رنگ بژ، یکی از رنگ‌های پرطرفدار و منحصر به فرد برای پوشاک و آرایش بانوان است. اصول ست کردن و ترکیب این رنگ با سایر قسمت‌های پوشاک، بسیار مهم است و باید به آن توجه داشت. شما می‌توانید با خواندن مطلب زیر، بایدها و نبایدهای آرایش و ست لباس بژ را بدانید.

گام اول، قانون ترکیب رنگ‌ها را بدانید

طیف‌های رنگی به 4 دسته تقسیم می‌شوند:

دسته اول رنگ‌های پایه(مشکی، خاکستری، سفید)

دسته دوم رنگ‌های طبیعی(بژ، کرم، شیری)

دسته سوم رنگ‌های سرد(سبز، بنفش، آبی)

دسته چهارم رنگ‌های گرم(قرمز، زرد، نارنجی)

رنگ بژ، رنگ طبیعی به حساب می‌آید و بنابراین ترکیب آن با 3 دسته دیگر مناسب است. نکته مهم در ست کردن این رنگ، به کار بردن یکی از رنگ‌های مکمل همراه با آن است. این کار باعث می‌شود چهره شما یکدست و بی حال به نظر نیاید. اگر در آرایش خود از این رنگ استفاده می‌کنید، بهتر است رژگونه پررنگ بزنید یا خط چشم مشکی داشته باشید.

رنگ بژ

گام دوم توجه به رنگ پوست و مو

توجه به رنگ پوست و انتخاب لباس از نکاتی است که موجب می‌شود چهره‌تان زیبا و متناسب به نظر برسد. اگر پوستتان روشن است و موهای روشن دارید، بهتر است آرایشتان پررنگ باشد یا با یکی از طیف‌های رنگی دیگر، هماهنگ کنید. اگر پوست سبزه دارید، رنگ بژ برای شما بسیار مناسب است و چهره شما را دلنشین می‌سازد.

لباس بژ

لباس بژ

لباس بژ

گام سوم توجه به زمان و مکان مناسب

یکی از نکات مهم هنگام انتخاب و پوشیدن رنگ بژ، توجه به مکان و زمان است. هرچه مکانی که در آن حضور پیدا می‌کنید رسمی‌تر باشد، رنگ بژ برای شما مناسب‌تر است. اگر در کاربرد روزانه خود از رنگ بژ استفاده می‌کنید بهتر است با رنگ‌های خنثی مانند مشکی و خاکستری یا رنگ‌های گرم مانند زرشکی ظاهر خود را متفاوت کنید.

لباس زنانه بژ