جاهای دیدنی دهلی نو ؛ سفری هیجان انگیز به هند

جاهای دیدنی دهلی نو ؛ سفری هیجان انگیز به هند شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - جهان گردی,اماکن دیدنی,تاریخ گردی,گردشگری دهلی جزو خاک کشور هند محسوب می شود اما شامل دو دنیای کاملا متفاوت است: دهلی قدی ...

دهلی جزو خاک کشور هند محسوب می شود اما شامل دو دنیای کاملا متفاوت است: دهلی قدیم و دهلی نو. بریتانیا در سال 1931 دهلی نو را افتتاح کرد تا از آن به عنوان پایتخت سلطنتی خود استفاده نماید. این روزها این شهر به به پایتخت مدرن و سیاسی کشور هند تبدیل شده است. این در حالی است که دهلی قدیم همیشه به عنوان قلب تاریخی محسوب می شود. دهلی یکی از پرجمعیت ترین مناطق جهان است که ترکیبی از سنت و مدرنیته را ارائه می دهد. مراکز مذهبی متعدد در کنار گذرگاه های بین المللی از این جمله اند. تاریخ این شهر به قدمت رودخانه یامونا، یکی از مقدس ترین رودها در آیین هندو و جدا کننده دهلی نو از غرب و دهلی قدیم از شرق می باشد. همین ویژگی ها باعث شده تا در آن شاهد جذابیت های گردشگری بی شماری باشیم. صنایع دستی، هنر، بناهای تاریخی و آیین های مختلف درجاهای دیدنی هند و جاذبه های گردشگری هند در سفر به هند به چشم میخورد .در این مطلب قصد داریم 17 مورد از برترین جذابیت های توریستی دهلی و دهلی نو را به شما معرفی کنیم.

1) قلعه سرخ

قلعه زیبای Red Fort  در سال 1648 میلادی توسط شاه جهان ساخته شد و تا سال 1857 به عنوان کاخ پادشاهی مغول استفاده می شده است. این بنای زیبا و تاریخی با دیوارهای بلند و سنگی خود منطقه ای به وسعت 2 کیلومتر را اشغال کرده است. در معماری آن از اشکال هلالی شکل استفاده کرده و دورتادور آن نیز خندق حفر شده است. دروازه ورودی لاهور(اشاره به لاهور پاکستان) و دروازه بزرگ تر دهلی که برای برگزاری مراسم تشریفاتی استفاده می شد، به سادگی قابل رویت هستند. از دروازه لاهور که وارد شوید به بازار سرپوشیده چتا چوک برمی خورید که قدمت آن به قرن 17 برمی گردد. در این بازار اجناسی مانند ابریشم، جواهرات، الماس و نقره جات به همراه خوراکی و سوغات قابل خرید هستند. نوبت خانا درون قلعه سرخ قرار گرفته و روزگاری نوازندگان برای پادشاه به اجرای موسیقی می پرداختند.

قلعه سرخ

2) منار کوتاب

این منار باشکوه که در قرن 12 تکمیل شد، بلند ترین مناره کشور هند محسوب شده و بسیاری از گردشگران تمایل دارند به بالاترین نقطه آن رفته و از مناظر نفس گیر اطراف لذت ببرند. این برج 5 طبقه در حدود 70 متر ارتفاع داشته و بر روی آن می توان حکاکی های مربوط به تاریخ کوتاب و همچنین آیات قرآن را مشاهده کرد. در طراحی این مناره از انواع مختلف سنگ استفاده شده است، به طوری که در سه طبقه اول از سنگ های سرخ و در دو طبقه دیگر از مرمر و ماسه سنگ استفاده کرده اند در این مجموعه مسجد کوات الاسلام هم قابل رویت است که در پایه برج قرار داشته و در سال 1310 به عنوان دروازه محسوب می شد. مقبره های آلتامیش، علاوالدین خلیج و امام زمان، ستون آهنی 2000 ساله و منار آلای نیز در این مجموعه قابل مشاهده هستند.

منار کوتاب

3) گورودوارا بنگلا صاحب

این مکان برای اهالی دهلی جزو مهم ترین مکان مقدس برای عبادت محسوب شده و در نزدیکی Connaught Place قرار گرفته، بنابراین می توانید از آن بازدید کنید. استخر تماشایی، هتل های زنجیره ای سارُوار در قلب این مجموعه، گنبد طلا و میله پرچم مشهور از جمله جذابیت های آن محسوب می شوند. این معبد به همراه گالری هنری اش و البته یک وعده غذای عالی و مجانی در آشپزخانه بزرگ گورودوارا هر گردشگری را به خود جذب می کنند. فقط باید به خودتان زحمت داده و یک کلاه بر سر گذاشته و کفش هایتان را در بیاورید که البته کلاه رایگان و کفش داری هم در نظر گرفته شده است!

گورودوارا بنگلا صاحب

5) دروازه ایندیا گِیت

این دروازه در سفر به هند و جاهای دیدنی هند که شباهت های جزیی به Arc de Triomphe در پاریس دارد، یک دروازه سنگی باشکوه است که برای یادبود سربازان هندی کشته شده در جنگ جهانی اول احداث شده است. در زیر این دروازه آتشی همیشه روشن وجود دارد و بر روی دیواره ها شاهد نام بیش از 90 هزار سرباز کشته شده در جریان جنگ هستیم. در اطراف این مکان همیشه شلوغ پارکی هم وجود دارد و برای یک گردش کوتاه، پیکنیک یا به آرامش رسیدن بسیار مناسب خواهد بود. البته بهتر است در هنگام شب به این مکان بروید، چرا که شاهد نورپردازی بسیار زیبایی خواهید بود.

دروازه ایندیا گِیت

6) مسجد جامع

مسجد جامع یکی از بزرگ ترین مساجد هند محسوب شده و در واقع آخرین اثر معماری دوره شاه جهان می باشد. این مسجد در سال 1658 احداث شده و شامل سه درگاه ورودی، چهار برج زاویه دار و دو مناره با ارتفاع 40 متری ساخته شده از ماسه سنگ قرمز و مرمر سفید می شود. بازدیدکنندگان می توانند به بالای مناره های جنوبی رفته و دهلی قدیم را از زاویه ای متفاوت مشاهده کنند. استخر مرکزی که برای شستشو و وضوی نمازگزاران استفاده می شود نیز ارزش دیدن دارد. همچنین Chandni Chowk را فراموش نکنید، چدنی چوک خیابان بزرگ و اصلی دهلی قدیم محسوب می شود که در آن بازاری برای خرید و خوردن غذا در جریان است. نایا بازار و گادودیال دو بازار بزرگ ادویه جات هستند که صدها نوع ادویه در آنجا قابل مشاهده هستند.

مسجد جامع هند

7) مقبره همایون

مقبره باشکوه از جاهای دیدنی هند و جاذبه های گردشگری هند در سفر به هند و مرتفع همایون درون باغی مربعی و زیبا قرار گرفته و از سنگ های مرمر سفید و ماسه سنگ قرمز ساخته شده است. این مقبره در واقع نمونه اولیه تاج محل در شهر آگرا بوده که معماری فوق العاده مغول ها را نشان می دهد. مقبره همایون در اواسط قرن 16 توسط حاجی بیگوم و برای یادبود بیوه ارشد همایون ساخته شده است. اطراف مقبره شاهد باغ و باغچه های مختلفی هستیم. آرایشگاه همایون و مقبره عیسی خان(معمار تاج محل) از دیگر ساختمان های این منطقه هستند. اگر قصد بازدید از این مقبره را دارید، سعی کنید در شب و پس از نورانی شدن آن این کار را انجام دهید.

مقبره همایون

8) آکشاردام

اگرچه این مکان در سال 2007 بازگشایی شده است اما این مقبره هند جاهای دیدنی هند و جاذبه های گردشگری هند در سفر به هند  و به نظر قرن ها قدمت دارد. به لطف حکاکی ها و معماری باشکوهش، آکشاردام تعداد بی شماری از بازدیدکننده ها را به سوی خود جذب می کند. ارتفاع 43 متری گنبد اصلی با حکاکی حیوانات، گیاهان، خدایان، رقاصان و نوازندگان بر روی سنگ های مرمر و ماسه سنگ صورتی، جذابیتی وصف ناپذیر را به آن می دهد. تعداد 234 ستون وظیفه نگهداری 9 گنبد آکشاردام را برعهده دارند. همچنین در این مقبره شاهد مجسمه باشکوه و 3000 تنی از یک فیل هستیم که در نوع خود بی نظیر است. از دیگر جذابیت های آکشاردام می توان به نمایش فیلمی در مورد ویژگی های مقبره، قایق سواری 15 دقیقه ای، فرهنگ غنی و یاگناپوروش کاند(آبنمای موزیکال) جاهای دیدنی هند و جاذبه های گردشگری هند در سفر به هند  اشاره کرد.

آکشاردام

9) راجپات و رشتراپاتی باهن

راجپات معروف به مسیر پادشاه جاهای دیدنی هند و جاذبه های گردشگری هند در سفر به هند  ، خیابانی مخصوص برگزاری مراسمات سنتی دهلی نو می باشد. این خیابان عریض مملو از درختان، چمن و استخرهای مختلف است که هرساله در 26 ژانویه در مراسم رژه روز جمهوری میزبان صدها هزار بازدیدکننده بوده تا استقلال هند را جشن بگیرند. در غرب راجپات، شاهد یکی از تاثیرگذارترین ساختمان های دهلی هستیم. ساختمانی که معماری آن تلفیقی عجیب از معماری مغول و اروپا بوده و شامل 340 اتاق با دکوراسیون مجلل می شود. موزه رشتراپاتی باهن نیز با اطلاعاتی در مورد رئیس جمهور های قبلی ارزش دیدن دارد. اگر در ماه فوریه یا مارس برای بازدید می روید سعی کنید از باغ های مغول جاهای دیدنی هند و جاذبه های گردشگری هند در سفر به هند  هم دیدن کنید.

راجپات و رشتراپاتی باهن

10) گاندی اسرتی و یادبود ماهاتما گاندی

در سراسر دهلی جاهای دیدنی هند و جاذبه های گردشگری هند در سفر به هند می توانید آثاری از ماهاتما گاندی مشاهده کنید. یکی از جذابیت هایی که مرتبط با این مرد آزادی خواه و بزرگ می شود، گاندی اسرتی، موزه ای واقع در خانه وی که در سال 1948 ساکنش بود، می باشد. در این موزه اطلاعاتی در مورد زندگی و مرگ گاندی وجود دارد و همچنین موزه چندرسانه ای و جدید اِترنال گاندی مالتی مدیا میوزِم دستاوردهای تاریخی وی را به نمایش گذاشته است. همچنین می توانید از راج گات که تنها چند دقیقه با محل سوزاندن جسد گاندی فاصله دارد، دیدن کنید.

گاندی اسرتی


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر