اگر زمانی موفق به ملاقات فردی که از زمان قدیم آمده، شدید، اولین چیزی که به او نشان می‌دهید باید یخچال باشد. این معجزه قرن می‌تواند شیر را حدود یک ماه در خود سالم نگه دارد. اما چیزی که شما نمی‌دانید این است که این وسیله قابلیت‌های فوق‌العاده دیگری هم دارد. اگر فضای کافی دارید، وسایل غیرخوراکی که در این مطلب ذکر شده‌اند را هم داخل یخچال یا فریزر خود بگذارید.

لوازم آرایش

لوازم آرایش

کرم دور چشم

مالیدن کرم خنک در صبح، باعث می‌شود که پف چشم خواب آلود شما از بین برود. پس کرم‌تان را از دستشویی بیرون آورده و داخل یخچال بگذارید.

مداد چشم

گذاشتن مداد چشم داخل یخچال، باعث محکم شدن مغزی آن شده، برای همین می‌توان با آن دقیق‌تر خط چشم را کشید و مداد را بهتر تراش کرد.

لاک ناخن

قرار دادن لاک ناخن در یخچال باعث افزایش طول عمر آن می‌شود، اما آن را چسبناک‌تر می‌کند و مصرف آن کمی سخت می‌شود. این کار را برای آنهایی انجام دهید که کمتر استفاده می‌کنید.

لوازم آرایش ارگانیک و طبیعی

اگر موادی استفاده می‌کنید که دست‌ساز یا بازاری‌ اما ارگانیک هستند (یعنی از مواد نگه‌دارنده در آنها استفاده نشده است)، باید آنها را همیشه داخل یخچال نگه دارید.

پوشاک

پوشاک

جوراب شلواری

شاید این را قبلاً از قدیمی‌ها شنیده بودید اما فکر کرده‌اید که خرافات است. اما این واقعیت است که قرار دادن آنها در یخچال باعث می‌شود که بافت‌شان در برابر پاره شدن و در رفتن محکم‌تر شود و بیشتر عمر کنند. شما فقط کافیست هر از چند گاهی (مثلاً در شروع فصل پوشیدن جوراب شلواری) این کار را انجام دهید: جوراب شلواری را کمی مرطوب کرده، آن را تا کنید و داخل یک کیسه پلاستیکی بگذارید و یک شب آن را در فریزر نگه دارید. سپس آن را بیرون بگذارید تا به حالت عادی برگردد. حالا دیگر با خیال راحت از آن استفاده کنید.

جین‌ها

این راهکار بسیار جالب است. جین‌ها اگر هیچ وقت شسته نشوند بهتر به نظر می‌رسند. شلوار جین خود را تا کنید و آن را داخل یک کیسه پلاستیکی بگذارید، کیسه را از هوا خالی کنید. آن را داخل فریزر بگذارید و بعد از یک هفته آن را بیرون بیاورید و مثل یک جین نو بپوشید. البته این روش لکه ها را از روی شلوار از بین نمی برد، اما هرگونه باکتری را از بین برده و حس پوشیدن یک شلوار تمیز را برای شما ایجاد می‌کند.

لباس‌هایی با لکه‌های چسبناک مثل آدامس

اگر لکه موم یا آدامس (یا هرچیزی مثل اینها) بر روی لباس‌تان ایجاد شد، آن را تا وقتی که آن ماده سفت شود، داخل فریزر بگذارید. سپس آن را با یک کاردک از لباس جدا کنید.

پاکت نامه

اگر می‌خواهید داخل یک پاکت که قبلاً لبه آن را چسبانده‌اید چیزی بگذارید، آن را داخل یک کیسه پلاستیکی گذاشته و برای یک یا دو ساعت داخل فریزر بگذارید تا چسب‌ها باز شود. وقتی آن را بیرون بیاورید و به دمای اتاق بازگردد، دوباره می‌توانید آن را بچسبانید.

گل

اگر می‌خواهید گل‌هایی که برای تزیین خانه برای مهمانی گرفته‌اید، تازه بمانند، آن را داخل یخچال بگذارید. گل‌فروشی‌ها هم این کار را می‌کنند.

و یک مورد مشکوک: باتری

در این مورد اتفاق نظر وجود ندارد که آیا یخچال بهترین مکان برای نگهداری باتری‌ها است یا خیر. نظر ما این است که: جایی دیگر که خنک و خشک باشد را برای باتری‌ها پیدا کنید.