فنگ شویی «سیستمی از قوانین را برای تنظیم آرایش مکانی و جهت‌گیری اجسام، در رابطه با جریان انرژی (چی) ارائه می‌دهد و تأثیرات مطلوب یا نامطلوب نحوه قراگیری آنها را بررسی می‌کند.» اعمال این ایده در طراحی باغچه و باغ خانه، می‌تواند به بهینه‌سازی فضا و آرام‌بخش بودن آن کمک کند و در این صورت باغ به سلامت و آرامش روحی ما کمک می‌کند. در این مطلب چند قانون ساده را برای آرایش اجزای باغچه با توجه به اصول فنگ شویی، بیان می‌کنیم.

قبل از هر چیز باید باغ‌تان را بر اساس شکل زیر به چند قسمت تقسیم کنید:

فنگ شویی در باغچه

جنوب

ممکن است این موضوع برای همه اولویت نباشد، اما این قسمت از باغ بر روی انرژی مرتبط به شهرت و موفقیت متمرکز است. بنابراین این فضا باید مکانی انرژی‌بخش باشد، و باید آن را با آتش به عنوان عنصر کلیدی، آراست. پس هیچ جایی بهتر از اینجا برای قرار دادن باربیکیو نیست. گلکاری به رنگ‌های شاد مثل زرد، قرمز و نارنجی این نقطه را تکمیل می‌کنند. یک آتش‌دان، یک فانوس سنتی ژاپنی سنگی یا نمایشی از چند فانوس، می‌تواند در این فضا بسیار زیبا باشد و گرما و نور را به آن بیاورد.

فنگ شویی در باغچه

جنوب غربی

در این نقطه تمرکز بر روی عشق، روابط و صلح است. منطقه جنوب غربی باغ مکان اجتماعی شما است، آن را با رنگ‌های قرمز، صورتی، نارنجی و زرد پر کنید. این مکان برای پاسیو مناسب بوده و با یک دست مبلمان ساده و زیبا کامل می‌شود و می‌توان آن را برای مهمانی‌های خودمانی آماده کرد. می‌توانید آن را با یک چتر بپوشانید تا در همه فصول قابل استفاده باشد. رسیدن به نقاط اصلی باغ باید از این قسمت امکان‌پذیر باشد. برای کامل کردن فضای جمعی خود، آن را با گل‌های رنگارنگ پونه در گلدان‌های سفالی پر کنید.

فنگ شویی در باغچه

غرب

اگر می‌خواهید فضای باز خانه مکانی برای فعالیت باشد، از قسمت غربی شروع کنید. این نقطه می‌تواند مکانی مناسب برای بازی کودکان، یوگا، لذت و سرگرمی باشد. گیاهان در این منطقه باید معطر و در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای یا آبی باشند. مجسمه‌های تزیینی از سرامیک یا کوارتز در کنار این رنگ‌ها بسیار زیبا خواهند بود. خیلی از مردم در این نقطه از بادزنگ‌ها برای کمک به تمرکز استفاده می‌کنند. یوگا فعالیتی با توجه به درون است. پس با انرژی‌هایی که جهت غرب بر آنها متمرکز است، هماهنگ خواهد بود. این انرژی‌ها یادگیری و شروع آسان هستند.

فنگ شویی در باغچه

شمال غربی

در این نقطه می‌توانید یک فضای پذیرایی ساده درست کنید. این منطقه از باغ بر روی انرژی‌های مرتبط با ابتکارات جدید و ملاقات‌های تازه تمرکز دارد، بنابراین نقطه‌ای مناسب برای پذیرایی از مهمانان و آشنایی بیشتر با آنها است. رنگ‌های فلزی به خصوص سفید و نقره‌ای با این انرژی‌ها هماهنگ هستند و باید در استفاده از گیاهان و گلدان‌ها در نظر گرفته شوند. اگر در این نقطه یک درخت بالغ دارید، می‌توانید از بادزنگ و مجسمه‌های تزیینی فلزی آویز استفاده کنید.

فنگ شویی در باغچه