در زندگی‌ همه ما سختی‌های زیادی را تجربه کرده‌ایم و تا حدی فکر می‌‌کنیم زندگی‌ عادلانه‌ نیست ولی‌ اگر از سختی‌های زندگی‌ درس منحصر به فردی بگیریم، این سختی‌ها بی‌ حاصل نبوده‌اند. بیدار شدن و زندگی‌ در لحظه از ملزومات موفق بودن است، اهداف خود را مشخص کنیم و راه رسیدن به آنها را تعریف کنیم. در زندگی‌ همه چیز به هم ربط دارند با تکامل شخصی‌ ما ارتباطات، شغل و در کل زندگی‌ ما شکوفا می‌‌شود. سلامتی روانی‌ و موفقیت شغلی‌ دو روی یک سکه هستند و زمانی‌ شما از عشق، سلامتی، زمان و پول لذت می‌‌برید که از خودآگاهی و توازن فکری مطلوبی برخوردار باشید.

برای یافتن مهارت در روانشناسی‌ موفقیت کار‌های زیر را انجام دهید:

1. به چرای کاری که می‌‌کنید آگاه شوید، تمامی ما در زندگی‌ خانوادگی و کاری خود نقشی‌ بازی می‌‌کنیم، آن را بشناسید و از تغییر الگو‌های آن در صورت نیاز هراسان نباشید.

2. به حس موفقیت خوش آمد بگویید، روانشناسی‌ ادراکی بر تقدم افکار به احساسات و رفتار اشاره دارد، موفقیت یک حالت ذهنی‌ است، برای رسیدن به آن باید ذهن خود را به سوی آن هدایت کنید.

3. افکار خود را معطوف به زمان حال کنید، به گذشته احترام بگذارید، از آن درس بگیرید و رهایش کنید، نگران آینده نباشید، تمرکز حواس خود را بر حال بگذارید.

4. قدرت قصد و هدف خود را بدانید، اهداف ما واقعیت ما را می‌‌سازند، اهداف اصلی‌ خود در زندگی‌ را بشناسید، آنها را یادداشت کنید و بر اساس آنها زندگی‌ کنید.

5. دید خود به زندگی‌ را گسترش دهید، به این فکر کنید استعداد‌های شما چگونه می‌‌تواند به شما و دیگران سود برساند و سناریو برد-بردی طراحی کنید و به آن عمل کنید.

6. منتقد درون خود را ساکت کنید، اگر افکار منفی‌ که در گذشته ریشه دارند را از خود دور نکنید به موفقیت نمی‌‌رسید، با دیدی بی طرف به مسائل درونی خود نگاه کنید.

7. فکر کردن مثبت را تمرین کنید، مثبت اندیشی‌ اتفاقات مثبت را به سمت شما جذب می‌‌کند.

8. پذیرش را تمرین کنید، برای چیزی که نمی‌‌توانید تغییر دهید وقت و انرژی هدر ندهید، برای آزادی خود دیگران را ببخشید و از کینه‌ها خود را رها سازید.

9. پیشرفت شخصی‌ و حرفه ای‌ خطی‌ مستقیم نیست، اکثر ما دچار شکست‌هایی‌ خواهیم شد بنابراین نباید موفقیت را یک راه صاف همیشه رو به بالا دانست.

10. به خود عشق بورزید، از خود مراقبت کنید و بین کار و زندگی‌ توازن برقرار کنید، شبکه پشتیبانی مثبتی برای رسیدن به موفقیت‌های بزرگ زندگی‌ داشته باشید.

موفقیت به آزاد، صادقانه و شجاعانه زندگی‌ کردن می‌‌گویند به نحوی که بهترین اتفاقات برای خودمان و دیگران را به ارمغان بیاوریم تا بیشترین حد ممکن...