این اتاق نشیمن شلخته و نامرتب در خانه‌ای در منطقه بروکلین نیویورک قرار گرفته است. خانه متعلق به زوجی با 5 فرزند است که در طراحی آن به توافق نمی‌رسیدند. اما دو طراح داخلی خبره به نام‌های «جنین هیز» (Jeanine Hays) و «برایان میسون» (Bryan Mason) توانستند علی‌رغم سلیقه متفاوت زوج صاحب خانه، این اتاق نشیمن را به فضایی منسجم و زیبا تبدیل کنند. در ادامه با این نوسازی فوق‌العاده و نکات طراحی آن آشنا خواهید شد.

این اتاق نشیمن و غذاخوری مرتبط به تعمیراتی اساسی نیاز داشتند اما گروه طراحی توانستند در 48 ساعت این پروژه را کامل کنند. یکی از مشکلاتی که گروه طراحی با آن مواجه بودند، وسایل دکوری و مبلمان موجود در اتاق بود. این وسایل ترکیبی از سبک مدرن و کلاسیک و کاملاً نامتناسب با هم بودند. حتی ترکیب رنگ‌ها هم به درستی انتخاب نشده بودند. علاوه بر این یک مبل  L شکل فضا را تقسیم می‌کرد، در حالی که برای این خانواده بزرگ نیاز به فضای باز زیادی است.

نوسازی

طراحان با توجه به ویژگی‌های ساختاری اتاق و همچنین خواسته‌های متفاوت زوج آن را طراحی کردند. مادر خانواده به اشیای هنری و آنتیک علاقه داشت و پدر عاشق میراث جامائیکایی خود بود.

نوسازی

حالا با نکات کلیدی که طراحان به کار بردند، آشنا شوید:

ابتدا انتخاب رنگ

این زوج سلیقه رنگی متفاوتی داشتند، یکی متمایل به رنگ قرمز بود و دیگری رنگ‌های ملایم و خنثی مثل آبی و خاکستری را می‌پسندید. طراحان، رنگ خاکستری جدیدی را که ته‌رنگی از یاسی دارد انتخاب کردند، تا علاوه بر ملایم بودن آن کمی هیجان هم به خانه بدهد. با وجود اینکه 5 مرد در خانه بودند، اما آنها عاشق این رنگ شدند.

نوسازی

ایجاد یک نقطه کانونی

آنها یک شومینه خاص طراحی کردند که بتوانند از آن به عنوان محور جلب توجه اتاق استفاده کنند. این مدل از شومینه سبکی کلاسیک مربوط به 200 سال پیش دارد. علاوه براین رنگ سیاه آن پاسخی در برابر در خانه است.

نوسازی

ساختن فضایی برای همه

به خاطر تعداد زیاد افراد خانواده ممکن بود که فضا به خصوص در هنگام صرف غذا، کوچک به نظر برسد. اما یکی از عناصر اصلی و لازم در این فضا، میز غذاخوری بود که هر 7 نفر را دور خود جای بدهد و زمانی برای با هم بودن خانواده ایجاد کند. طراحان از یک ست میز و صندلی ظریف و چوبی استفاده کردند تا هم زیاد بزرگ به نظر نرسد و هم اینکه در مقابل رنگ یاسی دیوار، یادآور صحنه غروب در جامائیکا باشد.

نوسازی

در نظر گرفتن بهترین نور برای اتاق

حتی با وجود نور زیادی که از جلو و عقب خانه وارد می‌شد، طراحان داخلی اعتقاد داشتند که باید نور کافی در فضا وجود داشته باشد. آنها یک منبع نوری آویز برنزی انتخاب کردند و بر روی سقف هم گچکاری انجام دادند. ترکیب این دو عنصر همان ظاهر آنتیک مورد علاقه مادر خانواده را ایجاد کرد.

نوسازی

و در پایان، مبلمان

در انتخاب همه مبلمان مثل صندلی‌ها و قالیچه، فرهنگ و سنت این خانواده مد نظر قرار گرفته است. تابلوی هنری طلایی رنگ با میزهای عسلی طلایی هم خوانی داشت و به دلیل وجود علاقه به آثار هنری در خانواده، انتخاب شد.

نوسازی