ماهان شبکه ایرانیان

کوسن کهکشانی

دست تلسکوپ‌ هابل درد نکند! به کمک آن ما الان می‌دانید فضای اطراف زمین ما چقدر باشکوه است و این شکوه و زیبایی باید جزئی از دکور خانه ما هم باشد! پس تکه‌ای از این عظمت را به درون خانه‌ می‌آوریم و این رو کوسنی‌های قدیمی را به یک اثر هنری تبدیل می‌کنیم!

کوسن کهکشانی

دست تلسکوپ‌ هابل درد نکند! به کمک آن ما الان می‌دانید فضای اطراف زمین ما چقدر باشکوه است و این شکوه و زیبایی باید جزئی از دکور خانه ما هم باشد! پس تکه‌ای از این عظمت را به درون خانه‌ می‌آوریم و این رو کوسنی‌های قدیمی را به یک اثر هنری تبدیل می‌کنیم!

 

چه چیزهایی نیاز داریم؟

– رو کوسنی بنفش (از رو کوسنی‌های سیاه و یا آبی تیره هم می‌توانید استفاده کنید)

– کیسه پلاستیکی (هم سایز رو کوسنی)

– مایع سفید کننده

– بطری اسپری

– چند رنگ پارچه به رنگ‌های سیاه، سفید، بنفش، آبی و قرمز

– یک تکه ابر (اسفنج)

– قلموی نقاشی سایز کوچک

دست به کار شویم!

مرحله اول

کیسه پلاستیکی را درون رو کوسنی بگذارید. این کار باعث می‌شود مایع سفید کننده به طرف دیگر رو کوسنی نفوذ نکند.

مرحله دوم

برای انجام این مرحله به مکانی با تهویه مناسب بروید و دهان و بینی خود را با ماسک یا پارچه بپوشانید. با احتیاط مایع سفید کننده را درون بطری اسپری بریزید و سپس آن را به صورت تصادفی بر رو کوسنی اسپری‌ کنید. این کار را طوری انجام دهید که محل‌هایی از رو کوسنی رنگ اصلی خود را حفظ کنند. 30 دقیقه صبر کنید تا سفید کننده اثر خود را نشان دهد.

نکته: حتما این کار را در فضایی با تهویه خوب انجام دهید تا مایع سفید را استشمام نکنید. بهتر است در هنگام کار از دستکش هم استفاده کنید.

مرحله سوم

حالا زمان نقاشی است! با رنگی شروع کنید که قرار است بیشتر از بقیه رنگ‌ها از آن استفاده کنید و با رنگی که می‌خواهید کمترین استفاده را از آن داشته باشید تمام کنید. در اینجا من با رنگ سیاه شروع کردم و بعد به ترتیب از رنگ‌های سفید، بنفش، آبی و بعد هم قرمز استفاده کردم. مقدار کمی از رنگ را بر روی اسفنج بریزید.

حالا اسفنج را به آرامی و با حرکات دایره وار بر روی لبه‌های نقاط سفید بکشید. با فشاری اندک اسفنج را به حرکت درآورید و لایه نازکی از رنگ را بر رو کوسنی باقی بگذارید. نقشی که ایجاد می‌کنید باید حالت دود مانند داشته باشد.

مرحله چهارم

غبار فضایی‌تان را درست کنید. با استفاده از رنگ سفید، مقداری از نقاطی که مشکی کرده بودید را کم رنگ کنید. برای این کار از همان روش رنگ آمیزی قبلی استفاده کنید و با حرکات دایره‌ای ابر‌های خاکستری به وجود بیاورید.

مرحله پنجم

به همان صورت به رنگ آمیزی ادامه دهید و در هر بار از یک رنگ استفاده کنید. کم کم بخش سفید رو کوسنی را از سمت لبه‌ها به سمت داخل رنگ آمیزی کنید. خب این روش من بود و شما هم می‌توانید با استفاده از هنر و خلاقیت‌تان رو کوسنی را به روش خود رنگ آمیزی کنید. نترسید! فکرتان را باز بگذارید، شما قادر مطلق این جهانید!

اگر فکر کردید که نقاشی‌تان خیلی تیره شده و یا به فضای اضافه‌ای نیز داشتید، به راحتی مقداری رنگ سفید را روی اسفنج بریزید و از تیرگی رنگ رو کوسنی کم کنید و فضای اضافه‌ای به وجود آورید.

نکته: برای الهام گرفتن بیشتر و ایده گرفتن از فضا ، عکس‌های فضا و کهکشان‌ها را در اینترنت جستجو کنید. به خصوص عکس‌های خارق العاده تلسکوپ هابل را ببنید. به این صورت یک تصویر ذهنی از طرحی که می‌خواهید بکشید خواهید داشت.

مرحله ششم

وقتی که از رنگ کهکشان خود راضی شدید و ابرهای غبار آن مورد پسندتان بود، وقتش رسیده که ستاره‌ها را اضافه کنید و به نقاشی‌تان روح ببخشید. قلموی ظریفی را به رنگ سفید آغشته کنید و به صورت تصادفی بر روی کهکشان‌تان نقاط سفیدی ایجاد کنید. همچنین می‌توانید یکی دو گروه به هم فشرده از ستاره‌ها را در کنار هم نقاشی کنید.

مرحله هفتم

کهکشان‌ها به شکل‌های متفاوتی هستند اما از نظر من بامزه ترین‌شان کهکشان مارپیچ است!

مرحله هشتم

در آخر کهکشان‌تان را به چند ستاره بزرگ و درخشان زینت دهید و کار را تمام کنید!

به رو کوسنی‌هاتان نگاه کنید! زیبا نیستند؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان