نام کمپانی دیور، از نام طراح معروف آن کریستین دیور الهام گرفته شده‌است که امپراتوری طراحی لباس زنانه را در سال 1946 بنیان‌گذاری کرد. بخش تولید پوشاک زنانه کریستین دیور، تنها قسمتی از خانه طراحی و مد دیور است. دیور اقلام مختلفی از جمله: لباس زنانه، لباس مردانه، وسایل لوکس و جواهرات، طراحی و تولید می‌کند. امروزه برند دیور در بیش از 160 کشور نمایندگی دارد و همگام با رقبای سرشناسی مانند شنل، لویی ویتون، گوچی، ورساچه و... به فعالیت می‌پردازد.

کیف دیور

"کریستین دیور" در ژانویه 1905 در گرانویل، (یک شهر ساحلی در سواحل نورماندی فرانسه) و در خانواده‌ای ثروتمند به دنیا آمد. کریستین پس از تولد تا سن ده سالگی در نورماندی فرانسه ماند و سپس به همراه والدین خود به پاریس مهاجرت کرد. او پس از تحصیل در رشته علوم سیاسی، در ارتش مشغول به خدمت شد. همزمان با کار در ارتش، علاقه او به طراحی لباس نمایان بود؛ با این حال تا سال 1935 طراحی حرفه‌ای نداشت؛ همان سال به پاریس برگشت و به فروش طرح‌های اولیه خود مشغول شد. در سال 1938رابرت پیگرت، طراح مد، کریستین دیور را استخدام کرد. در جنگ جهانی دوم، به ارتش پیوست و در سال 1941 با بازگشت به پاریس، در کمپانی طراحی سرشناسی به نام لوسین للونگ مشغول به کار شد.

کریستین دیور در جوانی

در سال 1946، مارشال بوشاک(کارآفرین فرانسوی، که یکی از ثروتمندان پاریس بود) دیور را برای طراحی در خانه مد Philippe et Gatson پاریس دعوت کرد، اما دیور دعوت او را نپذیرفت و خواست کمپانی اختصاصی خود را راه‌اندازی کرد. در 8 دسامبر 1946 دیور خانه طراحی و مد کریستسن دیور را با حمایت مالی مارشال بوشاک افتتاح کرد.

نخستین فروشگاه دیور

نام اولین کلکسیونی که توسط دیور طراحی و تولید شد، "کرول" بود که 12 فوریه سال 1947 به بازار عرضه شد. کرول در زبان انگلیسی به معنی "انگشتری از گلبرگ گل" است.

کت و دامن کلاسیک دیور

طرح‌های اولیه دیور با مد رایج آن زمان متفاوت بود و همین امر موجب اعتراض بانوان شد چون طراحی دامن‌های بلند در زمان جنگ جهانی را نوعی اصراف به حساب می‌آوردند.

مجموعه کرول

دیور در سال 1955 نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین طراحی لباس سیاه و سفید برای فیلم ایستگاه آخر شد. کریستین دیور در 23 اکتبر سال 1957 هنگامی‌که در مونتکاتینی ایتالیا تعطیلات خود را می‌گذراند؛ درگذشت. مرگ وی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و علت درگذشت دیور همچنان مشخص نیست. برخی از گزارش‌ها می‌گویند که او به علت خفگی براثر گیرکردن تیغ ماهی در گلویش درگذشته‌است. مجله تایم اعلام کرد که او در اثر حمله قلبی پس از کارت بازی درگذشته‌است. مرگ ناگهانی دیور، دنیای مد را از یک امپراتور صاحب سبک محروم کرد. درحالی که کریستین دیور تنها یک دهه با نام تجاری اختصاصی خود فعالیت کرد، اما تأثیر او سال‌های سال در دنیای مد، باقی‌ ماند.

کریستین دیور

خانه مد دیور، بعد از مرگ خالقش، با طراح دیگری چون ایوسن لورن کار خودش را ادامه داد و هم‌چنان یکی از برندهای جریان ساز در حوزه مد است. دیور در کنار کارهای ماندگارش در حوزه مد، در صنعت عطر هم نامی شناخته شده است و از عطرهای ماندگار تاریخ در کارنامه‌اش دارد. این روزها، دیور به LVMH ، بزرگ‌ترین هولدینگ حوزه لاکچری تعلق دارد و محصولاتش را شامل پوشاک زنانه و مردانه، عطر و لوازم آرایشی و بهداشتی در 210 فروشگاه خود در سراسر دنیا به فروش می‌رساند.

عطر مردانه دیور و جانی دپ

فروشگاه دیور

فروشگاه دیور

فروشگاه دیور