همه‌ی ما سفر کردن را دوست داریم. سفر روحیه‌ی انسان را عوض می‌کند و از آن‌جایی که به نوروز و تعطیلات طولانی نزدیک می‌شویم، تقریبا همه به فکر سفر می‌افتند. خواه می‌خواهد سفری دو روزه باشد یا کل تعطیلات را شامل شود، در هر صورت رعایت نکات بهداشتی و مراقبت از پوست لازم است. در این‌جا برخی از نکات لازم جهت مراقبت از پوست و زیبایی هنگام سفر با هواپیما را برای‌تان مرور می‌کنیم تا با احتیاط بیشتری به سفر بروید.

1. آماده سازی پوست با لایه دار کردن

از آن‌جایی که هوای درون هواپیما به شدت خشک است، شما باید پوست خود را تا جایی که ممکن است با مرطوب کننده، مرطوب نگه دارید. برای داشتن پوستی مرطوب، بهتر است از اسپری‌ها و ماسک‌های آب رسان پوست استفاده کنید. (ماسک و اسپری‌هایی که منبع غنی از گلسیرین و اسید هیالورونیک باشد.) پس از استفاده از آن‌ها، لایه‌ای ضخیم از کرم مرطوب کننده روی پوست خود بمالید. هنگام انجام پروسه‌ی لایه‌ دار کردن، از نازک‌ ترین لایه به ضخیم‌ ترین لایه بروید، هر لایه را عمیق‌تر از لایه‌ی قبل کرم مرطوب کننده بزنید و به محض ورود به کابیه‌ی هواپیما، هر چند ساعت یک‌ بار آن را تمدید کنید.

2. چشمانتان را آرایش نکنید

محیط هواپیما، آرایش را خراب می‌کند. حتی اگر از بهترین لوازم‌‌های آرایش استفاده کنید، باز هم آرایشتان به هم می‌ریزد، به عنوان مثال، ریمل زیر چشم می‌ریزد و کرم پودر پس از 6 ساعت محو می‌شود. اگر می‌خواهید هنگام رسیدن به مقصد، چهره‌تان شاداب و زیبا به نظر بیاید، از اکستنشن مژه یا هاشور ابرو به‌جای ریمل و مداد ابرو استفاده کنید.

3. استفاده از لوازم با ماندگاری بالا

اگر در هنگام پرواز حتما می‌خواهید آرایش داشته باشید، از لوازم آرایش با ماندگاری بالا استفاده کنید. استفاده از لوازم آرایش 24 ساعته، برای پروازهای طولانی بسیار مناسب است. بهتر است اول سایه چشم را بزنید و پس از آن خط چشم را بکشید. اجازه دهید تا خط چشم خشک شود و در نهایت از ریمل ضد آب استفاده کنید. مصرف قطره‌ی چشمی در طول سفر، از آسیب رسانی به چشم جلوگیری می‌کند.

4. آب بنوشید

پس از آن‌که از کرم مرطوب کننده و سرم‌ آب رسان برای پوست استفاده کردید، لازم است تا آب کافی هم به بدنتان برسانید. به همراه داشتن یک بطری آب در هواپیما لازم است و باید در طول پرواز حتما آب بنوشید. نوشیدن آب در پروازهای طولانی، از خستگی و بی‌حوصلگی جلوگیری می‌کند. بنابراین اگر در طول پرواز سرحال باشید، چهره‌تان نیز شاداب به نظر می‌آید.

مراقبت های پوستی

5. استفاده از کرم ضد آفتاب

در سفرهای هوایی، هرچه بیشتر به خورشید نزدیک شوید، شدت تابش آفتاب بیشتر می‌شود. بنابراین قبل از پرواز حتما از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید و اگر تمایل به نشستن در صندلی کنار پنجره را دارید، هر یک ساعت، کرم خود را تمدید کنید. بهتر است از کرم‌هایی استفاده کنید که از پوستتان در مقابل اشعه‌های UVB و UVA محافظت کند.

6. استفاده از آب‌رسان در هنگام پرواز

همان‌طور که قبل از پرواز نکات مراقبت از پوست را رعایت می‌کنید، بهتر است در هنگام پرواز نیز محصولات آب‌رسان را همراه خود داشته باشید. بهتر است در هواپیما از کرم پودر استفاده نکنید، حتی اگر از آن استفاده کردید، مصرف اسپری آب‌رسان، آرایش شما را خراب نمی‌کند. به یاد داشته باشید که از اسپری استفاده کنید که کمتر از 100 میلی لیتر باشد، در غیر این صورت، اجازه‌ی حمل آن را در هواپیما نخواهید داشت.

7. استفاده از دستمال مرطوب دو کاره

یکی دیگر از وسایل کاربردی که در هنگام پرواز به آن نیاز خواهید داشت، دستمال مرطوب است. این دستمال‌ها نرم و بی بو بوده و برای تمیز کردن دست و صورت بسیار مناسب هستند. همچنین می‌توانید برای پاک کردن آرایش چشم از آن استفاده کنید. مصرف دستمال مرطوب برای تمیز کردن صورت قبل از اسپری آب‌رسان مانعی ندارد.

8. از کرم پودر استفاده نکنید

اگر جزء کسانی هستید که قبل از بیرون آمدن از خانه حتما صورت خود را آرایش می‌کنید، این‌بار قبل از پرواز، به جای استفاده از کرم پودر، از کرم زیرسازی یا مرطوب کننده استفاده کنید. بهتر است از کرمی استفاده کنید که دارای SPF 30 بوده و از موادی چون مرطوب کننده و آنتی اکسیدان تشکیل شده باشد. استفاده از کرم‌های پوشاننده‌ی نرمال، رطوبت پوست را در طول پرواز حفظ می‌کنند.

مراقبت های پوستی

9. ا ز پنکیک استفاده نکنید

اگر شما هم به طور معمول از پنکیک استفاده می‌کنید، برایتان خبر بدی داریم! استفاده از این محصول در طول پرواز ممنوع است! زیرا پنکیک رطوبت موجود در پوست را از بین می‌برد و مانع آب‌رسانی به پوست می‌شود. اگر پوستی چرب دارید، به جای استفاده از پنکیک، از کاغذ خشک کن برای جذب چربی پوست خود استفاده کنید، این کاغذها نرم بوده و به طرز معجزه‌ آسایی چربی اضافی پوست را به خود جذب می‌کند.

10. از برق لب استفاده کنید

آخرین محصولی که باید در کیف خود بگذارید، برق لب است. به دلیل خشک بودن هوای داخلی هواپیما، لب‌ها به سرعت رطوبت خود را از دست می‌دهند و ممکن است خشکی بزنند. بنابراین استفاده از برق لب به شدت توصیه می‌شود. توجه داشته باشید که همیشه لب‌هایتان نرم و مرطوب نگه‌دارید و ترجیحا از برق لبی استفاده کنید که دارای SPF 15 باشد.

مراقبت های پوستی