همه‌ی دختران می‌خواهند که زیبا باشند و به دنبال نکات آرایشی هستند. اما خبره شدن در این کار نیازمند  دانستن راز و رمزهای مخصوص به خود است. حتی اگر در این زمینه تجربیات زیادی هم داشته باشید، باز هم باید به دنبال نکات جدید و به روز باشید که در این مقاله به برخی از این نکات می‌پردازیم.

  1. اگر می‌خواهید کرم پودری طبیعی روی پوست خود داشته باشید، پس از استفاده از کرم زیرسازی، کف دستان خود را به هم بمالید تا گرم شوند، سپس روی پوست خود قرار دهید، گرمای دست باعث می‌شود کرم پودر زودتر جذب پوست شود. برای دانستن نکات بیشتر، این‌ مطلب را بخوانید.

    نکات آرایشی

  2. برای داشتن مژه‌هایی بلند و پرپشت، نیازی به خرید انواع ریمل‌ نیست. شما تنها به ریملی احتیاج دارید که سبک بوده و باعث ریختن و سیاهی زیر چشم نشود. بهترین طرز استفاده از ریمل، حرکت‌های رفت و برگشت به سمت بیرون و بالا است. به‌جای آن‌که برس ریمل را غرق در ریمل کنید و یک‌بار ریمل بزنید، برس را تا جایی که امکان دارد، از ریمل خالی کنید، اما چندین بار این کار را انجام دهید، تا مژه‌هایی بلند و پرپشت و طبیعی داشته باشید. برای اطلاع از برندهای مختلف ریمل و آشنایی با بهترین محصولات آن‌ها، این مطلب را بخوانید.

    نکات آرایشی

  3. آرایش گونه‌ها بسیار مهم است. برجستگی گونه‌ زیبایی چهره را دوچندان می‌کند. حتی اگر پوستی سفید یا تیره دارید، استفاده از رژگونه‌ی صورتی، با هر رنگ پوست سازگار است. بهتر است رژگونه‌ای را انتخاب کنید که چرب بوده و حالت روغنی داشته باشد. اگر رژگونه‌ای خشک و پودری دارید، می‌توانید آن را با کمی کرم مرطوب کننده مخلوط کنید و سپس از آن استفاده کنید. برای آموزش صحیح رژگونه، اینجا را کلیک کنید.

    نکات آرایشی

  4. سیاهی و گودی دورچشم، چهره را پیر و خسته نشان می‌دهد. برای از بین بردن سیاهی دورچشم، این روش‌های خانگی را از دست ندهید.

    نکات آرایشی

  5. هیچ چیزی بیشتر از رژلب قرمز، فریبنده نیست. رژلب قرمز یکی از رایج‌ترین لوازم آرایشی‌ست که در کیف هر خانمی پیدا می‌شود. برای ماندگاری بیشتر، بهتر است قبل از رژلب، از خط لب هم‌رنگ رژ استفاده کنید. اگر هنگام رژلب زدن، دچار خطا شدید، برای پاک کردن خطوط اضافی از کانسیلر و گوش‌ پاک‌کن استفاده کنید. مصرف رژلب مات نیز بسیار جذاب و چشم‌گیر است. نحوه‌ی مات کردن هر رژلب را اینجا بخوانید.

    نکات آرایشی

  6. خط چشم مایع حرفه‌ای‌ترین ابزار آرایشی‌ست. اما ابتدا باید طریقه‌ی استفاده از آن را بیاموزید. اگر می‌خواهید برای اولین‌بار از خط چشم استفاده کنید، به سراغ خط چشم‌های مدادی بروید. برای شناخت انواع خط چشم، اینجا را بخوانید.

    نکات آرایشی

  7. ابروهای پرپشت یکی از مهم‌ترین فاکتورهای زیبایی به شمار می‌رود. حتما از برس ابرو برای مرتب کردن ابرو استفاده کنید. انجام این کار به طور مداوم، باعث حالت دهندگی ابروها می‌شود. اگر می‌خواهید از مداد ابرو استفاده کنید، حتما مداد نرمی را انتخاب کرده تا هنگام مصرف، به ریشه‌ی ابروها آسیبی نرساند و در آخر از برس ابرو استفاده کنید تا رنگ ابرو را یکنواخت کند. برای روش‌های خانگی و طبیعی پرپشت کردن ابرو، این مقاله را بخوانید.

    نکات آرایشی