در کنار تمام جذابیت‌های فیزیکی‌، شخصیت و رفتار‌های هر فرد، در جذب دیگران و برقراری روابط موفق بسیار مهم است. از دید مشاوران روابط، رفتار‌های به خصوصی هستند که هر کسی‌ را به سوی شما جذب می‌‌کنند و بازتابی بسیار مثبت از شما به جای می‌‌گذارند. در این مطلب به مهم ترین آنها که حتی در برقراری دوستی‌های ماندگار نیز موثرند می‌‌پردازیم.

 

1. شنونده خوبی باشید

شنونده خوبی بودن تنها به معنای شنیدن حرف‌های دیگران نیست، بلکه گوش دادن به آنهاست. سعی‌ کنید در هر مکالمه ای، با دقت، حوصله‌‌ و نه برای جواب دادن، واقعا به حرف‌های طرف مقابل گوش کنید، درک کنید و اعتماد اولیه را ایجاد کنید.

 

2. به نشانه‌ها توجه کنید

به تمام حرکات بدن، خطوط و حالات چهره، نحوه ادای کلمات و لحن صحبت کردن افراد دقت کنید. سعی‌ کنید بدون اینکه نیاز به گفتن باشد، بفهمید که در آن لحظه فرد مقابل چه روحیاتی دارد، نشان دهید که برایتان تمام جزئیات مربوط به صحبت‌های او مهم است و در هنگام جواب دادن، خود را در حال و هوای او تصور کنید.

3. مهربان باشید

شاید بدون شک، جذاب‌ترین رفتار برای هر کسی‌، مهربانی باشد. همه ما انسان‌های پر محبت، دلسوز و با ملاحظه را که می‌‌توانند هر شرایط و هر موقعیتی را درک کرده و احساس همدردی کنند، دوست داریم.

 

4. لبخند بزنید و بخندید

خندیدن یا لبخند زدن نه تنها اندورفین را در بدن خودمان آزاد کرده و باعث ایجاد شادی و امید بیشتر می‌‌شود، بلکه گرمایی بی‌ مانند به اطرافیان منتقل می‌‌کند. در اصل، لبخند زدن نشانی‌ از خوشرویی و خوش اخلاقیست که حس نزدیکی‌، اعتماد و امید در دیگران ایجاد می‌‌کند. خندیدن به تنهایی‌، فوائدی برای سلامتی دارد که بسیار شگفت انگیز است. وقتی‌ می‌‌خندید، میزان اکسیژن دریافتی بدنتان بالا رفته و میزان استرس در بدن پایین می‌‌آید. در یک رابطه نیز، واکنش به شادی‌ها به شکل خنده، درکی متقابل و خوشایند ایجاد می‌‌کند.

 

5. قابل اعتماد باشید

اگر واقعا به دنبال جذب دیگران و برقراری روابط سالم، ماندگار و خوب دارید، سعی‌ کنید فردی مورد اعتماد باشید. همان قدری که صداقت و روراستی برای هرکسی خوشایند و جذاب است، قابل اعتماد بودن حس نزدیکی‌ و گرمایی در روابط ایجاد می‌‌کند که متقابلا خود شما را نیز تحت تاثیر قرار می‌‌دهد.

6. خوش بو باشید

هر کسی‌ بوی بخصوصی از بدنش آزاد می‌‌کند که همه ما را از هم متمایز می‌‌کند. اما بوهایی‌ وجود دارند که برای همه، صرف نظر از سلایق در انتخاب عطر‌ها و رایحه ها، جذاب هستند. مهم ترین آنها وانیل است. طی‌ تحقیقاتی‌ ثابت شده است که رایحه و بوی وانیل برای بیشتر افراد خاطراتی بسیار خوش را تداعی کرده و به آنها احساس آرامش و راحتی‌ می‌‌دهد. سعی‌ کنید محصولات بهداشتی و عطر‌هایی‌ را انتخاب کنید که حاوی رایحه وانیل باشند.

 

7. قرمز بپوشید

همانطور که می‌‌دانید، رنگ گرم قرمز، نشان از عشق، محبت و جذابیت دارد. ولی‌ از نظر روانشناسی‌ نیز ثابت شده است که به خصوص مردان، به رنگ قرمز در لباس‌های زنانه به شدت جذب می‌‌شوند. تا جایی که طی‌ تحقیقی ثابت شد گارسون‌هایی‌ که رنگ قرمز به تن‌ دارند، انعام بیشتری دریافت می‌‌کنند. همچنین رنگ خون است و نشان از حیات و زندگی‌ دارد و نمادی از قدرت جنسی‌ است.

 

8. اعتماد به نفس داشته باشید

خط بسیار حساس و باریکی بین داشتن اعتماد به نفس و خود بزرگ بینی‌ وجود دارد. همه ما افرادی متکی‌ به نفس را دوست داریم و احساس می‌‌کنیم شخصیت‌هایی‌ بسیار جذاب دارند. در مقابل افراد از خود راضی‌ و پر مدعا باعث پدید آمدن حس دافعه در ما می‌‌شوند. بنابراین با حفظ تواضع و فروتنی، اعتماد به نفس بالایی‌ داشته باشید.

9. وقت شناس باشید

یکی‌ از رفتار‌های مهم و منحصر به فرد که متأسفانه افراد کمی‌ در فرهنگ ما نسبت به آن آگاهی‌ نشان می‌‌دهند، وقت شناس بودن است. سعی‌ کنید در زمان بندی دقیق باشید و سر هر قراری سر وقت و به موقع ظاهر شوید. نشان دهید که برای خودتان و فرد مقابل ارزش قائلید و ارزش زمان را می‌‌دانید.

 

10. با حیوانات مهربان باشید

حتی اگر دوست ندارید صاحب حیوان خانگی باشید و از آن مراقبت کنید، سعی‌ کنید نسبت به این موجودات دوست داشتنی، به خصوص حیوانات بی‌ آزار اهلی که دوست انسان محسوب می‌‌شوند مهربان باشید. همه ما وقتی‌ ببینیم کسی‌ به حیوانی‌ غذا می‌‌دهد یا آن را نوازش می‌‌کند، احساسی‌ مثبت می‌‌گیریم و اعتمادی نسبت به او پیدا می‌‌کنیم.