شما حتما می‌دانید که پر کردن رژیم غذایی که دارید با مواد قوی مثل سبزیجات تیره، شکلات تلخ، لیمو باعث کم کردن خطر ابتلا به بیماریهای مزمن مثل بیماری قلبی و دیابت است. اما می‌دانستید که برخی‌ از غذاها برای سلامت پوست شما فوق‌العاده‌ مهم است. شواهد زیاد و در حال افزایش از فایده غذای سالم در سلامت پوست بدن از مطالعات به دست آماده است. متخصص تغذیه ما به برخی‌ از این مواد غذایی و خواص شگفت آور آنها در این مقاله اشاره کرده است.

روغن زیتون

نتیجه یک مطالعه بزرگ در سال 2012 نشان داده است که مصرف روغن زیتون بیشتر با کاهش علائم پیری در ارتباط بسیار قوی است. روغن زیتون حاوی آنتی اکسیدان و اسید چرب امگا 9 است که چربی مفید محسوب می شود و برای سلامت پوست ضرورت دارد.

گوجه فرنگی‌

افرادی که در طول روز، 2 عدد گوجه فرنگی یا 5 قاشق سس گوجه طبیعی مصرف می‌کنند، سلامت پوستی بسیار بهتری در مقایسه با سایرین دارند. لیکوپن یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که پوست را محافظت می‌کند و در گوجه فرنگی‌ به فراوانی‌ وجود دارد. همینطور ویتامین c بالا در گوجه فرنگی، تولید کلاژن که ماده منعطف کننده پوست است را تحریک می‌کند.

شکلات تلخ

کاکائو یا شکلات تلخ حاوی فلاونول بسیار بالا است که از قوی‌ترین آنتی اکسیدان شناخته شده است. همینطور نشان داده شده است که مصرف شکلات تلخ به طراوت و شادابی پوست‌های خشک کمک زیادی می‌کند.

ماهی‌ ساردین

مصرف این ماهی‌ به دلیل وجود مقادیر فراوان اسید چرب امگا 3، دارای خواص شگفت آوری برای سلامت و شادابی پوست است، امگا 3 از پوست محافظت، باعث شفافیت و رطوبت طبیعی پوست می‌شود.