اگر فرصت داشتن یک باغچه در کنار خانه‌ و داخل خانه هم نور کافی برای داشتن هر گیاهی را ندارید، ناراحت نباشید. گیاهان آپارتمانی وجود دارند که در هر شرایطی می‌توانند زنده بمانند و رشد کنند. در این مطلب با آنها آشنا شوید و آنها را به کار ببرید تا خانه‌تان حال و هوایی تازه پیداکند. 

گیاه باله‌ای (ساکولنت کالانکوئه تیرسیفلورا)

این گیاه ظاهری منحصربه فرد داشته و شرایط نگهداری آن بسیار آسان است. مانند دیگر گیاهان گوشتی وقتی در معرض نور و حتی کمی نور مستقیم باشد (البته اگر زیاد در برابر نور مستقیم قرار بگیرد برگ‌هایش کمی قرمز می‌شوند)، بهتر رشد می‌کند. این گیاه با فضای داخلی سازگارتر است، و هوای خشک را تحمل می‌کند، حتی وقتی شما دمای خانه را در فصل سرما بالا می‎برید. بین دو نوبت آبیاری اجازه دهید چند سانتی‌متر بالایی خاک خشک شود.

گیاهان آپارتمانی

بامبوی شانس

اگر می‌‎خواهید به نقاط تاریک خانه‌تان سبزینگی اضافه کنید، بامبو بهترین انتخاب برای شما است. این گیاه در فضاهای تاریک، با نور غیر مستقیم زنده می‌ماند و همچنین از نظر فنگ‌شوی نیز گیاه مناسبی برای آپارتمان‌هایی در شهرهای شلوغ است. بامبوی شانس را در آب پرورش دهید و هر دو تا چهار هفته آب آن را عوض کنید.

گیاهان آپارتمانی

گیاه فیلودندرون

این گیاه فوق‌العاده دقیقاً به شما می‌گوید به چه چیزی نیاز دارد. برای مثال: اگر برگ‌های آن کمی زرد شده‌اند، به این معناست که نور بیش از حد به آن تابیده است. آن را در مکانی روشن اما با نور غیرمستقیم قرار دهید. اگر برگ‌های آن کوچک مانده‌اند، به این معناست که به کود بیشتری نیاز دارد. آن را با کود گیاهی مایع با دانه‌های مغذی درشت تغذیه کنید، و قبل از آبیاری مجدد اجازه دهید که خاک خشک شود.

گیاهان آپارتمانی

اسطوخودوس

ممکن است به نظرتان غیرمعمول بیاید، اما یک گلدان اسطوخودوس کمی رنگ به خانه می‌بخشد و هوا را تر و تازه می‌کند. این گیاه در نور درخشان خوب رشد می‌کند، بنابراین آن را کنار پنجره جنوبی قرار دهید. انواع کوچک این گیاه برای فضای داخلی مناسب‎ترند، و در گلدان بهتر رشد می‌کنند.

گیاهان آپارتمانی

بنفشه آفریقایی

این گل‌های زیبا طیف رنگی بنفش را به دکوراسیون داخلی خانه‌تان می‌افزایند و جزو معدود گیاهان گل‌داری هستند که به مراقبت کمی نیاز دارند. تنها وظیفه شما این است که یک بار در هفته به آنها آب بدهید و مراقب باشید که آب با برگ‌ها تماس پیدا نکند زیرا لکه‌های آب بر روی آن می‌ماند.

گیاهان آپارتمانی