دست بند بساز

با استفاده از زیپ و وسایلی دم دستی این دستبند شیک و مدرن را بسازید! کاری ندارد، همین الان شروع کنید!

دست بند بساز

با استفاده از زیپ و وسایلی دم دستی این دستبند شیک و مدرن را بسازید! کاری ندارد، همین الان شروع کنید!

 

این یکی از خلاقیت‌های محبوب من است! من عاشق تبدیل کردن وسایل به چیزهایی دیگر هستم! با گشت کوتاهی در گوگل می‌بینید که چه کارهای خلاقانه‌ای با این زیپ‌های ساده می‌توان انجام داد. با صرف اندکی وقت و صرف مقداری خلاقیت، می‌توانید با این زیپ‌ها دست بند مخصوص، و یا هر چیز دیگری که می‌خواهید را ، به سلیقه خودتان درست کنید. اگر هم از دستبند من خوشتان آمده، پس شروع کنیم!

به چه وسایلی نیاز داریم؟

– 1 عدد زیپ با زبانه‌های فلزی و سایز متوسط تا بزرگ. زیپ‌ انتخابی‌تان باید حداقل به طول 50 سانتی متر و عرض 3 سانتی متر باشد.

– 1 جفت گیره ربان فلزی با قفل جواهر. از گیره‌ای استفاده کنید که با رنگ زیپ‌تان همخوانی داشته باشد و ترکیب زیبایی را به وجود آورد.

– چسب حرارتی

– انبر دستی کشیده

– لاک ناخن بی رنگ

– گل میخ چنگک دار (اجسام کوچک فلزی تزئینی که برای زیبایی به چرم و پارچه می‌زنند) برای تزئین دستبند

– وسیله‌ای برای خم کردن چنکگ‌های گل میخ (پیچ گوشتی، وسیله‌ای فلزی و …)

شروع کنیم!

مرحله اول – زیپ را به اندازه دلخواه ببرید

زیپ باید به اندازه دور دست‌تان باشد. راحت ترین راه برای فهمیدن اندازه مناسب دست‌تان، اندازه گیری یکی از دستبندهایی است که دارید. اگر می خواهید از عرض زیپ هم ببرید، ابتدا اندازه‌های گیره روبان‌ها را در نظر داشته باشید و سپس این کار را بکنید.

نکته: حدود چند سانتی متر بیشتر از اندازه‌ای که گرفته اید در دو انتهای زیپ نگه دارید تا گیره ربان جایی برای متصل شدن داشته باشد.

مرحله دوم –  به انتهای زیپ چسب بزنید و گیره بچسبانید

به یکی از انتهاهای زیپ بریده شده چسب حرارتی بزنید و گیره ربان را روی چسب بچسبانید. با استفاده از انبر دست گیره را به خوبی روی زیپ سفت کنید. چسب باعث می‌شود گیره بهتر به زیپ متصل و محکم شود. بسیار مهم است که در این مرحله کار را به درستی انجام دهید تا بعدا دستبندتان از این ناحیه باز نشود!

نکته! انتهایی از زیپ را چسب نزنید که زیپ از آنجا باز می‌شود. در این مرحله انتهای دیگر را بچسبانید.

مرحله سوم – دستبندتان را تزئین کنید

زیپ را تا جایی که چسب و گیره را زده اید باز کنید. حالا دو ردیف گل میخ روی هر کدام از سمت‌های زیپ بچسبانید. تزئین دستبندتان در این مرحله به عهده خودتان است. می‌توانید گل میخ‌ها را لبه به لبه روی زیپ متصل کنید و یا فاصله‌ای را بینشان خالی بگذارید. اگر می‌خواهید بین گل‌ میخ‌ها فاصله‌ باشد، سعی کنید این فاصه‌ها مساوی باشند تا کارتان تمیز و منظم دربیاید.

تا به حال با گل میخ کار نکرده اید و نمی‌‌دانید چه طور باید آنها را به زیپ بچسبانید؟ کاری ندارد! یک گل میخ را بردارید و روی پارچه زیپ قرار دهید، آن را طوری روی پارچه فشار دهید که چنگک‌های آن از میان پارچه عبور کنند. حالا با استفاده از هر وسیله فلزی صافی، چنکگ‌ها را در طرف دیگر پارچه خم کنید. به همین راحتی گل میخ‌تان به پارچه متصل شد. اگر آن را در جای درست قرار نداده اید و یا فکر می‌کنید کج شده، می‌توانید چنگک‌ها را به وسیله پیچ گوشتی باز کنید و دوباره گل‌ میخ را بچسبانید.

مرحله چهارم – انتهای دیگر را تمام کنید

وقتی تزئین دستبندتان تمام شد، وقتش می‌رسد که انتهای دیگر زیپ را هم بچسبانید و گیره‌ای به آن متصل کنید. گیره‌ای که برای انتهای دیگر زیپ به کار می‌برید باید با گیره سمت اول متفاوت باشد تا بتوانید قفل جواهر را ببنیدید و دو سوی زیپ را به هم وصل کنید. یعنی اگر در آن طرف از گیره‌ای با حلقه استفاده کردید گیره این سوی زیپ را قفل دار (قلاب دار) بزنید. حالا که گیره را چسباندید قفل را باز کنید و حلقه را درون قفل ببرید و آن را ببندید، به این ترتیب دو سوی زیپ به هم وصل می‌شود. حالا که این قسمت هم تمام شد، دستبندتان آماده است.

با استفاده از این روش کار آسان، هر نوع دستبندی که می‌خواهید بسازید. به سلیقه خودتان از زیپ‌های رنگی هم می‌توانید استفاده کنید!

این‌ها کاردستی خوبی برای هدیه دادن به دوستان‌تان است!

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر