جوان ماندن آرزوی دیرینه بشر است. اگرچه این امر غیر ممکن به نظر می‌رسد اما امروزه مطالعات  به اهمیت تغذیه در حفظ سلامت و شادابی پوست تاکید دارند. یکی‌ از مهمترین مشکلات سالخوردگی چین چروک و از دست دادن انعطاف پوست و همینطور بروز لک روی پوست صورت و بدن است. به همین منظور متخصص تغذیه ما بر برخی‌ از مواد غذای که اثر فوق‌العاده‌ روی سلامت پوست دارند اشاره کرده و خواص آن ها را یاد آور می‌شود.

تمشک و توت‌ها

تمشک و توت‌ها یک میوه خوش مزه با رنگ طبیعی‌ فوق‌العاده‌ است. این مواد غذایی حاوی مقادیر فراوان آنتی اکسیدان هستند. وظیفه آنتی اکسیدان‌ها در بدن فدا کردن خود برای جلوگیری از آسیب رسانی به سلول‌ها از جمله پوست توسط مواد مضر هستند. در نتیجه سلول‌های پوست شما را شاداب نگاه می دارند. ماده مهم دیگر موجود در انواع تمشک فلاوونول است، فلاوونول اثر بسیار مهم در بدن برای سلامت پوست دارند چرا که یک ماده تقویت کننده سیستم ایمنی است.

چای سبز

این نوشیدنی بسیار محبوب حاوی خواص بسیار عالی‌ برای پوست شما است. نوشیدن یک تا دو فنجان چای سبز دم کرده اثر فوق‌العاده‌ای روی پوست شما دارد چرا که چای سبز را را می‌توان بمب آنتی اکسیدان نامید.

انار

انار حاوی مقادیر فراوان ویتامین c است، ویتامین c پوست را از آسیب دیدن محافظت و همین طور از آن در مقابل اشعه آفتاب محافظت می‌کند. ویتامین c همینطور برای ساخت کلاژن که ماده سازنده و انعطاف دهنده پوست است ضرورت دارد. انار حاوی ماده‌ای به نامه الگیک و پوینکلگین است. این مواد پلی فنول بوده و در برابر رادیکال آزاد در بدن می‌جنگند و همینطور ذخیره بیشتر کلاژن در بدن را تحریک می‌کنند.

کلم و اسفناج

این دو سبزی حیاتی حاوی مواد مغذی فیتون هستند که از سلول پوست محافظت می‌کند. همینطور اسفناج حاوی مقادیر بسیار بالا بتاکاروتن و لتین است که هر دو نقش مهمی‌ در انعطاف پوست شما دارا هستند.