زندگی خوب، رویای همه ماست اما برای رسیدن به این زندگی تا امروز چه کردیم؟ هیچ وقت سعی کردید تکنیک های زندگی خوب سبک زندگی رو به رشد را یاد بگیرید. بخشی از اصول موفقیت در زندگی و بهبود به سبک زندگی را در این مطلب به آن اشاره کردیم. 

نظم

قبل هرچیز، زندگی‌ خود را با نظم و ترتیب سازمان دهی‌ کنید. به عنوان اولین قدم، تمام تنبلی‌ها و به تعویق انداختن کار‌های خانه را کنار بگذارید. مثلا از کمد لباستان فقط چیزی را که نیاز دارید بردارید و پس از استفاده آن را به جای انداختن این‌ور آن‌ور، سر جایش بگذارید، همیشه جمع و جور باشید.

 

لیست

به جای هدر دادن زمانتان برای یادآوری کارها، هرروز لیستی از از اولویت‌ها و کارهای ضروری که همان روز باید انجام دهید تهیه کنید. این کار به نظم و سازمان دهی‌ شما کمک بزرگی‌ خواهد کرد.

 

خواب

مطمئن شوید که شب‌ها به میزان کافی‌ می‌خوابید؛ نه زیاد و نه کم. برای پر انرژی و خلاق بودن در طول روز بدن شما نیاز به خواب منظم، کافی‌ و کامل دارد. به خصوص اگر عادت دیر از خواب بیدار شدن را دارید، با روزانه نیم ساعت زودتر از خواب برخاستن، برنامه تان را منظم کنید.

 

عادات

از کارهای مضر یا بدی که تنها از روی عادت انجام می‌دهید با اراده‌ای راسخ دست بکشید. مثل سیگار کشیدن، بی‌ تحرکی، تغذیه ناسالم و...

 

مقایسه

از قیاس کردن خود و زندگیتان با دیگران و آنچه که آنها دارند دست بردارید. همیشه انسان‌هایی‌ با استاندرد‌های بالاتر از زندگی‌ ما وجود دارند، ولی‌ در مقابل به همان میزان افرادی با شرایطی بسیار بدتر از ما نیز زندگی‌ می‌کنند. تنها به آنچه خودتان هستید تمرکز کنید، نه آنچه دارید یا دارند!

 

پوشش

سبک لباس پوشیدن خود را با توجه به محیط کار یا زندگی‌ خود، در جهت مثبت و با هدف موفقیت تغییر دهید. هر آنچه که به شما اعتماد به نفس بیشتری می‌دهد انتخاب کنید، نه آنکه مد است! به اصطلاح، برای موفقیت لباس بپوشید.

 

دوستان

اطرافیان خود و کسانی که با آنها زمان زیادی می‌گذرانید را به دقت انتخاب کنید. تمام کسانی‌ را دور خود داشته باشید که انرژی مثبتی به زندگی‌ شما وارد می‌کنند.

 

تلویزیون و کتاب

سعی‌ کنید میزان تماشای خود را کم کرده و زمان با ارزش خود را صرف خواندن بکنید. دانش و اطلاعات عمومی خود را بالا ببرید و از پر کردن مغزتان و مفاهیم کم ارزش خود داری کنید.

 

وظایف سخت

سخت‌ترین کارها را قبل از همه انجام دهید. در صورت کسب موفقیت و اتمام آن، انرژی بیشتری برای کار‌های دیگر خواهید داشت.

 

گذشته

گذشته را رها کنید و خود را از بند یا افسار اتفاقات گذشته آزاد کنید. همه را به چشم تجربه بنگرید، تنها درس لازم را بگیرید و در حال زندگی‌ کنید.

 

تغذیه و ورزش

برنامه غذا روزانه خود را با هدف سلامتی و پر انرژی بودن تنظیم کنید، از سبزیجات و ویتامین‌ها غافل نشوید و تناسب اندام خود را با داشتن برنامه منظمی از فعالیت بدنی تضمین کنید.

 

انتقادپذیری

قدرت شنیدن انتقاد از طرف دیگران را در خود تقویت کنید و پذیرای اعمال تغییراتی مثبت در رفتار خود باشید. هیچکس بدون پذیرفتن اشتباهات خود پیشرفت نمی‌کند. در برخورد با دیگران ملایمت بیشتری نشان دهید و مهر و محبت خود را به عزیزانتان بدهید. خوبی‌‌هایی‌ کوچک در حق دیگران تغییراتی بزرگ در جهت انسانی‌ بهتر بودن پدید می‌آورد.

 

تنش و فشار

یاد بگیرید که با سختی‌های زندگی‌ به بهترین نحو کنار بیایید. برخوردتان را با تنش و فشار‌های روحی‌ تغییر دهید و به جای پرخاشگری یا برخورد‌های نا ملایم با دیگران، راهکارهایی عملی‌ بیابید.

 

الگوها

از زندگی‌ و شخصیت افراد مقبول دور و برتان الگو بردارید. از تجربیاتشان استفاده کنید و گاهی‌ مشاوره بگیرید و نصیحت پذیر باشید.