دامن یکی از پوشاک محبوب برای خانم‌ها، و انتخاب مناسبی برای یک تیپ کلاسیک و منحصر به فرد است. دامن همراه با بوت، ظاهر شما را متفاوت و خاص می‌سازد، اما خوب است بدانید ترکیب دامن و بوت آدابی دارد و توجه به آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

محبوب‌ترین پاپوش زمستانی برای خانم‌ها، بوت و نیم بوت است. جنس بوت معمولا جیر یا چرم است و قد آن از قوزک پا تا زانو و بالای زانو متفاوت است. برای هماهنگی اندازه، مدل و پاشنه بوت با دامن توجه به نکات زیر ضروری است و با این روش می‌توانید تناسب را در ظاهر خود حفظ کنید.

بوت زنانه

بوت چرم اسپرت و بلند

این مدل بوت به چکمه سوارکاری هم معروف است، بهترین گزینه برای این مدل بوت، دامن جین یا چسبان است و قد دامن بهتر است با بوت اختلاف داشته باشد.

بوت زنانه چرم

دامن با اندازه متوسط

دامن با قد متوسط یا میدی، بهتر است با بوت‌هایی که دهنه پهن دارند هماهنگ شوند؛ به این ترتیب این مدل دامن گشادی بالای بوت را می‌پوشاند و تناسب برقرار می‌کند.

بوت زنانه بلند

بوت پاشنه بلند

پوشیدن این مدل بوت به خانم‌های جوان توصیه می‌شود نه دختران نوجوان؛ چرا که با سن و سال و سبک نوجوانان هماهنگی ندارد. دامن مناسب با بوت پاشنه بلند، دامن چین‌دار است. همچنین می‌توانید دامن چسبان و کوتاه با این سبک بوت ست کنید. نکته قابل توجه در مورد این بوت، اختلاف قد دامن با بوت است.

بوت زنانه پاشنه بلند

بوت کوتاه

نیم بوت یا بوت کوتاه‌تر از زانو همراه با دامن و جوراب چهره شما را شاداب و منحصر به فرد می‌کند و سبک نوجوانانه به شما می‌بخشد.

دامن کوتاه

بوت و جوراب
 هنگام انتخاب جوراب، بهتر است به رنگ بوت و سایر لباس‌ها توجه داشته‌باشید. جوراب رنگی، طرح‌دار و ضخیم بهترین هماهنگی را با بوت دارد.

بوت زنانه