قطعا هر خانم شیک پوش و پیگیر دنیای مدی دوست دارد، یک جفت کفش با کفه قرمز در کمد داشته باشد اما در هر کفشی با کفه قرمز، کفشی که لگوی طلایی کریستین لوبوتین در آن بدرخشد و نشان بدهد این کفش کار طراح مشهور و خلاق کفش، کریستین لوبوتین است. طراحی که ظرافت در دوخت و ترکیب خارق‌العاده و خاص رنگ‌ها، کارش را از سایر همکارانش جدا می‌کند. داستان زندگی مردی را که با نام جادوگر کفش شناخته می‌شود، با ما مرور کنید.

کفش کریستین لوبوتین

کریستین لوبوتین در سال 1964 در پاریس به دنیا آمد. در سن 12 سالگی خانه و مدرسه را رها و زندگی مستقل خود را آغاز کرد. او از دوران نوجوانی شیفته کفش شد و طراحی کفش را آغاز کرد؛ آن هم کفش‌هایی متفاوت که از اصول رایج آن زمان پیروی نکرده بودند. در سال 1976، لوبوتین جوان به آکادمی هنر رودرِر برای تحصیل مبانی هنر و طراحی رفت. سال 1981 نمونه طراحی‌های منحصر به فردی برای کفش زنانه در دست داشت که به چارلز جردن و راجر ویور(از طراحان فرانسوی صاحب‌نام دنیای کفش) ارائه کرد و بعد از آن در استودیوی راجر ویور( طراح پاشنه سیلوئت) به کارآموزی مشغول شد.

لوبوتین در دهه 80 میلادی، برای کمپانی‌ "شنل"، "ایف‌سن‌لوران" و "مو آد فریزون" کفش‌های زیبایی طراحی کرد و در اواخر دهه 80، تصمیم گرفت مستقل شود.

کریستین لوبوتین

او در سال 1992 برند اختصاصی خود، "کریستین لوبوتین" را با حمایت پرنسس کارولین، شاهزاده موناکو در پاریس راه‌اندازی کرد ودر موفقیتی زودهنگام به یکی از برندهای لوکس دنیای کفش، تبدیل شد. او بار دیگر کفش‌های پاشنه بلند سیلوئت( پاشنه سوزنی) را به دنیای مد دهه 90 و اوایل 2000 میلادی وارد کرد. ویژگی بارز کفش‌های او، پاشنه 12 سانت( و بالاتر)، مدل سیلوئت، چرم ورنی و کفه چرم قرمز است.

کفش کریستین لوبوتین

لوبوتین عقیده دارد کفش‌های پاشنه بلند به خانم‌ها قدرت و جذابیت می‌دهد؛ به همین دلیل او تا سال‌ها فقط کفش‌های پاشنه بلند طراحی می‌کرد. با ورود به دنیای کفش مردانه، کفش‌های تخت و اسپرت هم به دنیای لوکس لوبوتین راه پیدا کردند.

یکی از مشتریان پر و پا قرص لوبوتین، دانیل استیل(نویسنده مشهور آمریکایی) است که نزدیک به شش هزار جفت کفش از او خریده‌است. دانیل استیل در یکی از خرید‌های خود 80 مدل کفش از فروشگاه لوبوتین انتخاب کرد. البته به لیست مشتریان پرو پاقرص لوبتین باید سارا جسیکا آلبا، بریتنی اسپیرز، جنیفر لوپز، مدونا، آنجلینا جولی و ویکتوریا بکام را هم اضافه کرد.

کفش کریستین لوبوتین

لوبوتین در سال اول فروش محصولاتش، تنها 200 جفت کفش فروخت اما در سال 2012، هفتصد هزار جفت کفش کریستین لوبوتین، به فروش رفته؛ یعنی لوبوتین سالانه 40 درصد رشد داشته‌ و بر محبوبیت آن اضافه شده است.

برند کریستین لوبوتین فرانسوی با بیش از 50 شعبه در سراسر دنیا، از سال 2003 طراحی کیف را هم به کارهای خودش اضافه کرد و در سال 2013 خط تولید لوازم آرایشی خودش را با طراحی و ساخت لاک و رژلب شروع کرد. محصولات آرایشی که بدون قضاوت درباره کیفیت و مرغوبیت آنها، ظاهری جذاب، شیک و لوکس دارند و فرم کفش سیلوئت، کفش با پاشنه سوزنی در طراحی آنها الهام گرفته شده است.

کفش کریستین لوبوتین

کفش کریستین لوبوتین