اگر فرصت داشتن یک باغچه در کنار خانه‌ و داخل خانه یا نور کافی برای داشتن هر گیاهی را ندارید، ناراحت نباشید. گیاهان آپارتمانی وجود دارند که در هر شرایطی می‌توانند زنده بمانند و رشد کنند. در این مطلب با آنها آشنا شوید و آنها را به کار ببرید تا خانه‌تان حال و هوایی تازه پیداکند. 

گیاه زنبق صلح

اگر تا به حال گیاهان زنبق لطیفی که در خانه‌تان داشته‌اید را نابود کرده‌اید، شاید با گل زنبق صلح بهتر کنار بیایید. این گیاه در فضاهای تاریک زنده می‌ماند، بنابراین اگر خانه‌تان در سایه یک ساختمان دیگر قرار گرفته است، گیاه زنبق صلح برای شما مناسب است. همچنین این گیاه فقط به یک بار در هفته آبیاری نیاز دارد. گیاه زنبق صلح حتی در زیر نور فلورسنت هم رشد می‌کند، بنابراین گزینه خوبی برای سرویس‌های بهداشتی و ادارات است.

گیاهان آپارتمانی

کاکتوس

کاکتوس گیاهی مناسب برای فضای بسته است. کاکتوس در حال رشد فقط به یک روز در هفته آبیاری نیاز دارد، اما در فصل‌های سردتر، فواصل آبیاری می‌تواند طولانی‌تر هم باشد. آن را در یک نقطه آفتاب‌گیر خانه بگذارید، اما در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید، زیرا گیاه سفید و یا حتی نارنجی می‌شود. کاکتوس از لحاظ زیبایی هم با خیلی از سبک‌های دکوراسیون داخلی هماهنگ است.  

گیاهان آپارتمانی

گیاه سانسوریا

این گیاه شاداب و به شدت مقاوم است و تقریباً در هر محیطی زنده می‌ماند. سانسوریا برگ‌های سخت و محکمی دارد که می‌توانند با نور کم هم رشد کنند (البته نور متوسط و زیاد برای آن مناسب‌تر است). آن را بعضی اوقات آبیاری کنید و بگذارید بین نوبت‌های آبیاری خاک گیاه خشک شود. این گیاه در دمای معمول داخل خانه یعنی 15 تا 30 درجه سانتی‌گراد بهتر رشد می‌کند.

گیاهان آپارتمانی

گیاه بنجامین

این گیاه شادی را به آپارتمان شما می‌آورد. این درخت کوچک مقدار مناسبی سبزینگی که ما در هر فضای کوچکی نیاز داریم را برای خانه فراهم می‌کند، و فقط هر 4 تا 7 روز یک بار به آبیاری نیاز دارد. آن را کنار پنجره‌ای که نور غیرمستقیم دارد بگذارید و هر چند وقت یک بار آن را بچرخانید تا یک سمت آن رشد بیش از حد نداشته باشد.

گیاهان آپارتمانی

آلوئه ورا

با داشتن یک گلدان آلوئه ورا داخل خانه، دارویی گیاهی برای خراش‌ها و سوختگی‌ها در دسترس‌تان است. همچنین این گلدان یک عنصر دکوری جالب برای آشپزخانه یا اتاق نشیمن به حساب می‌آید. آن را کنار پنجره نگه دارید و مرتب آن را آبیاری کنید، طوری که بین دفعات خاک خشک شود، (این به این معناست که حتی اگر به یک مسافرت چند روزه هم بروید، مشکلی برای آلوئه ورا پیش نمی‌آید).

گیاهان آپارتمانی