ساق(لگ) یا همان شلوار استرچ، یکی از مدل‌های پرطرغدار شلوار است. از عوامل محبوبیت این مدل شلوار، علاوه بر تنوع رنگ و مدل، به میزان راحتی آن می‌توان اشاره کرد؛ و همین عامل باعث تنوع جنس و کاربرد این مدل شلوار شده است. در این مطلب سعی داریم باید‌ها و نباید‌های انتخاب و ست کردن ساق را به شما بگوییم.

ارتباط بین تناسب اندام و انتخاب ساق

اولین گام در انتخاب ساق، توجه به تناسب اندام و سایز بدن است. اگر اضافه وزن دارید بهتر است همراه با ساق، بلوز یا کت بلند و نه چندان چسبان انتخاب کنید. این روش باعث می‌شود اضافه وزنتان به چشم نیاید و لاغرتر به نظر برسید. یکی دیگر از توصیه‌های ما برای این افراد، استفاده از لگ‌هایی با طرح راه‌راه و تیره است؛ تا پاهایشان ظریف به نظر برسد.
اگر اندامتان لاغر و استخوانی است، بهتر است لگ‌هایی بپوشید که طرح و نقش دارند تا اندامتان پُر به نظر برسد.

ساق زنانه طرح‌دار

ست کردن ساق با سایر بخش‌های پوشاک

توجه به بلوز و کت متناسب با ساق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ اگر ساق خیلی چسبان و تنگ است بهتر است با بلوز گشاد و بلند هماهنگ شود (خصوصا خانم‌هایی با اضافه وزن). تناسب رنگ کلی تیپ با ساق نیز مهم است و بسته به سلیقه و کاربرد می‌تواند متفاوت باشد.

لگ اسپرت

ساق و مدل کفش

خوشبخاته ساق یکی از مدل‌های شلوار است که با هر نوع کفش مناسب و هماهنگ است. کفش پاشنه بلند، بوت، نیم بوت و حتی کفش اسپرت و کتانی با این سبک از شلوار مناسب است.

لگ زنانه

لگ زنانه

لگ زنانه

جوراب شلواری و ساق

باید در خاطر داشته باشید جوراب شلواری و ساق با هم متفاوت هستند و نباید کاربردشان را یکسان دانست. اگر می‌خواهید با روشی ظاهرتان را پوشیده‌تر سازید، بهتر است سراغ جوراب شلواری بروید نه ساق! ترکیب پیراهن یا دامن و ساق، ترکیب ایده‌آل و جذاب نیست، بنابراین شما می‌توانید جوراب شلواری را جایگزین ساق کنید.

پیراهن زنانه و جوراب شلواری