پیاژه، پرزرق و برق‌ترین برند جواهرات لوکس است که هنوز هم به روش سنتی و دستی در برش جواهرات پای‌بند است. سابقه ساعت‌سازی این کمپانی، به سال‌ها قبل‌تر از جواهرسازی آن بر‌می‌گردد که به خاطر نوآوری در ساعت‌های اتوماتیک، نام خود را در کتاب گینس ثبت کرده‌است. اما این کمپانی هم، مانند بسیاری از ساعت‌سازان مشهور، تولیدات خود را گسترش داده و به صنعت جواهر‌سازی روی آورده‌است.

لوگوی پیاژه

جورج ادوارد پیاژه در سال 1874 در مزرعه خانوادگی‌شان واقع‌ در دهکده"لا کت او فه" در منطقه ژورای سوئیس گارگاه شخصی خود را بنیان‌گذاری کرد. طولی نکشید که آوازه‌ ساعت های جیبی و عملکرد دقیق محصولات ساخت پیاژه از مرزهای سوئیس گذشت و توجه‌ جهانی را به خود جلب کرد. در سال 1911 تیموتی پیاژه، فرزند جورج پیاژه، مدیریت کمپانی خانوادگی را برعهده گرفت و از آن زمان، تمرکز خود را بر تولید ساعت‌های مچی گذاشتند.  

سال 1943 ژرار و ولانتن پیاژه (نوه‌های جورج پیاژه) این برند را با نام خانوادگی خود ثبت کردند و این کمپانی در لا کت او فه به تولید محصولات خود ادامه داد تا آن جا که  در سطح بین‌المللی شناخته شد و توانست جایگاه بالایی در دنیای ساعت کسب کند. پس از گسترش این کمپانی، در سال 1945 کارخانه جدیدشان را در همان منطقه افتتاح کردند و آن را بیشتر به نوﺁوری و ساخت ساعت‌های جدید، اختصاص دادند.

سال 1960 ساعت‌سازان پیاژه، مسطح‌ترین مکانیزم خودکار ساعت در دنیا (به ضخامت 3/2 میلی‌متر) را طراحی و اجرا کردند و با این اقدام نام پیاژه را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کردند.

ساعت مسطح با مکانیزم خودکار

ساعت مسطح با مکانیزم خودکار

 رفته رفته پیاژه به محصولاتش تنوع بخشید و به طراحی و تولید جواهرات، ساعت‌های سکه‌ای و دکمه ‌سر دست و... پرداخت. با گسترش تولیدات کمپانی، کارخانه‌ی دیگری در شهر ژنو افتتاح کردند که به تولید جواهر اختصاص یافت. همچنین نخستین بوتیک اختصاصی پیاژه سال 1959 در ژنو افتتاح شد و صنعت جواهرسازی پیاژه به همت طراحان نامداری چون ژاکی کندی، جینالو لوبریجیدا و اندی وارل در سرتاسر جهان شناخته و محبوب شد.

ساعت جواهرنشان پیاژه

 سال 1964 این کمپانی، اولین ساعت‌های آراسته به سنگ‌های زینتی از جمله لاجورد، فیروزه، عقیق و سنگ یمانی را طراحی و تولید کرد. این برند با طراحی ساعت‌های جواهر نشان، توانست دنیای ساعت را متحول سازد. گروه لوکس وِندم(Vendôme)  که امروزه ریشمون(Richemont)  نام دارد، در سال 1988 کارخانه پیاژه را خریداری و در دهه 1990 کلکسیون‌های جدیدی به بازار عرضه کرد.

 اکنون پیاژه با فنون سنتی، هنر نقاشی مینیاتور را حفظ می‌کند؛ به این ترتیب که میناگر مینای خام را ساییده و تمیز می‌کند‌ تا پودری با دانه‌های ریز به دست ﺁورد؛ سپس ﺁن را با عصاره و روغنهای مختلف ترکیب می‌کند و رنگ‌های متفاوتی به وجود می‌آورد. در حال حاضر پیاژه مهم‌ترین کمپانی جواهرسازی ژنو است. تمام سنگ‌های قیمتی با دست تراشیده، تنظیم و نصب می‌شوند. حتی الماس و سنگ‌های قیمتی دیگر نیز کاملا دستی تراش داده می‌شوند.

گرنبند جواهر نشان پیاژه

این کمپانی با سابقه، بیش از 800 فروشگاه در 84 شهر جهان  از جمله پاریس، موناکو، برلین، فلوریدا، میامی، نیویورک، لاس وگاس و... دارد.

فروشگاه لوکس ساعت و زیورآلات پیاژه

فروشگاه لوکس ساعت و زیورآلات پیاژه

فروشگاه لوکس ساعت و زیورآلات پیاژه