گربه‌ها معمولاً بی‌احساس‌تر یا سردتر از سگ‌ها به نظر می‌آیند، زیرا سگ‌ها به طور مشخصی به شما عشق می‌ورزند و احساسات‌شان را بروز می‌دهند. اما گربه‌ها در این زمینه با احتیاط بیشتری عمل می‌کنند. آنها احساسات‌شان به صاحب خود را به روش‌های فیزیکی گوناگونی نشان می‌دهند. کسانی که گربه دارند می‌دانند که معولاً "آنها" تصمیم می‌گیرند که چه وقت زمان بغل کردن است. بنابراین اگر گربه شما همیشه در کنارتان نیست، ناراحت نشوید. در این مطلب علایم رفتاری گربه‌ها که نشانه علاقه آنها به شماست را بیان کرده‌ایم، تا بتوانید بهتر با آنها ارتباط برقرار کنید.

بوسیدن شما

حرکتی که به «بوسه‌ی گربه» معروف است در واقع یک چشمک آهسته و در واقع بوسه‌ی چشمی است. این حرکت، زیباترین روش نشان دادن علاقه‌ی گربه‌ها است. گربه در حالی که به شما خیره شده، به آرامی چشمانش را می‌بندد و باز می‌کند. اگر گربه‌ی شما این کار را برایتان چند بار انجام دهد، نشانه‌ی این است که شما را با شادی تأیید می‌کند.

گربه

حرکات پا

حرکت دادن ریتمیک پاهای جلویی از عادت‌های روزهای اولیه‌ی زندگی یک بچه گربه است. بچه گربه‌ها پاهایشان را به بغل مادر خود فشار می‌دهند تا جریان شیر را تحریک کنند و در ادامه‌ی زندگی‌شان هم این حرکت را به نشانه‌ی شادی و صمیمیت انجام می‌دهند. پس اگر گربه‌تان خود را به دامن شما انداخت و با نخ‌های لباس شما شروع به بازی کرد، از این نشانه شادی و اعتماد، لذت ببرید.

گربه

حرکات دم

دم گربه علاوه بر وظیفه‌ی اصلیش که حفظ تعادل آن است، رمزگشایی برای روحیات و پیام‌های گربه نیز هست. مثلاً حرکت شلاقی آن نشانه عصبانیت و تلنگر ملایم آن برای جلب توجه است. چه گربه‌تان دمش را به آرامی به شما بکشد، چه آن را دور پایتان بپیچد، خبر از این دارد که شما را تأیید می‌کند و به عنوان صاحبش می‌پذیرد. همچنین اگر گربه دمش را به سمت بالا بکشد یا به شکل علامت سوال کمی خم کند، علاقه‌اش را به حرکت شما نشان داده است.

گربه

صدا

چه این کار را به آرامی مثل یک آه کشیدن انجام دهد، چه بلند مثل ماشین چمن زنی، این حرکت جزو یکی از بهترین نشانه‌ها است. زمزمه‌ی آرام، نشانه‌ی رضایت بچه گربه است. البته بعضی از گربه‌ها زمانی که عصبی هستند هم این کار را انجام می‌دهند. برای اینکه احساس آن را درک کنید باید به نشانه‌های دیگر هم توجه کنید.

گربه

خوابیدن کنار شما

گربه‌ها به خواب اهمیت زیادی می‌دهند، بنابراین اگر بخواهند آن را با شما قسمت کنند و در کنار شما بخوابند، یعنی به شما علاقه‌ی زیادی دارند. همچنین اگر گربه ترجیح می‌دهد، شب را کنار شما بخوابد، می‌خواهد این چرخه را کامل کرده و صبح هم در کنار شما از خواب بلند شده، شما را بیدار کند تا به آن صبحانه بدهید و با هم روز را آغاز کنید.

گربه

مالیدن سر به شما

اگر گربه‌تان سرش را به شما می‌مالد، این نشانه‌ی محبت خالصانه‌ی اوست. گربه‌هایی که این کار را می‌کنند، در واقع بویی را از غدد عطری داخل صورتشان خارج می‌کنند، که البته ما قادر به استشمام آن نیستیم. گربه‌ها معمولاً این کار را با رفیق‌های گربه‌ی خود انجام می‌دهند و این تبادل عطر در واقع عملی دوستانه بین آنها است.

گربه

لیس زدن شما

گربه‌ها معمولاً همدیگر را لیس می‌زنند و تمیز می‌کنند و این عملی صمیمانه برای از بین بردن اضطراب و استرس است و با تبادل عطرها صورت می‌گیرد. این بوهای موجود روی بدن‌شان به آنها این اطمینان را می‌دهد که دوستی در نزدیکی آنها است. بنابراین وقتی گربه‌تان شما را لیس می‌زند، آن را پذیرا باشید، زیرا عمل آن نشانه‌ی این است که شما را به عنوان بهترین دوستش پذیرفته است. شما هم در پاسخ موهای آن را به آرامی شانه بزنید.

گربه