ها قرار دهید و چسب اضافه را به کمک پارچه‌ای مرطوب پاک کنید. با پایه دیگر هم همین کار را بکنید.

مرحله نهم – تکه‌های دیگر را وصل کنید

 

حالا چهار چوب قفسه مجله‌تان را برعکس کنید و روی چهار گوشه آن مقداری چسب چوب بریزید. حالا 2 سیخ چوبی مسطح را مانند شکل روی چهار گوشه کار بچسبانید.

مرحله دهم – پارچه

 

2 تکه از پارچه به عرض 35 و طول 83 سانتی متر ببرید. آنها را از سمت روی‌شان روی هم قرار دهید و به هم سنجاقشان کنید. یک دهانه 14 سانتی متری از پارچه را باز بگذارید (مانند شکل).

حالا به وسیله چرخ خیاطی یا دست دور تا دور پارچه، به غیر از دهانه، را بدوزید. حدود 2 سانتی متر از انتهای پارچه فاصله بدهید و بعد شروع به دوختن کنید.

مرحله یازدهم –پارچه را برگردانید

 

از دهانه‌ای که برای پارچه‌تان باز گذاشته بودید، پارچه را به روی درستش برگردانید.

مرحله دوازدهم – دهانه را بدوزید

 

لبه‌های پارچه در قسمت دهانه را داخل بدهید و دهانه را هم بدوزید.

مرحله سیزدهم – نوار چسبی قلاب دار را وصل کنید

 

از لبه قسمت عرضی پارچه 17 سانتی متر اندازه بگیرید و علامت بزنید. برای انتهای دیگر پارچه هم همین کار را انجام دهید.

حالا یک قسمت از نوار چسبی قلاب دار را در جایی که علامت زده اید بچسبانید و قسمت دیگر آن را به لبه پارچه وصل کنید. برای طرف دیگر پارچه هم همین کار را بکنید.

مرحله چهاردهم – لذت ببرید!

 

لبه‌های پارچه را دور سیخ چوبی قفسه مجله‌تان بپیچانید و نوار‌های چسبی قلاب دار را به هم بچسبانید تا پارچه به چوب وصل شود.

حالا از قفسه زیبای‌تان لذت ببرید!

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان