بر اساس نظر سنجی‌های گسترده‌ای که در سراسر دنیا انجام شد، خصیصه‌هایی‌ در زنان و مردان برای جنس مخالف جذاب تر شناخته شده اند. در این مطلب می‌‌خواهیم به مواردی مربوط به خصوصیات اخلاقی‌ و خصوصیات ظاهری زنانه بپردازیم که بیشترین جذابیت را برای جنس مخالف ایجاد می‌‌کنند.

لب ها

نه تنها درشتی و شکیل بودن لب ها، بلکه رنگ روژ هم بسیار تاثیر دارد. به عنوان مثال رژهای صورتی‌ تیره و قرمز، به جذابیت لب‌ها می‌‌افزایند.

نوع نگاه

حتما شما هم شنیده اید که می‌‌گویند "چشم پنجره‌ای به سمت روح باز می‌‌کند"؛ در واقع کاملا درست است و بیشتر از اندازه یا مدل چشم، نوع نگاه زنان است که مردان را جذب می‌‌کند.

دندان‌های سفید

تحقیقات ثابت کرده است که دندان‌های سالم، ردیف، بدون فاصله و سفید صدفی، بیشترین جذابیت را به هنگام لبخند زدن یا خندیدن ایجاد می‌‌کند.

تن صدا

داشتن صدائی زیر ولی‌ بلند، به هنگام حرف زدن بیشترین گرایش را ایجاد می‌‌کند.

رنگ قرمز

آزمایشی‌ در زمینه روانشناسی‌ رنگ ها، نشان داد که اگر عکس زنی‌ در لباس آبی‌ رنگ یا رنگی‌ خارج از تن قرمز و زنی‌ قرمز پوش را به مردان نشان دهید، ناخودآگاه به سمت عکس با لباس قرمز جذب می‌‌شوند.

زبان بدن

از نحوه سر تکان دادن تا نوع راه رفتن، همه حرکات شما می‌‌تواند سیگنالی برای جنس مخالف ارسال کند. بنابراین داشتن زبان حرفه‌ای بدن، به جذابیت هرچه بیشتر کمک می‌‌کند.

تقارن و تناسب اجزای صورت

اگر اجزای صورت در نیمه چپ و راست آن کاملا با هم برابر و منطبق باشند، جذابیت صورت چند برابر خواهد بود. هرچند، همانطور که می‌‌دانید قرینگی 100 درصدی دو نیمه صورت بسیار نادر است و عموما یک ابرو یا یک چشم با دیگری متفاوت است.

اعتماد به نفس

شاید جذابترین و گیرا‌ترین خصیصه شخصیتی هر زنی‌، اعتماد به نفس او باشد. اگر مرز بین خود بزرگ بینی‌، اعتماد به نفس و توازن که خطی‌ باریک است، رعایت شود، نمودی بسیار گیرا از شخصیت ایجاد می‌‌شود.

خود‌آگاهی‌

شاید اعتماد به نفس، تنها به شرط رسیدن به خود آگاهی‌ میسر باشد. اگر هر آنچه مربوط به خودتان است، همچون: امیال و آرزوها، اهداف، نقاط ضعف و قوت، علایق و سلایق ... بشناسید، بیشترین جذابیت شخصیتی را دارا هستید.

قابل اعتماد بودن

مثبت اندیش، واقع گرا، فکور، شوخ طبعی و مشتاق بودن خصیصه‌هایی‌ هستند که باعث می‌‌شوند فرد با خود در صلح باشد. این افراد می‌‌توانند احساساتشان را به راحتی‌ ابراز کنند، عواطف دیگران را درک کنند و اشتباهاتشان را به راحتی‌ بپذیرند. چنین افرادی قابل اعتماد و اتکا‌ به نظر رسیده و بسیار جذاب هستند.

آسیب پذیری

شاید جالب به نظر برسد، ولی‌ در کنار قوی بودن و داشتن اعتماد به نفس، ظرافت و آسیب پذیر بودن نیز برای مردان جالب است. روحیات خشن و مردانه آنها را جذب نمی‌‌کند چرا که دوست داران با جنسی‌ مخالف خود ارتباط برقرار کنند.

شهامت

به همان اندازه که ظرافت و آسیب پذیری احساسی‌ مهم است، داشتن شجاعت و شهامت نیز جذاب است. نه در زنان و نه مردان، ترسو یا بدبین بودن گیرا نیست.

کنجکاوی و ماجراجویی

افرادی که انعطاف پذیری کمی‌ از خود نشان می‌‌دهند، دوست ندارند هیچ کار جدیدی را امتحان کنند یا دائم می‌‌ترسند و محتاط هستند، کسل کننده بوده و همنشینی با آنها جذاب نیست. در مقابل هرچه ماجراجوتر، کنجکاو تر و به زبان عامیانه "باحال تر" جلوه می‌‌کند.

همدردی و خیرخواهی

مهربانی در هر انسانی‌، خصیصه‌ای جذاب و خوشایند است. ولی‌ برای مردان به شکل غریزی، زنی‌ که قدرت همدردی و درک بالا، در کنار بخشندگی و از خود گذشتگی را داراست، همسر و مادری ایده‌آل جلوه می‌‌کند. چنین دست و دل بازی، روابط اجتماعی بسیار گسترده و مثبتی دارند که همین موضوع نیز به جذابیت آنها می‌‌افزاید.

 

بازیگوشی

تا حدی بازیگوش و شیطنت، می‌‌تواند زمان‌های پر تنش و سخت زندگی‌ را روان تر کند که خصیصه‌ای بسیار جذاب برای مردان است.

نبوغ

زنان باهوش، فعال، مطلع و با سواد، در تمام جوامع برای مردان از جذابیت ویژه برخوردار هستند و شخصیتی را دارند که هرکسی تمایل به برقراری ارتباط با آنها را دارد.